Vi har en Crush på äpple!

Ända sedan starten 2014 har våra konsumenter önskat sig en Loka Crush Äpple. Och nu är den här! Nya Loka Crush inspirerats av svenska syrliga äpplen och från vecka 15 finns den i dagligvaruhandeln.

Äpple är en av de mest älskade svenska dryckessmakerna. Därför lanseras nu Loka Crush Äpple, med 14 procent fruktjuice, naturliga ingredienser, inga konserveringsmedel eller färgämnen. Dessutom innehåller den drygt 60 procent mindre socker än traditionell läsk.

- Det känns jätteroligt att konsumenterna har tagit Loka Crush till sina hjärtan redan från starten. Det ställer såklart också höga krav på oss när vi ska ta fram en ny smak och det är en utmaning att få fram en perfekt smak med naturliga råvaror. Vi hoppas att våra Crushfans ska tycka om den friska och fräscha smaken med toner av svenska syrliga äpplen, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för Loka på Spendrups.

Loka Crush Äpple lanseras på 50 cl och 140 cl och finns till försäljning i servicehandeln vecka 12 och från vecka 15 i dagligvaruhandeln. Cirkapris på dagligvaruhandeln är 13 kronor (50 cl pet), 16 kr (pet 140 cl).

Fakta om Loka Crush

• Innehåller vatten från hälsokällan i Bergslagen och minst 14 procent fruktjuice och naturliga aromer
  • Fri från konserverings- och färgämnen och sötningsmedel.
  • 60 procent mindre socker än läsk
  • Loka Crush finns i smakerna hallon, citron, päron, jordgubb, ananas och äpple
  • 2015 blev Loka Crush utsedd till Årets Dagligvara

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfritt, 070 2 02 92 17, anna-stina.hallberg@spendrups.se

Rose-Marie Hertzman, presschef, 070 283 02 75, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Gotlands Bryggeri har hittat sitt nya hem vid Hällarna16.4.2018 12:30Pressmeddelande

Nu är det klart att Gotlands Bryggeri bygger sitt nya bryggeri vid Hällarna i den södra delen av Visby. Tomten, på Cypressgatan 3 B, ligger ovanför den nya kryssningskajen och motsvarar kraven på ett nytt bryggeri med bra produktionsförutsättningar och ett bra läge. Bygglovshandlingarna kommer att lämnas in i början av hösten. Investeringen ligger på ca 80 miljoner kronor och det nya bryggeriet beräknas stå klart våren 2020.