Vattenläcka i Berga

En vattenläcka i en huvudledning i Berga gör att fastigheter på Luftvärnsgatan, Kanongatan, Dragongatan och Pansargatan är utan vatten. Det rör sig om cirka 100 lägenheter/radhus.

Grävningsarbetet har just påbörjats och läckan som uppstod kl 15.40 under lördagen, beräknas vara åtgärdad runt midnatt.

En brandpost finns vid Luftvärnsgatan 54 - på baksidan. Där kan boende hämta vatten under kvällen.

Tekniska verken är en del av 240 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken i Linköping AB (publ) Box 1500 581 15 Linköping Besöksadress: Brogatan 1 Presskontakt: 013-20 91 40 Växel: 013-20 80 00 info@tekniskaverken.se tekniskaverken.se tekniskaverken.se/om-oss/press/

Abonnera på våra pressmeddelanden.