Veckans tävlingskoll: Ståhl & Pettersson jagar nya världsresultat

Karlstad GP är inte den enda intressanta tävlingen den här veckan. I kväll möter Angelica Bengtsson världsmotstånd i Zürich-gala - från Karlstad. Och i helgen tävlar Daniel Ståhl och Simon Pettersson.

9/7:

Weltlkasse, Zürich (Diamond League):
Angelica Bengtsson, stav (tävlar från Karlstad 19:35)

Kontakt: Daniel Wessfeldt: 0704-104606
Livesändning: 20:00 i C More.
Startlistor och tidsprogram hittar du här.

11/7:

Juliettan, Huddinge:
Suldan Hassan, 1500m
Johan Rogestedt, 1500m

Mer info om tävlingen

12/7:

Kasttävling, Växjö:
Daniel Ståhl, diskus
Simon Pettersson, diskus
Fanny Roos, kula

Kontakt: Mikaela Wieslander Mayer, 0470-16116
Livesändning (en kamera med miljöljud) på Svensk Friidrotts Facebook.
Håll utik efter tidsprogram och liveresultat på friidrott.se.

Inbjudan till pressträff: Slutspurt SM Uppsala11.8.2020 15:48:18 CESTPressmeddelande

Arrangerande Upsala IF och Svensk Friidrott välkomnar media på pressträff den 13 augusti i Uppsala, dagen före SM-tävlingarna drar igång. Vid träffen ges möjlighet att träffa och intervjua ett flertal SM-medaljkandidater, varav flera tävlar redan på fredagen. Kom och träffa några av guldfavoriterna; långdistanslöparen och rekordinnehavaren David Nilsson, Högby IF (10 000 m) och Sveriges snabbaste man Henrik Larsson IF, Göta (100 m, 200 m) tillsammans med tävlanden och tävlingsledning från Upsala IF Friidrott.

Friidrott onsdag: SM Halvmaraton och hoppkväll i Arvika28.7.2020 14:02:01 CESTPressmeddelande

På onsdag kväll avgörs halvmaraton-SM på anrika Anderstorp Motorbana i Småland. Antalet startande har begränsats på grund av de restriktioner som råder men startfälten är inte mindre spännande för det. Vädergudarna bjuder dock upp till dans och löparna ser ut att möta både regn och blåst, vilket kommer höja mästerskapsspänningen ytterligare. Mästerskapet livesänds på Svensk Friidrotts Facebooksida.

Inför tävlingshelgen: Stor löparhelg med spännande kast- och hoppinslag väntar23.7.2020 13:09:59 CESTPressmeddelande

Just nu laddar löpare, allt från de som springer i drygt 10 sekunder till de som håller på ett helt dygn, upp för nya tävlingar. RM i 24-timmarslöpning avgörs i Skövde och de något kortare distanserna samlas i Göteborg. Samtidigt kastar Kim Amb spjut i Tyskland på lördag och Fanny Roos stöter kula i Småland på söndag. Det är också tillfälle att blicka framåt nästa vecka, då bland annat SM Halvmarathon avgörs på klassiska Anderstorp Motorstadion.