Viktor&Rolf Vision lanserar kollektion exklusivt för Specsavers

Nu släpper det ikoniska modehuset, Viktor&Rolf, en kollektion i samarbete med Specsavers, innehållande sexton bågar och tre solglasögon. Kollektionen finns i butik från 2 september. – Viktor&Rolf har en gedigen lista på samarbeten och framgångar. Därför är vi på Specsavers väldigt stolta över att kunna presentera denna vackert designade glasögonkollektion”, säger Irene Hernberg, PR-chef på Specsavers Sverige.

Kollektionen
Kollektionen är en manifestation av Viktor&Rolfs signaturelement och innehåller modern design i en lyxig färgpalett såsom varm bourgogne, hyacint, ljust gul, guld och polerade metalltoner. Bågarna är av rika material, med en unik och distinkt look men alla i sann Viktor&Rolf-anda. Märket är känt för sina unika konceptuella avantgarde-mönster. I den nya kollektionen förenas lika delar maskulinitet och kvinnlighet, medan formerna är föds på nytt.

Inspiration
Kollektionen är designad efter tre teman: Patchwork story, Sculptural story och Evening Story. Alla tre teman går efter Viktor&Rolfs designestetik och värderingar; oväntad elegans, konceptuell glamour och provokativ couture.

Första temat innehåller bågar som bearbetats med inre och yttre bågformer för att skapa en look av två bågar som lappats ihop. Designen på bågarna i temat Patchwork story har fokus på kontrasten, där den röda tråden blir kombinationen av tunna, kantade former som blir grövre vid tinningarna. I temat Sculptural story däremot har Viktor&Rolf lekt med former och proportioner för att designa en rad acetatbågar med metalldetaljer där allt ligger i detaljerna. Detta förstärks med Flowerbomb-detaljen i framkant eller ändan av varje båge som en hyllning till deras världsberömda doft. Evening story sticker ut i dess tema då designerna tolkar “day to night”-konceptet. Genom att knäppa på en glamorös detalj med Swarovskisten förvandlas bågarna från en vardagslook till bågar att bära till kvällens festligheter.

Som en del av glasögonkollektionen har Viktor&Rolf designat ett glasögonfodral innehållande en rengöringsduk som båda påminner om deras ikoniska doft Flowerbomb.

Samarbete
“Att arbeta med den här kollektionen har varit en bra erfarenhet. Det har gett oss möjligheten att utmana trenden för glasögon, precis som vi alltid gjort för de plagg vi skapat. Alla i Viktor&Rolfs Vision-teamet ser väldigt mycket fram emot emot att släppa denna kollektion för Specsavers och ser det som starten för en underbar framtid för glasögonmodet,” enligt Viktor&Rolf.

Irene Hernberg, PR-chef Specsavers Sverige säger, “Vi på Specsavers känner oss väldigt privilegierade att få släppa denna kollektionen och över att få jobba ihop med Viktor&Rolf. Det är ett varumärke som har en gedigen lista på samarbeten och framgångar och vi är stolta att kunna leverera denna vackert designade glasögonkollektionen till våra kunder till ett bra pris”.

Kollektionen Viktor&RolfxSpecsavers lanseras i Specsavers butiker måndagen 2 september.
Pris: 1995kr

Irene Hernberg, PR-chef Sverige,
irene.hernberg@specsavers.com

Specsavers på Götgatan nyöppnar: Stort tryck att kolla ögonen hos Söderborna23.2.2021 08:30:00 CETPressmeddelande

Söderborna blev pandemimedvetna om vikten av att ta hand om sin syn, vilket ställer nya krav på optikerna: – Många som jobbar hemma behöver nu undersöka synen. Med strikta hygienrutiner och kedjans nya inredningskoncept kan vi garantera en säker och professionell miljö för kunderna, säger Seta Norin, optiker och delägare i Specsavers Götgatan på Söder i Stockholm.