Världspremiär för nya jubileumsfarsen ”Jäkelskap i Kikar´n” söndag den 3 juli på Vallarnas friluftsteater!

2Entertain -Part of Moment Group

I år firas det rejält på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg när nya jubileumsfarsen ”Jäkelskap i Kikar´n” har världspremiär den 3 juli och ska kröna 20 år av skratt. Lars Classons och Jojje Jönssons nyskrivna föreställning regisseras av Ulf Dohlsten och blir finalen och den tredje delen i den fristående Kikar-triologin.

Sommarens jubileumsensemble: Jojje ”Dag-Otto” Jönsson, Stefan ”Stefan & Krister” Gerhardsson, Siw Carlsson, Bertram Heribertson, Anna Carlsson, Robin Stegmar, Karin Bergquist, Birte Heribertson och Ola Hedén. Regi av Ulf Dohlsten med nyskrivet manus av Lars Classon och Jojje Jönsson.

Populära Vallarna har lockat över 1,2 miljoner besökare till friluftsteatern sedan 1996 och med ett fantastiskt sommarrekord på ca:75 000 besökare under sex veckor (2011) och otroliga drygt 30 miljoner som har sett föreställningarna bara på TV. Nu väntar sommarens nya skrattfest och flera extraföreställningar har släppts redan före premiären, biljetter via www.showtic.se och www.vallarna.se.

Se filmklippet 1996 - 2016, 20 år med Vallarnas friluftsteater (YouTube) Klicka här...

Världspremiär på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg söndagen den 3 juli kl.18.00. Spelas hela sommaren t.o.m. 14 augusti 2016.

Läs mer via: www.vallarna.se

2ENTERTAIN

Producent: Janne Andersson, 2EGroup.

Kontakt:

Pressansvarig: Rickard Werecki, Werecki promotion company tfn: 0707-178008 pr@werecki.com
Presinfo och föreställningsbilder: www.werecki.com

Marknads- och försäljningsansvarig: Tobias Dorthé, 2EGroup tobias.dorthe@2egroup.se

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert samtidigt som man skapar specialbeställd underhållning och förmedlar artister till företagskunder.

Inom affärsområde Venues driver koncernen tio arenor för teaterföreställningar, musikaluppsättningar och krogshower. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits. Arenorna används även för externa evenemang och möten. Hösten 2017 öppnar en elfte arena i centrala Göteborg.

Inom affärsområde Digital marknadsförs och säljs hela koncernens utbud av show, musikal, teater och konsert på Showtic.se. Inom affärsområdet arbetar man även med digital marknadsföring och driver hela koncernens utveckling av den digitala affären.

Inom affärsområde Event utvecklar och genomför Hansen möten, konferensresor och event för företag i syfte att stärka relationen mellan varumärke och kunder, medarbetare eller partners.

2E Group har kontor i Falkenberg, Göteborg, Köpenhamn, Oslo, Stockholm och Växjö och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.