Vem blir bäst i Sverige på motion?

Bris-ambassadören Charlotte Kalla är en profilerna som peppar deltagarna i Korpen Challenge.

Korpen Challenge är en motionsutmaning där det går att tävla mot andra lag på samma villkor. Med andra ord kan du som vardagsmotionär utmana elitidrottare under samma förutsättningar där all aktivitet räknas ihop till poäng. Eftersom allt du gör matas in i en app så kan du i realtid se hur ditt lag står sig mot andra.

- Vi blev helt maniska och promenerade så fort vi kom åt, berättar en av förra årets vinnare, Yvonne Ahlstedt på Försäkringskassan i Karlstad. Korpen Challenge gjorde dessutom att vi fick en väldigt bra sammanhållning på jobbet.

Eftersom det är fritt fram att använda sig av friskvårdsbidrag till Korpen Challenge så passar den här motionsutmaningen perfekt för de som drar ihop ett lag på jobbet, i familjen eller bland kompisarna. Under och före tävlingen kommer deltagarna att peppas av bland andra Bris-ambassadören Charlotte Kalla.

- Bris är en av medarrangörerna till tävlingen, berättar Kajsa Sellidj som är projektledare på Korpen. Delar av pengarna som kommer från anmälningsavgiften går till Bris för att ge barnen ett bättre samhälle att växa upp i.

Korpen Challenge pågår mellan den 1 oktober till 11 november.

- Precis som förra året är förstapriset att få hänga med och sitta framför scenen på Idrottsgalan i Globen i januari, säger Kajsa Sellidj på Korpen. Och såklart att ha känslan av att vara Sveriges bästa motionär!

Magnus DahlbergPressansvarig och kommunikatör