Vegovision tar över Münchenbryggeriet i helgen

4.11.2016 07:45 | Djurens Rätt

Vegovision är Djurens Rätts mässa för djurvänligaval som nu i helgen intar intar de anrika lokalerna på Münchenbryggeriet i Stockholm. Mässan anordnades för första gången 2008 och har växt för varje år som gått. Arrangörerna Djurens Rätt hoppas att minst 5 000 personer ska besöka mässan under helgen.

Vegovision 5-6 november på Münchenbryggeriet

– Det här är årets vegohändelse! Vi har laddat upp med ett fullspäckat program av mat, inspiration, utställare och kända profiler. Det blir allt från bloggare som Moa Murderess, OS-medaljören Lars Frölander, rapparen Adam Tensta till kända vegoprofiler som Mattias Kristiansson och Karolina Tegelaar, säger Sofia Säljö, projektledare för Vegovision.

Vegovision bjuder på ett omfattande program med föredrag och längre programpunkter i Riddarsalen och kortare programpunkter och intervjuer på scenen i mässhallen. För barnen och deras föräldrar finns ett helt eget program i Rädda Djuren-klubbens rum på mässan. Här kan du även pyssla, leka och träffa Djurens Rätts maskotar.

Mataktörerna på mässan är noga utvalda och utgörs av etablerade lokala aktörer som du sedan kan hitta runt om i Stockholm. The Plant, Sveriges första helt ekologiska och veganska fastfood-restaurang, driver mässrestaurangen och Stockholms bästa food trucks Vegan Schmegan och Vegan Soul Train parkerar i mässhallen. Fikat står Delivore, Goodstores nya vego-café och deli, för. I mässhallen finns dessutom ett öppet kök där olika matfantaster kommer laga mat under hela helgen.

– Både utbudet och efterfrågan av veganska produkter har skjutit i höjden de senaste året och Vegovision blir samlingsplatsen för allt det senaste inom vegovärlden. Programmet är knökfullt och det kommer verkligen att finnas något för hela familjen, säger Sofia Säljö.

Var? Münchenbryggeriet, Torkel Knutssonsgatan 2, Stockholm

När? Lördag 5 november kl.10.00–18.00 och söndag 6 november kl. 10.00–17.00

Inträde? 100 kr/dag. Medlemmar i Djurens Rätt samt barn upp till och med 13 år går in gratis. Det går att bli medlem på plats.

Tillgänglighet Lokalen har hiss och RWC-toaletter. Ledsagare till besökare med funktionshinder har fri entré på Vegovision. Assistanshund (med tjänstetäcke och ID-kort) är välkommen i lokalen. Det kommer att finnas nötter i lokalen så du som har luftburen allergi kan tyvärr inte delta på mässan.

Sponsorer: Hälsans Kök, Goodstoore, Vegourmet, Citygross, Ahlströms Factory, Green Laces, ICA, Oumph! Planti, Parrots, Planti, Rosenserien, Fry´s, Oatly, Dee´s och Paul Mitchell.

Se hela programmet här!

Vegovision 5-6 november på Münchenbryggeriet

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.