Varva ner med ett glas mjölk och lev i muet

Hälsotrenden har aldrig varit starkare samtidigt som många unga oroar sig för framtiden och känner en press att räcka till när kraven ökar (1). Arla vill med sin nya kampanj uppmuntra fler till att leva lite mer i muet och uppmana svenskarna att ta ett glas mjölk – ett bra val för nedvarvning och återhämtning.
Ny mjölk-kampanj från Arla

Mjölk är naturligt näringstät (2) och utmärkt som proteinrik återhämtningsdryck efter träning (3), något som många unga idag inte riktigt har koll på. Detta vill Arla råda bot på och genom kampanjen Lev i muet vill man uppmuntra fler att släppa kraven och göra livet lite enklare genom att ta det lugnt med ett glas mjölk, varva ner och ladda om sina batterier.

-   Att leva upp till bilden av den perfekta, välmående människan kan vara extremt pressande för många unga idag. Därför vill vi visa på att enkelheten och inställningen till att leva mer hälsosamt ska vara okomplicerat och att återhämtning är minst lika viktigt. Mjölk innehåller mycket näring, perfekt både före och efter din träning, säger Hanna Wennerdal, brand manager för mjölk på Arla.

Kampanjen Lev i muet, som är framtagen av Prat PR, ska nå målgruppen 16–33 år med PR- och influenceraktiveringar under året. Kommunikationen fokuserar på att påminna människor att ta en paus i en annars hektisk vardag där skol- och arbetstid flyter ihop med vardagen, genom att med enkla medel stanna upp, ta ett djupt andetag och helt enkelt bara känna efter.

Den första kampanjen lanseras i juni med fokus på just att Leva i muet och hitta sitt inre lugn genom att varva ner, stanna upp och bara ta en kort paus. Aktiveringen i traditionella och sociala medier kallar vi Milkfulness. Under året följer fler aktiveringar med inspiration kring välmående.

För mer information, högupplösta bilder och produktprover, kontakta:
Emma Gustafsson, juniorkonsult, Prat PR
Tel: 070-778 52 73, emma.gustafsson@prat.se