Vettris Halmstad Flygstaden Årets Djurklinik 2019

Veterinärklinik Vettris Halmstad Flygstaden kammade hem utmärkelsen Årets Djurklinik. Bland de fem utvalda finalisterna fick Vettris flest röster av djurägarna.

– Det känns stort och är verkligen en ära, jag blir helt mållös. Vi har fått stort stöd. Djurägare har kommit fram och berättat att de röstat på oss och spridit tävlingen vidare på sina arbetsplatser och till sina familjer. Det känns verkligen som att hela Halmstad har vetat om detta, många har röstat och engagerat sig. Det är det roligaste med att vara en liten klinik, att man kommer väldigt nära sina djurägare, säger Marie Hansson, klinikchef, delägare och veterinär på Vettris Halmstad Flygstaden

Det är fjärde året i rad som branschorganisationen Svensk Djursjukvård, inom Gröna arbetsgivare* delar ut utmärkelsen Årets Djurklinik. 197 kliniker över hela Sverige nominerades varav fem finalister valdes ut av en jury därefter röstade djurägarna själva fram vinnaren. För Vettris Halmstad Flygstaden är det första gången de är med och tävlar som finalister.

– Det är en väldigt fin bekräftelse på att det vi gör uppskattas och att sättet vi arbetar på är rätt. Jag tror att vår personalgrupp är en stor bidragande faktor till vinsten, det är ett otroligt duktigt och sammansvetsat gäng. Vi har en tydlig filosofi som säger att vi ska vara omtänksamma mot djuren och deras ägare, men också mot varandra – något jag tror både syns och känns när man kommer in till oss, säger Marie Hansson.

Marie Hansson och hennes kollegor får utmärkelsen i dag och kommer även att firas vid branschens utbildningsdagar, VeTa-dagarnas bankett den 30 mars i Jönköping.

* Gröna arbetsgivare företräder cirka 4 000 medlemsföretag som sammanlagt har nära 30 000 anställda inom djursjukvård, lantbruk, golf, skogsbruk och trädgårdsanläggning.

SÅ HÄR HAR DET GÅTT TILL

197 kliniker nominerades

Nästan 1 000 Djurägare, medarbetare och andra nominerade till Årets djurklinik mellan 28 januari – 7 februari via nomineringssidan på svenskdjursjukvard.se

Juryn utsåg fem finalister
Juryn gick igenom nomineringarna. De kliniker med bäst nomineringar fick möjlighet, till juryn, att utveckla hur de lever upp till Gröna arbetsgivares värdegrund. De fem som bäst kunde redogöra för detta har gått vidare till finalomgången.

Öppen röstning
Röstningen öppnade 13 mars och stängdes 20 mars. Under röstningsperioden fick alla chansen att rösta på sin favorit av de fem finalisterna. Kliniken med flest röster tar hem utmärkelsen Årets Djurklinik 2019.

För mer information:

Marie Hansson, vd och veterinär, Vettris Halmstad Flygstaden
marie.hansson@vettris.se, 0709-26 15 33

Helène Backvik-Svensson, Svensk djursjukvård – Gröna arbetsgivare
helene.bs@grona.se, 08-762 72 39

För pressbilder från firandet under dagen, kontakta:

Sophie Åhsberg, Kommunikatör/innehållsansvarig, Gröna Arbetsgivare
sophie.ahsberg@grona.org, 072-585 68 36

Väsby Djursjukhus är Årets djurklinik 201810.4.2018 21:16:00 CESTPressmeddelande

- Så roligt och smickrande! Det är inte ofta jag blir stum men när jag fick veta att vi vunnit blev jag minsann det! Vi jobbar hårt för att hela tiden bli ännu bättre och denna utmärkelse gör att vi tillsammans blir motiverade att fortsätta i samma anda. Jag med personalen vill tacka alla våra djurägare som stöttar oss och som lagt sina röster på just vårt djursjukhus. Tillsammans tar vi hand om våra djur på bästa sätt, säger Marie Jury, VD, leg.vet, Väsby Djursjukhus. Det är branschorganisationen SLA-Svensk Djursjukvård som står bakom utmärkelsen. Syftet är att att sätta fokus på kvalitetsarbetet inom djursjukvården i Sverige. Medlemsföretagen i Svensk Djursjukvård jobbar efter ett kvalitetssigill som vilar på ett antal kvalitetsregler, varav fyra väger särskilt tungt vid bedömningen av Årets djurklinik; Bemötande, tillgänglighet, prisinformation och delaktighet. - Årets Djurklinik är ett sätt att rikta ljuset mot det fina kvalitetsarbete som sker hos våra medlemmar, främst med utgång