Vegovision är tillbaka i Göteborg 5-6 december

I helgen är det återigen dags för Vegovision i Göteborg. Mässan som finns för att sprida matglädje och inspirera till en djurvänlig och klimatsmart livsstil. Här kan du träffa producenter av vegetarisk mat och provsmaka deras produkter.

- I år har vi växt på alla håll och kanter. Med en större lokal, fler utställare och ett fullspäckat program kommer det här bli årets höjdpunkt! Oavsett om du vill skära ner på animaliska produkter för djurens skull, för klimatet eller för en bättre hälsa så kommer du hitta något för dig, säger Sofia Säljö, projektledare för Vegovision.

Mässan, som i år utökats till två hela dagar, bjuder på god mat, lärorika föreläsningar och en bredd av utställare med olika veganska produkter.

Konferencier för mässan är radioprofilen Christer Lundberg, aktuell med boken “Bläckfisken - en vidunderlig kärlekshistoria" som givetvis finns till försäljning och signering under mässan. Bland föreläsarna hittar vi bland andra Lars Frölander som är en av Sveriges främsta simmare genom tiderna. Han blev både friskare och tog världsrekord efter att gått över till vegankost. Lyssna på Lars Frölanders föreläsning om sin väg till framgång, träning, motivation och mål på söndag klockan 15.00.

- Vi är extra glada över att kunna erbjuda ett otroligt brett utbud av inspirerande föredrag och work shops under två hela dagar. Att inte inspireras på Vegovision är en omöjlighet, säger Sofia Säljö.

VEGOVISION GÖTEBORG 2015

Tid: Lördag 5 december 10.00 – 18.00, söndag 6 december 10.00 – 17.00
Plats: Folkets hus, Järntorget, Göteborg
Inträde: Medlemmar i Djurens Rätt och barn t.o.m. 12 år går in gratis, övriga 70 kronor. Möjlighet att bli medlem kommer naturligtvis finnas på plats!
Sponsorer: VEGO, Lysekils, ICA, Hälsans Kök, Färg och Förändring, Green Laces, Orient Falafel AB och Oumph!

Kontakt Vegovision

Sofia Säljö, Projektledare

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med omkring 45 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

Viktiga steg framåt men fler steg behövs - Djurens Rätt om förslaget till ny djurskyddslag10.1.2018 14:38Pressmeddelande

Den 11 januari kommer regeringen att fatta beslut om ett förslag till en uppdaterad och moderniserad djurskyddslag, ett förslag som därefter går vidare till Lagrådet. Djurens Rätt gläds åt bra ändringar rörande övergivna katter, elefanter och sjölejon på cirkus och att minkarna på pälsdjursfarmerna finns med, men förväntar sig fler initiativ för djuren i Sverige framöver.