Ventus Norden erbjuder nu kostnadseffektiv radonsanering

Ventus Norden är en ventilationsfirma som arbetar över hela Sverige med att förbättra inomhusmiljön för både privatpersoner och företag. Hos Ventus Norden så får du alltid den hjälp du behöver, oavsett om det handlar om nyinstallation, renovering eller rengöring av din ventilation. Ventus Norden utökar nu sitt tjänsteutbud genom att även erbjuda kostnadseffektiv radonsanering.

Radon är ett luftburet, radioaktivt ämne som främst utsöndras ur marken men som också finns i byggmaterial, vilket gör att radon finns i princip överallt.

Dock är radon inte farligt i små mängder men om det föreligger förhöjda halter så kan inandning av radon bidra till cancer. Om det finns stora mängder radon i marken så kan detta komma in i bostäder genom husets grund men radon kan också sprida sig till brunnar vilket gör att radonet kommer med dricksvattnet in i bostaden.

Om du misstänker att du har förhöjda halter av radon i sin bostad så ska du alltid kontrollmäta radonhalten. En radonmätning pågår under en period av cirka 2 månader och därefter så får du ett klart besked om det krävs att bostaden behöver en radonsanering.

Om du tror eller vet att din bostad har förhöjda halter av radon så kan du kontakta Ventus Norden som kan erbjuda en dig kostnadsfri konsultation. För bostäder som har förhöjda halter av Radon så kan Ventus Norden ta fram skräddarsydda lösningar för att få ned halterna av radon till ofarliga nivåer.

Det kan ske genom att en radonfläkt installeras eller att ventilationen i fastigheten effektiviseras. Det finns många metoder för att sanera radon och hos Ventus Norden kan vi erbjuda dig den bästa och mest prisvärda lösningen för just din bostad.

Om du behöver radonsanera din bostad så kan du ansöka om ett saneringsbidrag på upp till 50 procent av dina kostnader för saneringen. Det innebär att du inte behöver stå för hela kostnaden då du har förhöjda halter av Radon. Du kan maximalt erhålla 25 000 kronor i saneringsbidrag och ansökan görs direkt på nätet hos Boverket.

Om Ventus Norden

Ventus Norden är ett av Sveriges mest anlitade företag då det kommer till ventilation och värme. Vi kan erbjuda skräddarsydda lösningar för både privatpersoner men också för fastighetsbolag och industrilokaler.

Ventus Norden arbetar över stora delar utav Sverige och har fått mycket beröm för sin punktlighet och för sina väl utförda arbeten, vilket till stor del beror på att våra medarbetare är mycket kunniga och stolta hantverkare.

Ventus Norden är dessutom Sveriges mest rekommenderade ventilationsföretag hos Reco.se, som är Sveriges största oberoende rekommendationshemsida. Här kan du läsa omdömen och rekommendationer från våra kunder och själv bilda dig en uppfattning.

Våra medarbetare är också certifierade inom ventilation och värme och därför så kan vi garantera att du alltid kommer att bli nöjd med våra utförda arbeten. Om du har några frågor så kan du snabbt komma i kontakt med vår servicevänliga kundtjänst som alltid står till ditt förfogande då du snabbt behöver få svar eller hjälp med din ventilation.

GetLEI lanserar SvenskLEI: En lokal hemsida för den svenska marknaden för utfärdandet av LEI koder31.1.2024 13:39:21 CET | Pressmeddelande

GetLEI, en ledande global leverantör av Legal Entity Identifier (LEI)-koder, har idag med glädje tillkännagivit lanseringen av SvenskLEI, en ny hemsida som är speciellt anpassad för att möta behoven hos den svenska marknaden. Denna lansering markerar ett betydande steg i företagets strävan att göra processen för att skaffa och hantera LEI-koder enklare och mer tillgänglig för svenska företag.