Vi söker en Platschef till Göteborgs nya nöjesarena!

Nu letar vi efter dig som tillsammans med ditt team kommer att skapa och leverera upplevelser på högsta nivå på vår nya nöjesarena i Göteborg.

Hösten 2017 slår 2E Group upp portarna till ett helt hus för underhållning, mat & dryck. Stans nya nöjesarena ligger vid Kungsportsplatsen och får ett av Göteborgs absolut bästa lägen i fastigheten Kungsportshuset. Satsningen kommer att förändra Göteborgs nöjesliv.

Med flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Hansen, Hamburger Börs med flera, är 2E Group en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien med
fler än 1,8 miljoner gäster varje år. 2E Group producerar show, musikal och teater, projektleder events för företag och driver idag tio egna arenor. Koncernen har kontor i Stockholm, Köpenhamn, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North Premier.

Du som är vår nya platschef skall tillsammans med ditt team av professionella medarbetare utveckla verksamheten samt ansvara för den dagliga driften.

Du har ett starkt affärsmannaskap grundat på ett utpräglat entreprenörstänk. Ditt ekonomiska kunnande är väl dokumenterat. Din bakgrund innehåller flerårig erfarenhet inom ledande befattningar, gärna inom besöksnäringen eller upplevelseindustrin. Mycket goda kunskaper inom F & B är ett krav. Du är resultatinriktad och har mycket goda ledaregenskaper. I din chefsroll får du stora möjligheter att utveckla både verksamheten och medarbetarna. Du tycker om att vara närvarande bland såväl gäster som personal och har en utpräglad förmåga att se helheten utan att tappa sinnet för detaljer. Dessutom har du en positiv grundsyn som smittar av sig och inspirerar andra och du brinner för att utveckla och coacha dina medarbetare. Vi ser gärna att du blir en synlig person på orten.

Vi ser vidare att du ärr en innovativ problemlösare, som har lätt för att skapa, upprätthålla och utveckla goda relationer och nätverk. Det är ett extra plus om du har ett nätverk inom Göteborgs restaurang-, musik- och artistvärld. Du har kunskapen att hitta och driva affärer och viljan att ge våra gäster en unik upplevelse.

Besök vår hemsida www.2egroup.se samt www.kungsportshuset.För ytterligare information om tjänsten kontakta Karin Gustafsson på Hotell & Reseverket 0709-698 600 alternativ 040-300 605.

Din ansökan skickar du till karin.gustafsson@hotelloreseverket.com. Intervjuer sker löpande.

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert samtidigt som man skapar specialbeställd underhållning och förmedlar artister till företagskunder.

Inom affärsområde Venues driver koncernen tio arenor för teaterföreställningar, musikaluppsättningar och krogshower. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits. Arenorna används även för externa evenemang och möten. Hösten 2017 öppnar en elfte arena i centrala Göteborg.

Inom affärsområde Digital marknadsförs och säljs hela koncernens utbud av show, musikal, teater och konsert på Showtic.se. Inom affärsområdet arbetar man även med digital marknadsföring och driver hela koncernens utveckling av den digitala affären.

Inom affärsområde Event utvecklar och genomför Hansen möten, konferensresor och event för företag i syfte att stärka relationen mellan varumärke och kunder, medarbetare eller partners.

2E Group har kontor i Falkenberg, Göteborg, Köpenhamn, Oslo, Stockholm och Växjö och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.