Veronica Nilsson ny press- och sponsoransvarig ŠKODA

ŠKODA Sverige får ny press- och sponsoransvarig från och med 9 januari 2019. Veronica Nilsson efterträder Erik Gustafsson som slutade tidigare under våren 2018.

Veronica Nilsson har under senaste åren arbetat som marknadschef inom köpcentrumbranschen för Nordic Council of Shopping Centers. I och med att Veronica börjar är ŠKODA ett fulltaligt team på huvudkontoret.

-Jag är otroligt glad över denna möjlighet och ser fram mot att bli en del av ŠKODA-teamet. Press och kommunikation är en stor passion och att få kombinera det med initiativ inom hockey, cykel och motorsport är väldigt roligt, säger Veronica.

Veronica har en kandidatexamen inom PR och information och har tidigare erfarenheter från Business Sweden där hon arbetade med olika politiska pressaktiviteter. Under sin yrkesverksamma tid har Veronica även hunnit med flertalet år inom event.

Veronica kommer ansvara för ŠKODAs alla sponsorsamarbeten samt vara kontaktperson för journalister på den svenska marknaden. Arbetet kommer även innefatta strategiskt och operativt arbete med publika relationer. ŠKODA har ett händelserikt år framför sig med lansering av en rad nya produkter; SCALA och A-Crossover samt en uppdaterad SUPERB med en ny Scout-modell och en efterlängtad laddhybrid.

För ytterligare information kontakta: Veronica Nilsson, press- och sponsoransvarig Skoda Sverige, 08-553 865 82, 070 16478 61, veronica.nilsson@skoda.se.

• grundades under den banbrytande perioden för bilen 1895, vilket gör ŠKODA till en av de äldsta biltillverkarna i världen

• erbjuder sex huvudmodeller på den svenska marknaden: FABIA, SCALA, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ och SUPERB

• levererade mer än 1,25 miljoner bilar till kunder över hela världen under 2018

• har varit en del av Volkswagen Group sedan 1991. Volkswagen Group är en av de mest framgångsrika biltillverkarna i världen. ŠKODA AUTO, i samarbete med gruppen, tillverkar och utvecklar oberoende bilar såväl som komponenter, motorer och växellådor

• har verksamhet på tre platser i Tjeckien, tillverkning i Kina, Ryssland, Slovakien, Algerien och Indien huvudsakligen genom grupp-partnerskap, samt i Ukraina och Kazakstan genom lokala partners.

• har över 35 000 anställda globalt och är aktiv på mer än 100 marknader

• fortsätter framåt med övergången från att vara en traditionell biltillverkare till målsättningen att bli ett ”Simply Clever-företag för de bästa mobilitetslösningarna” som en del av ŠKODA 2025-strategin.