Västtrafik släpper skräddarsydda biljetter till Summerburst och Way Out West

Västtrafik fortsätter sin satsning på anpassade biljetter i To Go vid större evenemang. Nu kan alla besökare till musikfestivalerna Summerburst och Way Out West resa billigare och enklare med kollektivtrafiken.
De särskilda biljetterna går att hitta i Västtrafiks app To Go. Foto: Västtrafik

Västtrafik vill göra det smidigt för besökare i Göteborg att välja kollektivtrafiken före andra transportsätt. Ett sätt för att göra det är att ta fram anpassade biljetter i appen To Go i samband med större evenemang. Något som också är ett vanligt önskemål från kunder.

Därför har Västtrafik nu tagit fram skräddarsydda biljetter inför musikfestivalerna Summerburst på Ullevi 7-8 juni samt till Way Out West i Slottsskogen 8-10 augusti. Biljetterna, som är något billigare än normalt, gäller under evenemangsdagarna men också natten och dagen efter, för att underlätta resandet från festivalerna.

Biljetterna kan bara köpas i Västtrafik To Go och nås via ett snabbval i appens startsida under vyn ”Köp biljett”.

Under 2019 kommer Västtrafik att göra liknande satsningar på andra evenemang både i Göteborg och övriga regionen.

Summerburst
3-dagarsbiljett som gäller 7-9 juni 2019, giltig i Göteborg. Biljetten är giltigt i tre dygn från köptillfället fram till klockan 23:59 biljettens sista giltighetsdag. Då detta är en specialbiljett gäller inte medföljandeerbjudandet. Pris: 130 kr för vuxen och 100 för ungdom.

Way Out West
4-dagarsbiljett som gäller 8-11 augusti 2019, giltig i Göteborg. Biljetten är giltigt i fyra dygn från köptillfället fram till klockan 23:59 biljettens sista giltighetsdag. Då detta är en specialbiljett gäller inte medföljandeerbjudandet. Pris: 190 kr för vuxen och 145 för ungdom.

Vi svarar på dina frågor om kollektivtrafiken i Västsverige.
Maila eller ring oss så hjälper vi dig.

Tel:0771-41 43 99press@vasttrafik.se

541 23 Skövde

Kollektivtrafiken bygger på en evigt modern idé. Genom att resa tillsammans minskar vi köer, reducerar utsläpp och sänker halter av skadliga partiklar i luften. Vi bidrar också till ett mer rättvist samhälle och stärker människors hälsa genom ökad vardagsmotion. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och ansvarar för kollektivtrafiken i regionen. Varje dag reser hundratusentals personer med oss. Det är för dem vi finns till.