Vi söker en Platschef till Göteborgs nya nöjesarena!

Nu letar vi efter dig som tillsammans med ditt team kommer att skapa och leverera upplevelser på högsta nivå på vår nya nöjesarena i Göteborg.

Hösten 2017 slår 2E Group upp portarna till ett helt hus för underhållning, mat & dryck. Stans nya nöjesarena ligger vid Kungsportsplatsen och får ett av Göteborgs absolut bästa lägen i fastigheten Kungsportshuset. Satsningen kommer att förändra Göteborgs nöjesliv.

Med flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Hansen, Hamburger Börs med flera, är 2E Group en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien med
fler än 1,8 miljoner gäster varje år. 2E Group producerar show, musikal och teater, projektleder events för företag och driver idag tio egna arenor. Koncernen har kontor i Stockholm, Köpenhamn, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North Premier.

Du som är vår nya platschef skall tillsammans med ditt team av professionella medarbetare utveckla verksamheten samt ansvara för den dagliga driften.

Du har ett starkt affärsmannaskap grundat på ett utpräglat entreprenörstänk. Ditt ekonomiska kunnande är väl dokumenterat. Din bakgrund innehåller flerårig erfarenhet inom ledande befattningar, gärna inom besöksnäringen eller upplevelseindustrin. Mycket goda kunskaper inom F & B är ett krav. Du är resultatinriktad och har mycket goda ledaregenskaper. I din chefsroll får du stora möjligheter att utveckla både verksamheten och medarbetarna. Du tycker om att vara närvarande bland såväl gäster som personal och har en utpräglad förmåga att se helheten utan att tappa sinnet för detaljer. Dessutom har du en positiv grundsyn som smittar av sig och inspirerar andra och du brinner för att utveckla och coacha dina medarbetare. Vi ser gärna att du blir en synlig person på orten.

Vi ser vidare att du ärr en innovativ problemlösare, som har lätt för att skapa, upprätthålla och utveckla goda relationer och nätverk. Det är ett extra plus om du har ett nätverk inom Göteborgs restaurang-, musik- och artistvärld. Du har kunskapen att hitta och driva affärer och viljan att ge våra gäster en unik upplevelse.

Besök vår hemsida www.2egroup.se samt www.kungsportshuset.För ytterligare information om tjänsten kontakta Karin Gustafsson på Hotell & Reseverket 0709-698 600 alternativ 040-300 605.

Din ansökan skickar du till karin.gustafsson@hotelloreseverket.com. Intervjuer sker löpande.

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert samtidigt som man skapar specialbeställd underhållning och förmedlar artister till företagskunder.

Inom affärsområde Venues driver koncernen tio arenor för teaterföreställningar, musikaluppsättningar och krogshower. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits. Arenorna används även för externa evenemang och möten. Hösten 2017 öppnar en elfte arena i centrala Göteborg.

Inom affärsområde Digital marknadsförs och säljs hela koncernens utbud av show, musikal, teater och konsert på Showtic.se. Inom affärsområdet arbetar man även med digital marknadsföring och driver hela koncernens utveckling av den digitala affären.

Inom affärsområde Event utvecklar och genomför Hansen möten, konferensresor och event för företag i syfte att stärka relationen mellan varumärke och kunder, medarbetare eller partners.

2E Group har kontor i Falkenberg, Göteborg, Köpenhamn, Oslo, Stockholm och Växjö och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.