Vattenfall väljer Minnesota

I våras gick Vattenfall ut i en pitch för att hitta en ny strategisk sponsrings- och eventpartner. Uppdraget hamnade hos den flerfaldigt prisbelönta Brand Engagement-byrån Minnesota Communication - ett av Moment Groups eventbolag - och avtalet löper till att börja med över tre år.

Minnesota

Minnesota Communication - part of Moment Group.

- Vattenfall har högt ställda mål för hela vår verksamhet och särskilt målet om att möjliggöra ett fossilfritt liv. För att uppnå det behöver vi rätt partners i alla led — inte minst i mötet med våra kunder. Minnesota uppfyller alla krav och har en hög strategisk förmåga som löper hela vägen ut i den direkta kundupplevelsen. Vi ser mycket fram emot samarbetet, säger Åsa Rolke, Project Manager Brand Experience på Vattenfall.

Bland annat innebär uppdraget fortsätta utveckla samarbetet med Vattenfall som Smart Energy Partner till Svenska Skidförbundet. De närmsta åren äger flera internationella skidtävlingar rum. Vattenfall har även höga ambitioner när det gäller att skapa engagemang på gräsrotsnivå genom Sveriges alla skidklubbar.

- Vattenfalls höga ambitioner när det gäller en hållbar energiförsörjning och även deras engagemang i skidsporten är något som triggar mig personligen extra mycket”, säger Emelie Rosén, Account Director på Minnesota.

- Vattenfalls professionalism och långsiktighet i allt de gör, även när det kommer till samarbetet med sina byråpartners, gör oss väldigt inspirerade. Vi välkomnar dem med öppna armar och ser fram emot många fina år tillsammans, säger Andy Pimmeshofer, VD på Minnesota.

Minnesota Communication är Sveriges enda Brand Engagement byrå som grundades 2001 och har idag 30 medarbetare. 2018 omsatte Minnesota 116 miljoner kronor. Minnesota har de senaste åren vunnit Gyllene Hjulet sex gånger tillsammans med Atea, ATG, Fastighetsbyrån, Skandia och SEB. HP, KTH, Försvarsmakten och TUI är några andra av de kunder Minnesota har förtroende att samarbeta långsiktigt med. Minnesota ägs av Moment Group, som är listade på Nasdaq Stockholm. Mer information finns påwww.minnesota.se

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group