Viktiga poäng för SEAT Dealer team i Alastaro

/ SEAT Dealer team lämnar Alastaro med poäng i alla race och andraplats i teammästerskapet / Revanschsugen Daniel Haglöf hoppas kunna upprepa fiolårets succé på Solvalla i mitten av juni

Södertälje 20/05/17 – SEAT Dealer team - PWR Racing har precis avrundat säsongens andra STCC-deltävling i finska Alastaro. Med sig hem till Sverige tar man viktiga poäng i mästerskapet och som bäst en pallplats för Robert Dahlgren i andra racet. De tre racen var av varierande karaktär och det första var rejält stökigt, något som tyvärr drabbade Dahlgren då han blev ordentligt påkörd och tappade sin andraplats.

Jämför man med succén under första tävlingshelgen är vi en bra bit ifrån resultatmässigt denna helg. Men vi tog oss ändå härifrån med poäng i alla racen och nu gäller det att blicka framåt, det är i toppen vi ska vara med och fightas, säger en revanschsugen Dahlgren.

Mästerskapet fortsätter den 16-17 juni på Solvalla i Stockholm, en bana där teamet dominerat de senaste två åren. Tävlingen är alltid välbesökt med upp emot 15.000 åskådare på plats de senaste säsongerna och bra stämning på läktaren.

Vi kommer till Solvalla med en bra historia bakom oss. Vi hoppas kunna upprepa förra årets succé med nya framgångar i de SEAT Leon TCR vi tävlar med i år. Det är en av mästerskapets starkaste bilar och jag ser verkligen fram emot att tävla i huvudstaden igen, avslutar Haglöf.

För ytterligare information kontakta
Henrik Looser, Marknad & PR chef SEAT Sverige på 072-512 84 24 eller henrik.looser@seat.se

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2016 nådde SEAT ett rörelseresultat på 143 miljoner euro, det största i företagets historia, och sålde drygt 410.000 (408.700) fordon globalt.
I Sverige sålde SEAT 5707 bilar under 2016, en ökning med 34 procent med en marknadsandel på1,53 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

SEATs nya 7-sitsiga SUV kommer heta SEAT Tarraco20.2.2018 11:16Pressmeddelande

/ För första gången har SEAT låtit sina fans bestämma namnet på en av sina modeller genom en omröstning. Mer än 146.000 personer från 134 länder deltog i omröstningen. / Det vinnande alternativet Tarraco fick mer än 35% av rösterna och kommer därmed namnge SEATs nya 7-sitsiga SUV / Den 7-sitsiga SUVen lanseras i slutet av 2018 Södertälje, 20/02/2018. – SEAT Tarraco. Det är namnet på SEATs tredje SUV. Namnet bestämdes genom en omröstning bland SEAT fans. Omröstningen startade under sommaren 2017 och totalt deltog 146 124 personer från 134 länder i tävlingen #SEATseekingName. Det vinnande alternativet blev Tarraco som fick 35% av rösterna. Tarraco är det historiska namnet på Tarragona som ligger strax söder om SEATs hemstad Barcelona och är en av de äldsta romerska bosättningarna på den Iberiska halvön. Staden har ett rikt arv av kultur, historia och arkitektur och en ungdomlig känsla vilket är värden som är i linje med SEATs kärnvärden och vad SEAT vill förmedla med sina bilar. Tarraco

CUPRA: Ett nytt märke är fött31.1.2018 16:20Pressmeddelande

Södertälje, 31/01/2018 – Det är nu officiellt att SEATs populära prestandalinje CUPRA kommer positioneras som ett eget märke under SEATs regi. Det nya märket heter CUPRA och idag släpps de första officiella bilderna på den nya CUPRA-logotypen som också ger en glimt av vad CUPRA kommer att bli. CUPRA har alltid varit den sportigaste upplevelsen inom SEAT familjen och får nu en egen själ, ett eget DNA och sin egen identitet. Alla nya CUPRA-modeller kommer förses med den nya CUPRA-logotypen. Det nya CUPRA-märket gör sin officiella debut den 22 februari under ett event i Barcelona. Efter detta kommer de första CUPRA-modellerna introduceras för allmänheten i början av mars under Geneva International Motor Show. I samband med att den nya logotypen presentaras lanseras också en officiella hemsida för det nya varumärket: www.cupraofficial.com SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och h