Vi har en Crush på äpple!

Ända sedan starten 2014 har våra konsumenter önskat sig en Loka Crush Äpple. Och nu är den här! Nya Loka Crush inspirerats av svenska syrliga äpplen och från vecka 15 finns den i dagligvaruhandeln.

Äpple är en av de mest älskade svenska dryckessmakerna. Därför lanseras nu Loka Crush Äpple, med 14 procent fruktjuice, naturliga ingredienser, inga konserveringsmedel eller färgämnen. Dessutom innehåller den drygt 60 procent mindre socker än traditionell läsk.

- Det känns jätteroligt att konsumenterna har tagit Loka Crush till sina hjärtan redan från starten. Det ställer såklart också höga krav på oss när vi ska ta fram en ny smak och det är en utmaning att få fram en perfekt smak med naturliga råvaror. Vi hoppas att våra Crushfans ska tycka om den friska och fräscha smaken med toner av svenska syrliga äpplen, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för Loka på Spendrups.

Loka Crush Äpple lanseras på 50 cl och 140 cl och finns till försäljning i servicehandeln vecka 12 och från vecka 15 i dagligvaruhandeln. Cirkapris på dagligvaruhandeln är 13 kronor (50 cl pet), 16 kr (pet 140 cl).

Fakta om Loka Crush

• Innehåller vatten från hälsokällan i Bergslagen och minst 14 procent fruktjuice och naturliga aromer
  • Fri från konserverings- och färgämnen och sötningsmedel.
  • 60 procent mindre socker än läsk
  • Loka Crush finns i smakerna hallon, citron, päron, jordgubb, ananas och äpple
  • 2015 blev Loka Crush utsedd till Årets Dagligvara

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfritt, 070 2 02 92 17, anna-stina.hallberg@spendrups.se

Rose-Marie Hertzman, presschef, 070 283 02 75, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i femte generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 3,5 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Hellefors Bryggeri och BIBAB. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

BIBAB vinner viktig transportupphandling20.3.2019 14:44:19 CETPressmeddelande

Nu är det klart att Spendrups dotterbolag BIBAB har vunnit Altias tranportupphandling för dryckesdistribution. Eftersom Altia ä en stor aktör inom vin-och spritprodukter med kända varumärken såsom Blossa, Chill-Out, Koskenkorva, Grönstedts och OP Andersson, är detta en viktig affär på en transportmarknad i snabb förändring. Det nya samarbetet startade den 4:e mars och Spendrups har tillsammans med Altia haft en bra start där leveranserna fungerat utmärkt. Samdistribution för med sig fördelar inom hållbarhet, t.ex ökad fyllnadsgrad på de gemensamma transporterna vilket kommer leda till en reducering av CO2-utsläppen.

SSP tecknar avtal med Spendrups19.2.2019 16:01:09 CETPressmeddelande

Kampen om ett av Restaurangsveriges största och mest prestigefyllda avtal har avgjorts. Det blev Spendrups Bryggeri som vann uppdraget att förse resenärer och besökare på flygplatser och järnvägsstationer över hela landet med öl, läsk och vatten. SSP som driver restauranger, caféer, barer och kiosker bland annat på Arlanda, Landvetter, Sturup samt Centralstationerna i Stockholm, Malmö och Göteborg valde svenska Spendrups i tuff konkurrens. Joakim Klingsell, vd på SSP Sverige, säger att man valde Spendrups mycket på grund av deras starka sortiment och personliga lokala engagemang.