Vi har en Crush på äpple!

Ända sedan starten 2014 har våra konsumenter önskat sig en Loka Crush Äpple. Och nu är den här! Nya Loka Crush inspirerats av svenska syrliga äpplen och från vecka 15 finns den i dagligvaruhandeln.

Äpple är en av de mest älskade svenska dryckessmakerna. Därför lanseras nu Loka Crush Äpple, med 14 procent fruktjuice, naturliga ingredienser, inga konserveringsmedel eller färgämnen. Dessutom innehåller den drygt 60 procent mindre socker än traditionell läsk.

- Det känns jätteroligt att konsumenterna har tagit Loka Crush till sina hjärtan redan från starten. Det ställer såklart också höga krav på oss när vi ska ta fram en ny smak och det är en utmaning att få fram en perfekt smak med naturliga råvaror. Vi hoppas att våra Crushfans ska tycka om den friska och fräscha smaken med toner av svenska syrliga äpplen, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för Loka på Spendrups.

Loka Crush Äpple lanseras på 50 cl och 140 cl och finns till försäljning i servicehandeln vecka 12 och från vecka 15 i dagligvaruhandeln. Cirkapris på dagligvaruhandeln är 13 kronor (50 cl pet), 16 kr (pet 140 cl).

Fakta om Loka Crush

• Innehåller vatten från hälsokällan i Bergslagen och minst 14 procent fruktjuice och naturliga aromer
  • Fri från konserverings- och färgämnen och sötningsmedel.
  • 60 procent mindre socker än läsk
  • Loka Crush finns i smakerna hallon, citron, päron, jordgubb, ananas och äpple
  • 2015 blev Loka Crush utsedd till Årets Dagligvara

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfritt, 070 2 02 92 17, anna-stina.hallberg@spendrups.se

Rose-Marie Hertzman, presschef, 070 283 02 75, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Spendrups världsledande på ekologisk öl4.6.2018 09:32Pressmeddelande

Spendrups har jobbat länge på ett starkt och stort utbud av ekologiska drycker, trots att det innebär stora utmaningar. Det gäller inte minst inom ölproduktionen där vi har valt att producera öl som är ekologiskt till 100 procent. Spendrups har nu skrivit avtal med ytterligare en producent av ekologisk humle, och säkrat tillgången av humle i många år framåt. Nu hr vi passerat 10 miljoner liter ekologiskt öl vilket innebär att vi är störst i världen på ekologisk öl.

Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker15.5.2018 09:52Pressmeddelande

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.