Vegovision tillbaka i Umeå

Djurens Rätts mässa Vegovision anordnades för första gången 2008 och har växt för varje år som gått. Under 2017 anordnas Vegovision på tre platser i Sverige; i Göteborg, Umeå och Stockholm. Den 6 maj slår portarna upp i Umeå.

– Umeå är lite av Vegovisions hemort, det var här vi anordnade den allra första mässan 2008 och det ska bli så kul att öppna upp portarna för Umeåborna igen efter ett års paus. Vi kommer tillbaka både större och bättre, säger Sofia Säljö, projektledare för Vegovision.

Vegovision är Djurens Rätts mässa för djurvänliga val, här hittar du allt ifrån skor, till mat och alltid det senaste utbudet inom vegovärlden. Det blir föreläsningar med bland andra Mattias Kristiansson från Tidningen VEGO och Nina Färdig från Green Laces och på scen kommer konferencier Yolanda Bohm att hålla i trådarna.

– Vi har ett väldigt brett program och intresset för vego och för djurvänliga produkter är rekordstort, det kommer att finnas något för alla, säger Sofia Säljö.

Vegovision Umeå

Lördag 6 maj kl. 10.00-17.00

Universum, Universums gränd 8, Umeå

Inträde
100 kr. Medlemmar i Djurens Rätt och barn upp till och med 13 år går in gratis.

Vill du besöka mässan som journalist? Maila press@djurensratt.se

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.