Viktiga poäng för SEAT Dealer team i Alastaro

/ SEAT Dealer team lämnar Alastaro med poäng i alla race och andraplats i teammästerskapet / Revanschsugen Daniel Haglöf hoppas kunna upprepa fiolårets succé på Solvalla i mitten av juni

Södertälje 20/05/17 – SEAT Dealer team - PWR Racing har precis avrundat säsongens andra STCC-deltävling i finska Alastaro. Med sig hem till Sverige tar man viktiga poäng i mästerskapet och som bäst en pallplats för Robert Dahlgren i andra racet. De tre racen var av varierande karaktär och det första var rejält stökigt, något som tyvärr drabbade Dahlgren då han blev ordentligt påkörd och tappade sin andraplats.

Jämför man med succén under första tävlingshelgen är vi en bra bit ifrån resultatmässigt denna helg. Men vi tog oss ändå härifrån med poäng i alla racen och nu gäller det att blicka framåt, det är i toppen vi ska vara med och fightas, säger en revanschsugen Dahlgren.

Mästerskapet fortsätter den 16-17 juni på Solvalla i Stockholm, en bana där teamet dominerat de senaste två åren. Tävlingen är alltid välbesökt med upp emot 15.000 åskådare på plats de senaste säsongerna och bra stämning på läktaren.

Vi kommer till Solvalla med en bra historia bakom oss. Vi hoppas kunna upprepa förra årets succé med nya framgångar i de SEAT Leon TCR vi tävlar med i år. Det är en av mästerskapets starkaste bilar och jag ser verkligen fram emot att tävla i huvudstaden igen, avslutar Haglöf.

För ytterligare information kontakta
Henrik Looser, Marknad & PR chef SEAT Sverige på 072-512 84 24 eller henrik.looser@seat.se

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2016 nådde SEAT ett rörelseresultat på 143 miljoner euro, det största i företagets historia, och sålde drygt 410.000 (408.700) fordon globalt.
I Sverige sålde SEAT 5707 bilar under 2016, en ökning med 34 procent med en marknadsandel på1,53 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

SEAT Dealer team siktar på nya segrar i Falkenberg6.7.2018 09:04Pressmeddelande

Södertälje 06/07/2018 -SEAT Dealer Team - PWR Racing har vind i ryggen efter att två gånger under säsongsinledningen lagt beslag på alla 3 podiumplatserna. Med ledning i såväl team- och förarmästerskapet är målet inför helgens race att dryga ut ledningen. - Vi har haft en stark start på säsongen. Att ta två stycken trippelpodium är en stor bedrift och ett bevis på att teamets hårda arbete ger resultat. Vi har seriens bästa bilar men vi måste fortsätta att utvecklas hela tiden om vi ska hålla oss kvar i toppen, det finns inget utrymme att slappna av i det här mästerskapet, säger Daniel Haglöf, VD och förare på PWR Racing. Regerande STCC-mästaren, Robert Dahlgren, leder mästerskapet före kollegan och VD:n Daniel Haglöf. Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde två starka uppkörningar i Anderstorp och klättrade till tionde plats i mästerskapstabellen och har nu siktet inställt på pallplats. - Båda racen i Anderstorp kändes riktigt bra, vi bygger vidare på det under kommande tävlingshelg. Målet är

SEAT Dealer Team - PWR Racing inför racehelg på Anderstorp Raceway15.6.2018 19:07Pressmeddelande

Årets andra deltävlning i STCC går av stapeln i helgen på Anderstorp Raceway, 40 år efter att Formel 1 senast tävlade på den klassiska banan. SEAT Dealer Team - PWR Racing äntrar helgen med ledning i både team- och förarmästerskapet. Som grädde på moset är teamets junior Philip Morin poängbäst bland startfältets juniorförare. Vi visade prov både på hur snabb nya CUPRA TCR är och hur starka vi är som ett team under premiären på Ring Knutstorp. Men motståndet är extremt tufft och vi måste anstränga oss hela tiden för att behålla försprånget. Vi har en positiv känsla i hela teamet och alla är beredda att jobba hårt för att nå lika bra resultat även denna deltävling. Målet är givetvis att försöka upprepa teamets 1-2-3 från Knutstorp, säger Daniel Haglöf, förare & VD på PWR Racing. Fjolårets svenska mästare, SEAT Dealer Team-föraren Robert Dahlgren, ligger tvåa i mästerskapet efter teamkamraten Daniel Haglöf. Endast en poäng skiljer dem åt. Förra helgen var en fantastisk start på säsongen f