Västerås blir fullservicekontor när Clockwork nysatsar

Clockwork i Västerås tar steget och blir ett av bolagets fullservicekontor. Rekryteringen av Ellinor Sjödahl, som har sin bakgrund inom såväl tillverkningsindustrin som rektorsyrket för bland annat som chef för vuxenutbildningen i Västerås, kompletterar Clockworks breda kunderbjudande. ”En drömrekrytering”, menar Clockworks vd Petter Lundgren.

Ellinor Sjödahl, Marknadsområdeschef i Västerås

Ellinor Sjödahl har ett ben i Clockworks alla affärsområden. Dels för att hon har jobbat många år som verkstadschef inom tillverkningsindustrin, bland annat på ABB som har sitt säte just i Västerås, dels för att hon jobbat som rektor för såväl yrkeshögskola som för Komvux och SFI.
– På Clockwork får jag använda alla dessa erfarenheter jag samlat på mig men nu genom att jobba med ett tydligare kundfokus, säger Ellinor Sjödahl, marknadsområdeschef på Clockwork.

Förutom själva uppdraget var det något särskilt med Clockworks profil som lockade Ellinor att söka sig till Clockwork. Det är ett annorlunda bemannings- och rekryteringsföretag, menar hon.
– Det finns en kvalitetskänsla som är svår att beskriva. Dessutom finns en värme och en stark positiv energi. Jag tror mycket på att skapa mervärden för kunden, att inte bara matcha kompetenser utan också bidra till att kundernas affärer genom rekrytering. Den uppfattningen delar jag med Clockwork.

Clockworks etablering i Västerås
är inte ny i sig. Kontoret har funnits sedan 2019, men då med fokus på Skolbemanning. I och med rekryteringen av Ellinor kan Clockwork nu erbjuda även rekrytering av kvalificerade tjänstemän, bemanning samt matchning i och med Arbetsförmedlingens uppdrag Rusta och Matcha. Just i Västerås är konkurrensen i branschen stor, men Ellinor ser ändå en stor potential.
– Marknaden har ett stort behov och jag tror att många företag börjar använda bemannings- och rekryteringsföretag alltmer för att hantera sina toppar och dalar. Jag har själv varit chef och ledare i 17 år och vet vad det innebär att stå där med plötslig resursbrist. Då är det guld värt att ha en partner som snabbt kan bidra med en tillsättning, säger Ellinor Sjödahl.

När branschen gör mätningar från Gävleborg, dalarna och norrut görs mer än var tredje rekrytering av någon konsult från Clockwork. Det innebär att Clockwork har marknadsandel på över 30 procent. Att man nu utökar sitt erbjudande i Västerås en del i en strategisk satsning.
– Mälardalen är en Sveriges mest expansiva regioner så det känns självklart att vi ska satsa mer i Västerås. Det är en traditionell industristad och många av våra befintliga kunder, bland annat ABB, har sitt säte just i Västerås. Ellinor är en drömrekrytering som på många sätt kompletterar vår verksamhet i Västerås, säger Petter Lundgren, vd på Clockwork.

Clockwork i Västerås finns centralt i coworking-arenan B26 i Mimerkvarteret. För mer information, kontakta Ellinor Sjödahl; 0733-51 27 05 eller ellinor.sjodahl@clwork.se.

Ellinor Sjödahl, Marknadsområdeschef i Västerås

Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Göteborg i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se