Västanhede ny partner till Svensk Innebandy

Bussbolaget Västanhede går in och blir ny transportpartner till Svensk Innebandy. Avtalet som sträcker sig över två år innebär att alla inom Svensk Innebandy kommer att kunna resa på ett hållbart, säkert och komfortabelt sätt till sina matcher och arrangemang.

Foto: Svensk Inneband/Per Wiklund

Västanhede Trafik som grundades på 1940-talet har växt rejält de senaste åren och utökat sin verksamhet, både till nya geografiska områden och kunder. Bolaget har gått från ett enmansbolag till en koncern med flera bolag och cirka 300 anställda. Nu blir man ny partner till Svensk Innebandy.

– Vi på Västanhede är stolta över att få förtroende att vara transportpartner till Svenska Innebandyförbundet. Våra värdegrunder sammanfaller väl gällande Alla människors lika värde samt vikten av att värna om vår miljö. Vi ser också vikten av att få vara delaktig i att transportera de olika lagen på ett säkert och komfortabelt sätt, samtidigt som vi möjliggör ungdomarnas möjligheter att utöva sin sport över hela landet. Vi vill verkligen att deras resa skall vara lika viktig som målet, säger Tomas Ramsell, vd och ägare av Västanhede Trafik.

Avtalet med Svensk Innebandy skrivs över två år och Västanhede blir en busspartner som finns redo för hela Svensk Innebandys verksamhet.

– Det känns otroligt kul att Västanhede väljer att gå in som partner till Svensk Innebandy. Vi bägge sätter hållbarhet och miljön först och det känns bra att nu kunna erbjuda en busspartner som finns redo för vår verksamhet så att allt från domare till spelare, till landslag, kan ta sig fram på ett säkert och bekvämt sätt, säger Stefan Jonasson, marknads och arrangemangschef på Svenska Innebandyförbundet.

Foto: Svensk Inneband/Per Wiklund

Oavgjort i välgörenhetsmatchen när Enström firade 100 landslagsmål24.5.2022 21:19:19 CEST | Pressmeddelande

Välgörenhetsmatchen mellan Sverige och Finland blev startskottet på VM-kvalveckan. Matchen slutade 4-4 där intäkterna som samlades in gick oavkortat till det Ukrainska Innebandyförbundet. Resultatet blev inte en seger för Sveriges men det fanns andra saker att fira då Rasmus Enström nådde 100 gjorda landslagsmål. "Jag vart lite chockad", säger 100-målskytten Rasmus Enström.