Veronica Nilsson ny press- och sponsoransvarig ŠKODA
Veronica Nilsson har under senaste åren arbetat som marknadschef inom köpcentrumbranschen för Nordic Council of Shopping Centers. I och med att Veronica börjar är ŠKODA ett fulltaligt team på huvudkontoret.
-Jag är otroligt glad över denna möjlighet och ser fram mot att bli en del av ŠKODA-teamet. Press och kommunikation är en stor passion och att få kombinera det med initiativ inom hockey, cykel och motorsport är väldigt roligt, säger Veronica.
Veronica har en kandidatexamen inom PR och information och har tidigare erfarenheter från Business Sweden där hon arbetade med olika politiska pressaktiviteter. Under sin yrkesverksamma tid har Veronica även hunnit med flertalet år inom event.
Veronica kommer ansvara för ŠKODAs alla sponsorsamarbeten samt vara kontaktperson för journalister på den svenska marknaden. Arbetet kommer även innefatta strategiskt och operativt arbete med publika relationer. ŠKODA har ett händelserikt år framför sig med lansering av en rad nya produkter; SCALA och A-Crossover samt en uppdaterad SUPERB med en ny Scout-modell och en efterlängtad laddhybrid.
För ytterligare information kontakta: Veronica Nilsson, press- och sponsoransvarig Skoda Sverige, 08-553 865 82, 070 16478 61, veronica.nilsson@skoda.se.
Nyckelord
Kontakter
Veronica NilssonPress och Sponsoransvarig ŠKODA Sverige
Tel:+46701647861veronica.nilsson@skoda.seBilder
Om
ŠKODA AUTO
- grundades under den banbrytande perioden för bilen 1895, vilket gör ŠKODA till en av de äldsta biltillverkarna i världen
- erbjuder sex huvudmodeller på den svenska marknaden: FABIA, SCALA, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ och SUPERB
- levererade mer än 1,25 miljoner bilar till kunder över hela världen under 2018
- har varit en del av Volkswagen Group sedan 1991. Volkswagen Group är en av de mest framgångsrika biltillverkarna i världen. ŠKODA AUTO, i samarbete med gruppen, tillverkar och utvecklar oberoende bilar såväl som komponenter, motorer och växellådor
- har verksamhet på tre platser i Tjeckien, tillverkning i Kina, Ryssland, Slovakien, Algerien och Indien huvudsakligen genom grupp-partnerskap, samt i Ukraina och Kazakstan genom lokala partners.
- har över 35 000 anställda globalt och är aktiv på mer än 100 marknader
- fortsätter framåt med övergången från att vara en traditionell biltillverkare till målsättningen att bli ett ”Simply Clever-företag för de bästa mobilitetslösningarna” som en del av ŠKODA 2025-strategin.
Följ Škoda Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Škoda Sverige
Škodas helelektriska instegs-SUV är officiell – nya Škoda Epiq15.3.2024 10:45:00 CET | Pressmeddelande
Idag, 15 mars, på Škoda Autos årliga presskonferens avslöjades Škoda kommande tredje helt eldrivna bilmodell, en mindre SUV crossover i form av en verklighetstrogen designstudie. Den nya modellen som lanseras efter den kompakta helelektriska SUV:en Škoda Elroq får namnet Škoda Epiq och är en 4,1 meter lång SUV med upp till 400 kilometers elektrisk räckvidd och 490 liters bagageutrymme. Nya Škoda Epiq kommer att täckas av under 2025, med en prisindikation kring 25 000 Euro. Epiq är den första modellen som är fullt ut utvecklad i enlighet med Škodas nya designkoncept Modern Solid. Ett formspråk som kombinerar en robust funktionalitet med en autentisk och tidlös design med hållbara material. Modellen kommer att kompletteras med en gedigen digital upplevelse med ny teknologi och nya funktioner.
Nu är uppdaterade Škoda Octavia Combi beställningsbar – officiella priser på den populära modellen13.3.2024 09:30:00 CET | Pressmeddelande
För bara ett par veckor sedan blev den bästsäljande Octavia officiell med ny design. Idag, 13 mars, är den populära familje-kombin beställningsbar. Octavia har fått ett ansiktslyft, vilket innebär omfattande ändringar i design liksom uppdateringar i den tekniska prestandan.
Nya Škoda Superb Combi – svenska priser och försäljningsstart22.2.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande
I höstas, närmare bestämt i november förra året, blev den nya, fjärde generationens Superb officiell. Den ikoniska Škoda-modellen får flera uppdateringar i design, drivlina och dess avancerade assistans- och säkerhetssystem, vilket bygger vidare på föregångarnas styrkor. Idag den 22 februari, drar försäljningen i gång, vilket innebär att även pris presenteras.
Bästsäljande Škoda Octavia får ny design och flera tekniska uppgraderingar14.2.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Nu är uppdateringen av Škodas bästsäljande modell officiell. Den ikoniska modellen har förbättrats inom både design och teknologi. Den nydesignade Octavia tar vidare arvet från Škodas mest framgångsrika serie med genomgående förbättringar över hela linjen. Detta inkluderar bland annat andra generationens Full LED-Matrixstrålkastare, flera nya interiöra designval och utökad standardutrustning som exempelvis 10-tums infotainment display, två-zons klimatkontroll och AI-baserade ChatGPT integrerat i röstassistenten Laura.
Sverigepremiär för helt nya Škoda Kodiaq iV på eCarExpo Stockholm 2–4 februari29.1.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Škoda är återigen på plats när Europas största elbilsmässa intar Friends Arena i Stockholm 2–4 februari. Under mässan premiärvisar Škoda nya generationen Kodiaq som för första gången lanseras som laddhybrid med en elektrisk räckvidd på 100 km (WLTP). Förutom en första titt på nya Kodiaq iV kommer Škoda även visa upp flera versioner av uppdaterade Enyaq i modellår 2024 – däribland lyxiga L&K-utförandet.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum