Vegansk grillkväll med Djurens Rätt i Lund

Den 15 juli anordnar Djurens Rätt tillsammans med Oumph! och Anamma en, helt gratis och helt vegansk, grillkväll i Stadsparken. Arrangemanget är en del av Djurens Rätts stora sommarturné och är öppet för alla, först till kvarn gäller.

Mellan klockan 16.00 och 19.00 bjuds det på grillfest i Stadsparken i Lund. Vi bjuder på grillad Oumph! och Anammas burgare med tillbehör till alla som kommer förbi! Till efterrätt kommer 3 vänners glass bjuda på goda veganska glassar. All mat är vegansk och evenemanget är drog/alkoholfritt. Det kommer finnas en frågesport där du kan vinna fina priser, gratis veganska recept att ta med dig hem, möjlighet att bli medlem i Djurens Rätt och mycket mycket mer.

SAMARBETSPARTNERS
Anamma
Oumph!

SPONSORER
Matmagasinet VEGO
ClearLife
Planti
3 vänners glass

Under Djurens Rätts sommarturné ordnas det grillkvällar på följande platser:
11 juni: Umeå, Broparken
8 juli: Malmö, Folkets Park
12 juli: Karlstad, Sandgrundsudden
15 juli: Lund, Stadsparken
26 juli: Örebro, Stadsparken

Menyn kommer variera mellan grillkvällarna.

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med omkring 45 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

Viktiga steg framåt men fler steg behövs - Djurens Rätt om förslaget till ny djurskyddslag10.1.2018 14:38Pressmeddelande

Den 11 januari kommer regeringen att fatta beslut om ett förslag till en uppdaterad och moderniserad djurskyddslag, ett förslag som därefter går vidare till Lagrådet. Djurens Rätt gläds åt bra ändringar rörande övergivna katter, elefanter och sjölejon på cirkus och att minkarna på pälsdjursfarmerna finns med, men förväntar sig fler initiativ för djuren i Sverige framöver.