Verktyg för hemmet

Vilka verktyg vi har i hemmet kan nog se väldigt olika ut beroende på vilka behov och intressen vi har.

En del har det som en hobby att hålla på och snickra, borra, skruva och renovera och andra har endast det mest nödvändiga i verktygslådan. Oavsett vilket behov av verktyg vi har, så finns det vissa verktyg vi måste ha hemma för att kunna klara av det mest nödvändiga.

Vilka verktyg klarar man sig inte utan hemma?

Vilka verktyg man behöver i hemmet är en fråga många ställer sig och den kan vara lite svår att svara på då det ofta beror på vilket behov man har. Är man ingen snickare som håller på med diverse projekt så finns det ändå en del verktyg som är bra att ha:

• En skruvdragare klarar man sig inte utan. Med en skruvdragare kan du både borra och montera skruvar. Dessa momenten utförs nästan i alla projekt oavsett om du ska regla upp en vägg, skruva fast reglar eller sätta upp en tavla. En skruvdragare är en investering väl värt pengarna för alla.
  • Hammare, det klassiska verktyget som man inte kan utföra mycket med om man inte har en sådan i verktygslådan. En hammare behövs för att spika upp lättare saker på väggarna och för att dra ut spik som man inte vill ha.
  • Mejslar i olika former och storlekar är också bra att ha när man ska skruva ihop enklare grejer eller bara fästa skruvar.
  • Vattenpasset är ovärderligt när man ska sätta upp något som ska vara rakt och inte luta. Man klarar sig inte utan ett vattenpass när man ska hänga upp tavlor, lägga golv eller tapetsera.
  • En tumstock är också ett måste i verktygslådan. Även om man inte är någon hantverkare är det bra att kunna mäta när man exempelvis ska hänga upp något på väggen eller såga till något virke.

Priser på verktyg

Precis som med mycket annat så finns verktyg i många olika utförande och i många olika prisklasser. Är man en hemmafixare som tycker om att lägga mycket tid och arbete på sin bostad så kanske man vill lägga lite extra pengar på sina verktyg för att få en viss kvalitet.

Har man däremot inget intresse av hemmasnickeri och endast på sin höjd sätter upp en tavla ibland eller skruvar i lite skruvar så kanske man kan satsa på lite billigare verktyg som ändå håller en bra kvalitet. Oavsett vilket så kan det vara bra att jämföra priser och titta över vad det är man egentligen behöver innan man handlar.

Vad kostar en flyttstädning?14.10.2021 19:14:06 CEST | Pressmeddelande

Innan den gamla bostaden lämnas över till de som skall flytta in är det vanligt att en flyttstädning krävs. Vi har här tagit fram information om vad du behöver veta om priset för en flyttstädning och vad du mer bör tänka på innan du väljer firma. Tänk på att gärna skicka ut flera offerter till flera olika städfirmor för att få ett fördelaktigt pris. Läs gärna mer nedan för att få mer information om hur en prissättning görs och ifall du kan få ett billigare pris för din flyttstädning. Hur prissätts en flyttstädning? Det är inte alltid en självklarhet att veta vad du kan förvänta dig men här har vi tagit fram de allra viktigaste faktorerna som avgör priset. Hemstyling.se har tagit fram en priskalkylator som gör det väldigt enkelt att ta reda på kostnaden för just din kommande flyttstädning. När det kommer till bostaden är det först och främst storleken som spelar roll. Mindre bostäder som ligger på ungefär samma kvadratmeter brukar ligga på ungefär samma pris men när det kommer till stör

Gemenskap och samliv skapar bättre förutsättningar för ett bra förhållande1.10.2021 14:41:01 CEST | Pressmeddelande

Det senaste åren har präglats av distans- både i jobb och på hemmaplan. Ingen har kunnat träffa sina nära och kära som man gjorde förr. Det har påverkat flera och många har hittat nya som gamla kärlekar under denna ovissa tid. Till exempel kan vissa fått upp ögonen för sitt gamla tv-spel. Man har rotat igenom förrådet och funnit det gamla playstation 2 som man så ofta spelade på som ung. Andra kanske har hittat andra överraskningar som gamla barnkläder, en gammal dagbok, gamla sexleksaker eller sin borttappade gitarr.