VD-skifte i E.ON Danmark

Peter Jonsson har utsetts till ny verkställande dirketör för E.ON Danmark. Detta efter att Tore Harritshöj valt att lämna företaget.

Peter Jonsson, ny VD i E.ON Danmark

Peter Jonsson har en lång karriär inom E.ON och kommer närmast från en befattning som chef för City Solutions, E.ONs enhet som utvecklar hållbara städer.

- Det är en stor utmaning för mig att komma till en organisation som utvecklat verksamheten så bra som Tore och hans team gjort. Jag känner stort ansvar att nu ta verksamheten till ytterligare en nivå, säger Peter Jonsson.

Tore Harritshöj väljer nu att gå vidare.

- På mindre än tio år har Tore utvecklat E.ON Danmark från att ha varit en traditionell värmeaffär till att bli ledande inom laddinfrastruktur och lösningar för elbilar, biogasproduktion och innovativa energilösningar. Det Tore gjort är en imponerande transformering mot ett grönare samhälle och jag vill tacka honom för de stora insatser han gjort, säger Marc Hoffmann chef för E.ON i Norden.

I samband med ändringen sker också en omorganisation, vilket innebär att Charlotte Fredberg Schmidt blir ny chef för eMobilityverksamheten inom E.ON i Norden. Charlotte Fredberg Schmidt är i dag chef för privatmarknaden, en tjänst hon fortsätter att inneha.

Alla förändrar sker från den 1 april.

Peter Jonsson, ny VD i E.ON Danmark

PRESSTRÄFF: Krafterna för ökad trygghet i Malmö växer26.11.2019 12:44:29 CETPressinbjudan

I en tid då många Malmöbor upplever att tryggheten i vardagen är utmanad är det viktigt att mobilisera och belysa de goda krafter som finns i samhället för att bryta den negativa utvecklingen. Stiftelsen Nattvandring.nu växer och startar nu, på lokalt initiativ, en ny nattvandringsgrupp i stadsdelen Rosengård. I samband med detta bjuder stiftelsen tillsammans med Malmö stad och E.ON, in till en pressträff onsdagen den 27 november klockan 9:00 för att ge sin syn på utvecklingen i staden och hur vi gemensamt kan bidra till en tryggare stad.