Vi bjuder återigen in till Volkswagen Grand Prix.

Även i år har Volkswagen glädjen att tillsammans med Agria Djurförsäkring och Länsförsäkringar arrangera Volkswagen Grand Prix, en av landets mest prestigefulla tävlingar på internationell nivå för den svenska hopp-eliten. Förra årets trio på prispallen i Volkswagen Grand Prix med Peder Fredricson i täten, Rolf-Göran Bengtsson och Henrik Ankarcrona gav mersmak och nu är dags igen.

ed Volkswagen Grand Prix får Sveriges bästa hoppryttare chansen att tävla på internationell nivå i Sverige. Den svenska ridsportpubliken uppskattar att se våra utlandsstationerade ryttare starta här hemma samtidigt som det ger allt fler i Sverige chansen att delta på tre platser med både kval och final med 150-klasser. – Det ska bli otroligt roligt att återigen få arrangera Volkswagen Grand Prix 2017 i samarbete med Länsförsäkringar och Agria Djurförsäkring. Vi har haft stor glädje av samarbetet med ridsporten eftersom det blir en bra och naturlig koppling till våra fyrhjulsdrivna bilar, säger Therese Jonsson, Eventansvarig Ridsport på Volkswagen.

ÅRETS TÄVLINGAR I VOLKSWAGEN GRAND PRIX

Volkswagen Grand Prix med Agria och Länsförsäkringar består av tre separata topptävlingar från juni till oktober, med de bästa svenska hoppryttarna på plats.

Tävlingsplatser under 2017 är:

• Grevlunda Grand Prix, 8–11 juni  Kval fredag och final 1,50 på söndagen. Vinnaren kvalificeras till Elmia Scandinavian Horse Show.

• Falsterbo Horse Show, 8–16 juli  Volkswagen Trophy i Falsterbo, pris till bästa svenska hoppryttare. Alla de internationella klasserna räknas utifrån den poäng tabell som gäller för internationella tävlingar, FEI. From torsdag – söndag.

• Elmia Scandinavian Horse Show, 25–29 oktober  Sista startskottet i VW Grand Prix inleds med kval på fredag och final på 150-nivå under söndagen. De två mest framgångsrika ekipagen går vidare till Sweden International Horse Show på Friends Arena.

– Det är fantastiskt kul att Volkswagen fortsätter att satsa på svensk hoppsport. Extra kul att Elmia får chansen att anordna Volkswagen Grand Prix med kval till SIHS. Att de svenska ryttarna får möjlighet att på hemma plan rida om så höga prispengar och dessutom en bil i meeting pris är verkligen bra, säger Sylve Söderstrand, Tävlingsledare Elmia Scandinavian Horse Show.

Länsförsäkringar och Volkswagen går också in i den helt nya amatörtouren Volkswagen Rising Stars på Elmia. Inspirationen till tävlingen kommer ifrån Krafft the Tour of Amateurs som har blivit en succé på Falsterbo Horse Show. Efterfrågan på den här typen av klasser på de större tävlingarna har varit mycket stor och därför känns det väldigt roligt att kunna erbjuda fler ryttare chansen att få tävla på Elmia. Från den 1 juni finns möjlighet att kvala in i 1.20 och 1.25 klasser på samtliga regionala och högre tävlingar i hela landet.

Volkswagen Transportbilar marknadsför modellerna load up!, Caddy, Transporter, Caravelle, Multivan, California, Crafter och Amarok. Volkswagen Transportbilar har 66 auktoriserade återförsäljare med 95 försäljningsställen samt 137 auktoriserade Volkswagenverkstäder över hela Sverige.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Amarok vinner ”International Pickup Award 2018”24.11.2017 12:39Pressmeddelande

Juryn för ”International Van of the Year” utser Volkswagen Amarok till bästa pickup 2018. V6-motor, rymlig interiör och hög komfort fällde avgörandet Att Amarok dessutom är en riktig arbetshäst förstärkte juryns övertygelse Succé även i Sverige där Amarok har ökat registreringarna med 57,1% sedan förra året och har över 30% andel av Pickup segmentet Lyon/Hannover, 23 november 2017 –Volkswagen Transportbilars Amarok har tilldelats utmärkelsen ”International Pick-Up Award 2018”. Precis som dess föregångare, som fick priset 2010, har Amarok, nu med kraftfulla V6-motorer, lyckats övertyga den internationella juryn bestående av erfarna transportbilsjournalister. -Vi är ödmjukt tacksamma för att få detta pris och känner oss hedrade av den internationella juryns beslut. Med Nya Amarok har vi visat att vi är lyhörda för vad kunderna vill ha och har skapat en bil med mer kraft, större vridmoment och ännu bättre köregenskaper oavsett underlag. Amarok är helt enkelt mer än bara en lyxig livsstils

BILMUSTASCHER NÄSTA VAPEN I KAMPEN MOT PROSTATACANCER11.11.2016 11:10Pressmeddelande

För att samla in pengar till Prostatacancerförbundet delar Volkswagen Transportbilar ut mustaschdekaler och uppmuntrar förare att sätta en mustasch på sin bil. För varje Instagramfoto taggat med #bilmusche skänker vi 50 kr till Prostatacancerförbundet. ”Prostatacancer är Sveriges vanligaste cancersjukdom och många av våra förare riskerar att drabbas. Därför vill vi dra vårt strå till stacken. Att sätta mustascher på bilar är ett kul sätt att uppmärksamma Mustaschkampen och stötta kampen mot Prostatacancer”, säger Dan Andersson, PR- och marknadschef på Volkswagen Transportbilar. Kampanjen pågår under hela november och alla är välkomna att bidra med en bild på en bilmustasch. Så här gör du för att delta: Fixa en mustasch. Antingen hämtar du upp en mustaschdekal hos din närmaste Volkswagen-återförsäljare, ritar en i snön på huven eller tecknar den i bildredigeringsverktyget i din mobil. Se här hur du gör för iPhone och Samsung . Fota din bil med mustaschen. Ladda upp bilden på Instagram u