Västanhede Trafik blir officiell partner till Svenska Ishockeyförbundet

Svenska Ishockeyförbundet har tecknat ett treårigt avtal med Västanhede Trafik som blir officiell partner till förbundet med start i maj 2019. Samarbetet innebär att Västanhede Trafik står för transporter för förbundet och alla representationslag.

Anders Larsson, Ordförande Svenska Ishockeyförbundet, Tomas Ramsell VD/Ägare Västanhede Trafik, Tommy Boustedt, Generalsekreterare Svenska Ishockeyförbundet

- I den här processen har vi upplevt ett stort intresse från flera aktörer att associeras och samarbeta med oss på Svenska Ishockeyförbundet vilket är väldigt glädjande. Vi vill arbeta med officiella partners där vi hittar ett ömsesidigt utbyte och ett bra samarbete kontra att teckna leverantörer, så det ska bli roligt att få arbeta med Västanhede Trafik med start i maj, säger Christer Plars, Kommersiell Chef på Svenska Ishockeyförbundet.

- Vi är otroligt stolta över samarbetet och tycker att det ska bli fantastiskt roligt att få transportera landslagen i våra bussar. Det ger oss också ett spännande nätverk som vi tror kan ge oss stora möjligheter framöver, säger Västanhedes VD/Ägare Tomas Ramsell.

Bilder

Ishockeyns stämma avslutad: Anders Larsson omvald som ordförande och direkt upp- och nedflyttning till SHL och Hockeyallsvenskan införs15.6.2019 10:28:44 CESTPressmeddelande

Idag lördag den 15 juni avslutades Svenska Ishockeyförbundets Förbundsmöte i Stockholm. Anders Larsson omvaldes till ordförande och förbundsmötet beslutade att från säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn. I övrigt beslutade Förbundsmötet att förstärka det regionala stödet till ishockeyföreningarna i hela landet genom regionala s.k. sportkontor.

Direkt upp – och nedflyttning mellan SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan föreslås från säsongen 2020/2129.5.2019 11:14:31 CESTPressmeddelande

Idag presenterar Svenska Ishockeyförbundets styrelse sitt förslag på hur modell för upp- och nedflyttning i SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan bör se ut framöver. Förslaget är att istället för som i nuvarande modell där två lag från underliggande serie har möjlighet att kvalificera sig, från säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn. Styrelsens förslag bygger på att ligorna är med och bestämmer vilken modell som ska gälla för att avgöra vilka dessa lag är.