Vi söker en Platschef till Göteborgs nya nöjesarena!

Nu letar vi efter dig som tillsammans med ditt team kommer att skapa och leverera upplevelser på högsta nivå på vår nya nöjesarena i Göteborg.

Hösten 2017 slår 2E Group upp portarna till ett helt hus för underhållning, mat & dryck. Stans nya nöjesarena ligger vid Kungsportsplatsen och får ett av Göteborgs absolut bästa lägen i fastigheten Kungsportshuset. Satsningen kommer att förändra Göteborgs nöjesliv.

Med flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Hansen, Hamburger Börs med flera, är 2E Group en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien med
fler än 1,8 miljoner gäster varje år. 2E Group producerar show, musikal och teater, projektleder events för företag och driver idag tio egna arenor. Koncernen har kontor i Stockholm, Köpenhamn, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North Premier.

Du som är vår nya platschef skall tillsammans med ditt team av professionella medarbetare utveckla verksamheten samt ansvara för den dagliga driften.

Du har ett starkt affärsmannaskap grundat på ett utpräglat entreprenörstänk. Ditt ekonomiska kunnande är väl dokumenterat. Din bakgrund innehåller flerårig erfarenhet inom ledande befattningar, gärna inom besöksnäringen eller upplevelseindustrin. Mycket goda kunskaper inom F & B är ett krav. Du är resultatinriktad och har mycket goda ledaregenskaper. I din chefsroll får du stora möjligheter att utveckla både verksamheten och medarbetarna. Du tycker om att vara närvarande bland såväl gäster som personal och har en utpräglad förmåga att se helheten utan att tappa sinnet för detaljer. Dessutom har du en positiv grundsyn som smittar av sig och inspirerar andra och du brinner för att utveckla och coacha dina medarbetare. Vi ser gärna att du blir en synlig person på orten.

Vi ser vidare att du ärr en innovativ problemlösare, som har lätt för att skapa, upprätthålla och utveckla goda relationer och nätverk. Det är ett extra plus om du har ett nätverk inom Göteborgs restaurang-, musik- och artistvärld. Du har kunskapen att hitta och driva affärer och viljan att ge våra gäster en unik upplevelse.

Besök vår hemsida www.2egroup.se samt www.kungsportshuset.För ytterligare information om tjänsten kontakta Karin Gustafsson på Hotell & Reseverket 0709-698 600 alternativ 040-300 605.

Din ansökan skickar du till karin.gustafsson@hotelloreseverket.com. Intervjuer sker löpande.

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert samtidigt som man skapar specialbeställd underhållning och förmedlar artister till företagskunder.

Inom affärsområde Venues driver koncernen tio arenor för teaterföreställningar, musikaluppsättningar och krogshower. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits. Arenorna används även för externa evenemang och möten. Hösten 2017 öppnar en elfte arena i centrala Göteborg.

Inom affärsområde Digital marknadsförs och säljs hela koncernens utbud av show, musikal, teater och konsert på Showtic.se. Inom affärsområdet arbetar man även med digital marknadsföring och driver hela koncernens utveckling av den digitala affären.

Inom affärsområde Event utvecklar och genomför Hansen möten, konferensresor och event för företag i syfte att stärka relationen mellan varumärke och kunder, medarbetare eller partners.

2E Group har kontor i Falkenberg, Göteborg, Köpenhamn, Oslo, Stockholm och Växjö och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar