Victoriakliniken - Det växande intresset för bröstlyft fortsätter att hålla i sig 2021

Trenden med skönhetsingrepp har fortsatt att växa under pandemin. Förra året valde rekordmånga svenska kvinnor att lägga sig under kniven. En av alla de kliniker runt om i landet som sett en ökning av ingrepp är Victoriakliniken i saltsjöbaden, Stockholm. Här har bröstlyft vuxit fram som en av de vanligaste ingreppen, ofta som en del i mommy makeover.

Under pandemiåret 2020 ökade antalet bröstlyft och injektionsbehandlingar i landet enligt en undersökning från SvD. Experter menar att det kan finnas flera orsaker till det växande intresset, och en av dessa är att allt det är enklare att dölja hudreaktioner eller blåmärken efter ett ingrepp. Många som har arbetat hemifrån har haft tid att låta kroppen läka utan att behöva vara frånvarande från jobbet. Andra menar att det växande intresset beror på att allt fler håller videomöten och ser sig själva på skärmarna, vilket ökar den kroppsliga medvetenheten.

Att investera i sitt utseende är en genomgående trend sedan pandemin när resekontot bara fortsatt att växa. Detta har därmed resulterat i att den estetiska branschen har sett en boom av bröstlyft och andra skönhetsingrepp. Men det är även fler branscher som märkt av investeringar i form av renovationer, inredning och att fler införskaffar sig husdjur.

– Det är helt rätt tid att göra de förändringar som man gått och funderat på. Vi på Victoriakliniken har framför allt inför denna sommaren sett en stor ökning av just bröstlyft ofta som en del av mommy makeover. Det verkar som att det har funnits utrymme för större kirurgi då make eller partner kunnat vara hemma och hjälpa till under pandemin. Det återstår att se om skönhetsingreppen håller i sig nu andra halvan av året, säger Dr. Marie Jaeger, plastikkirurg på Victoriakliniken.

Trenden att allt fler kvinnor och män verkar vilja operera sig märks även via en ökad aktivitet på social media. Och nu när teknikerna har förbättrats och flera kliniker erbjuder garantier och ökad trygghet medför också att allt fler väljer att lägga sig under kniven för att genomföra ett bröstlyft eller bröstförstoring enligt statistik.

ROI Media ser ökad tillväxt på marknaden för låneförmedlare som erbjuder låntagare att låna 4000 kr till 60 000 kr efter investering från BGF22.11.2021 22:08:49 CET | Pressmeddelande

Med motiveringen “ett starkt team av entreprenörer och ett företag med en tydlig plan samt genuint innovativa och betydande satsningar inom sektorn” fick ROI Media Ltd. i januari i år en investering på fyra miljoner från investeringsbolaget BGF. “Den extra finansieringen från BGF kommer att möjliggöra ännu snabbare tillväxt och utöka vår marknadsandel”, uttryckte Robin Kaneteg, medgrundare och VD för ROI efter tillkännagivandet av investeringen från BGF.