Vi satsar stort i södra Sverige

Ömangruppen har haft en positiv utveckling de senaste åren och är nu i en kraftig tillväxtfas. Ambitionen är att fortsätta växa i södra Sverige och arbetet med etableringar på nya orter, närmast i Skåne, pågår. Satsningen innebär rekrytering av totalt cirka 20 nya medarbetare.
– Vår övertygelse är att tillväxt är nödvändigt för att utveckla såväl bolaget som våra medarbetare. Vår ambition är fortsatt expansion i södra Sverige och det känns fantastiskt spännande med en satsning i den här omfattningen, säger Peter Arvidsson, vd på Ömangruppen.
Ömangruppens vision är att vara ledande på lösningar för ett bättre inomhusklimat, som minskar energianvändningen och förbättrar miljön. Ömangruppen ska inte bara vara det bästa alternativet för kunderna, utan även för sina medarbetare. Att jobba med arbetsmiljöfrågor och utveckling är därför ett prioriterat område, både för att behålla befintlig personal och att rekrytera nya medarbetare.
– Vi erbjuder en spännande och utvecklande arbetsplats där man får ta ansvar, vara delaktig och påverka. Många av våra medarbetare drivs av förbättring och utveckling och det engagemanget vill vi självklart förvalta och uppmuntra, säger Peter Arvidsson.

Värderingar – en nyckelfråga vid rekrytering

Ömangruppen lägger stor vikt vid sina värderingar och menar att det är en nyckelfråga när det gäller att attrahera rätt kompetens. Värderingsstyrd kultur h ar blivit en högaktuell fråga inom HR. Företag med starka värderingar är ofta mer framgångsrika och attraktiva som arbetsgivare.
– Vi har våra rötter i Småland, där vår resa började under 1990-talet. Genom vår samlade branscherfarenhet såg vi en möjlighet att bygga något “ännu bättre”. Att göra det vi säger och hålla vad vi lovar. Att alltid göra vårt bästa. Det behöver inte vara krångligare än så. Det är precis dessa värderingar som gäller idag också. Vi är envisa, noggranna och månar om våra relationer. Att vi har de här gemensamma värderingarna förstärker vi-känslan och gör oss stolta över vad vi åstadkommer tillsammans, avslutar Peter Arvidsson.

Exempel på aktuella tjänster inom Ömangruppen:
– Platschef, Borås
– Entreprenadchef, Jönköping
– Säljare, Lund
– Säljare, Växjö
– Kvalitets- och miljöansvarig
– Energikonsult, Växjö
– Servicetekniker kyla, Gislaved
– Servicetekniker, Jönköping
– Servicetekniker, Nässjö
– Servicetekniker kyla, Kalmar
– Servicetekniker, Lund
– Servicetekniker kyla, Ulricehamn
– Servicetekniker, Växjö
– Servicetekniker kyla, Växjö
– Servicemontör, Växjö

Ömangruppen är en komplett leverantör av kvalitativa lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Företaget drivs av ett starkt miljöengagemang och vi vet att små åtgärder kan ha stor effekt för att spara energi. Verksamheten har 60 medarbetare och omsätter cirka 100 miljoner. Ömangruppen verkar i hela södra Sverige med kontor i Borås, Jönköping, Växjö, Kalmar, Karlskrona, Gislaved, Nässjö, Ljungby, Lund och Älmhult.

För mer information, kontakta gärna:
Peter Arvidsson, vd, Ömangruppen
036-34 40 55, peter.arvidsson@omangruppen.com
Information om respektive tjänst och hur du lämnar din ansökan finns på www.omangruppen.com.

Procuritas blir ny partner till Proptech Sweden med dotterbolagen Ömangruppen och Axcell Fastighetspartner12.5.2023 13:10:15 CEST | Pressmeddelande

Procuritas Capital Investor VII (Procuritas) förvärvar Proptech Sweden AB med dotterbolagen Ömangruppen Svenska AB och Axcell Fastighetspartner AB, två ledande bolag inom inomhusklimat, energieffektivisering och fastighetsförvaltning. Idag står fastigheter för 40% av Sveriges samlade energianvändning och kommande regelverk från EU med krav på åtgärder för minskade utsläpp gör Proptech Sweden till en nyckelspelare i klimatomställningen.

New partnership between Procuritas and Proptech Sweden with subsidiaries Ömangruppen and Axcell Fastighetspartner12.5.2023 13:10:15 CEST | Press release

Procuritas Capital Investor VII (Procuritas) acquires Proptech Sweden AB with the subsidiaries Ömangruppen Svenska AB and Axcell Fastighetspartner AB, two leading companies in indoor climate, energy efficiency and property management. Today, real estate accounts for 40% of Sweden's total energy consumption and upcoming EU regulations with requirements for reduced emissions make Proptech Sweden a key player in the climate transition.