Veckans viktigaste nyheter om hållbarhet

Alla pratar om hållbarhet, men vad händer inom området – egentligen? Det vill vi sätta ljuset på i Hållbarheter på 75 sekunder.

Vindkraft. Foto:  Louis Moncouyoux, Unsplash, CC-licens
Vindkraft. Foto: Louis Moncouyoux, Unsplash, CC-licens

I ett textbaserat videoformat presenterar vi effektivt ett urval nyheter inom ekologi, ekonomi och social hållbarhet. På dryga minuten har du koll på det viktigaste. Bädda gärna in på er sajt.

Veckans rubriker:

• Matsvinn nästa miljardbransch

• Grönlänningar känner av klimatkrisen

• Havre vinner mark

• Svensk satsning på rotfruktssnacks

• Vind lyfter mexikanska byar

Se Hållbarheter på 75 sekunder (nytt fönster)

Vindkraft. Foto:  Louis Moncouyoux, Unsplash, CC-licens
Vindkraft. Foto: Louis Moncouyoux, Unsplash, CC-licens
Nyheter i korsningen hållbarhet och ekonomi från EFN Ekonomikanalen.

EFN ​Ekonomikanalen sprider kunskap om ekonomi. Vi vänder oss till den ekonomiintresserade allmänheten. Kanalen är rikstäckande, reklamfri och det kostar ingenting att ta del av våra program, reportage och intervjuer. Kanalen har utsetts till Sveriges bästa ekonomikanal fyra år i rad. EFN drivs av en oberoende redaktion och ägs av Handelsbanken.

Anders Borg till Riksbanken: ”Jag har väldigt svårt att se varför man ska höja räntan.”8.11.2019 14:02:31 CETPressmeddelande

Sveriges ekonomi är på väg in i en avmattning, och Riksbanken bör därför inte höja styrräntan. Den bedömningen gör tidigare finansminister ANDERS BORG i en intervju med EFN:s programledare GABRIEL MELLQVIST i EFN möter. ”Jag har väldigt svårt att se varför man ska höja räntan”, säger Anders Borg i ett samtal om sin självbiografi, som spänner över kriser, ekonomi och favoritböcker.