Vattenfall väljer Minnesota

I våras gick Vattenfall ut i en pitch för att hitta en ny strategisk sponsrings- och eventpartner. Uppdraget hamnade hos den flerfaldigt prisbelönta Brand Engagement-byrån Minnesota Communication - ett av Moment Groups eventbolag - och avtalet löper till att börja med över tre år.

Minnesota

Minnesota Communication - part of Moment Group.

- Vattenfall har högt ställda mål för hela vår verksamhet och särskilt målet om att möjliggöra ett fossilfritt liv. För att uppnå det behöver vi rätt partners i alla led — inte minst i mötet med våra kunder. Minnesota uppfyller alla krav och har en hög strategisk förmåga som löper hela vägen ut i den direkta kundupplevelsen. Vi ser mycket fram emot samarbetet, säger Åsa Rolke, Project Manager Brand Experience på Vattenfall.

Bland annat innebär uppdraget fortsätta utveckla samarbetet med Vattenfall som Smart Energy Partner till Svenska Skidförbundet. De närmsta åren äger flera internationella skidtävlingar rum. Vattenfall har även höga ambitioner när det gäller att skapa engagemang på gräsrotsnivå genom Sveriges alla skidklubbar.

- Vattenfalls höga ambitioner när det gäller en hållbar energiförsörjning och även deras engagemang i skidsporten är något som triggar mig personligen extra mycket”, säger Emelie Rosén, Account Director på Minnesota.

- Vattenfalls professionalism och långsiktighet i allt de gör, även när det kommer till samarbetet med sina byråpartners, gör oss väldigt inspirerade. Vi välkomnar dem med öppna armar och ser fram emot många fina år tillsammans, säger Andy Pimmeshofer, VD på Minnesota.

Minnesota Communication är Sveriges enda Brand Engagement byrå som grundades 2001 och har idag 30 medarbetare. 2018 omsatte Minnesota 116 miljoner kronor. Minnesota har de senaste åren vunnit Gyllene Hjulet sex gånger tillsammans med Atea, ATG, Fastighetsbyrån, Skandia och SEB. HP, KTH, Försvarsmakten och TUI är några andra av de kunder Minnesota har förtroende att samarbeta långsiktigt med. Minnesota ägs av Moment Group, som är listade på Nasdaq Stockholm. Mer information finns påwww.minnesota.se

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter drygt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har närmare 600 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hamburg, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Helen Sjöholm gästar Anders Ekborg på Konserthuset i Jönköping torsdagen den 19/12 i en av årets exklusiva föreställningar av julkonserten ”En Stilla Jul”!17.9.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

”Jag är verkligen glad och tacksam över att Helen Sjöholm även gästar min konsert ”En stilla Jul” på Konserthuset i Jönköping den 19 december. Det är många år sedan vi stod på samma scen nu, så jag ser väldigt mycket fram emot att få sjunga med Helen igen efter så många år. Publiktrycket i Stockholm gör också att vi släpper ytterligare en extrakonsert på Oscarsteatern den 21 dec.

BILJETTRUSNING FÖR OH, WHAT A NIGHT! ADDERAR FÖRESTÄLLNING I LINKÖPING!12.9.2019 10:05:45 CESTPressmeddelande

Förra veckan släpptes nyheten att fyra av Sveriges främsta musikalartister David Lindgren, Peter Johansson, Robert Rydberg och Bruno Mitsogiannis, ger sig ut på en rikstäckande arenaturné våren 2020. Det blev fullkomlig biljettrusning i hela landet, och i Linköping sålde biljetterna snabbt slut. Nu kan vi meddela de glädjande nyheterna att vi adderar ytterligare en föreställning i Linköping den 21 feb. Biljetterna släpps imorgon fredagen 13 sep kl 10.00!

FLER BILJETTER SLÄPPTA TILL OLA SALOS ROCKSHOW I MALMÖ2.9.2019 11:35:44 CESTPressmeddelande

Intresset för Ola Salos It takes a fool to remain sane är enormt! Med en knapp vecka kvar till premiären på Malmö Arena kan vi berätta att vi nu släpper upp fler bra biljetter till alla konserterna i samtliga biljettkategorier, tack vare produktionens utformning. Det kommer även vara möjligt att hitta biljetter till den tidigare utsålda lördagen 14/9. Vänta inte - biljetterna går åt snabbt!

WALLMANS & KUNGSPORTSHUSET = SANT!30.8.2019 13:11:49 CESTPressmeddelande

Äntligen kommer Wallmans till Göteborg! Julen 2019 kommer ett av Sveriges starkaste underhållningskoncept genom tiderna att skapa julmagi i Kungsportshuset i Göteborg. Det blir en helkväll med en meny av julens smaker kryddat med en sprakande Wallmans-show med magiska inslag. Kvällen kulminerar sen i en smittande sing-a-long med glamorösa Gretchen och avrundas med att vår DJ väver samman de bästa hitsen från då och nu.