VillaFönster - Kvalitetsfönster med oslagbar leveranstid

Fönster och dörrar är i många fall tillverkningsvaror, därmed får du som kund räkna med att vänta i många veckor på dina produkter. VillaFönster valde att bygga ett stort lager i Varberg för att sedan lagerhålla de 500 vanligaste modellerna, vilket innebär omgående leverans på en stor del av sortimentet. För några år sedan byggdes även en Expressverkstad i samband med lagret för att erbjuda de vanliga tillvalen direkt på lagerprodukterna, så som spröjs, spaltventil, borrning för handtag mm.

Som komplement till lagret finns även en fönsterfabriken i Småland. Därifrån erbjuds svensktillverkade nyproducerade fönster för levereras inom 3 veckor. Detta oavsett om det gäller aluminiumbeklädnad, allmogefräsning, spaltventiler eller energibesparande fönster med U-värde Eco 0,9.

Vestergade 48H, 2 sal

Om villafönster

I vårt sortiment hittar du produkter till ditt hem med hög kvalitet till konkurrenskraftiga priser. Oavsett om det gäller nybyggnad, tillbyggnad eller renovering så kan vi alltid erbjuda ett passande alternativ. Vi har unikt snabba leveranser då vi i Varberg har Sveriges bredaste lager med 1000-tals fönster och fönsterdörrar samt en mängd olika varianter och storlekar av ytter-, innerdörrar och lyftglidpartier. Om det du behöver inte finns i lager - då beställer vi med kortast möjliga leveranstid och med bästa kvalitet hos våra duktiga leverantörer.

Försäljning sker via vår webshop, telefon eller genom besök i vår utställning i anslutning till lagret i Varberg. Vi säljer våra produkter över hela Sverige, både till privatkunder och till företag.

• En del av Varbergs Trä AB
  • Etablerat 2008
  • 250.000 fönster levererade sedan starten
  • Nära samarbete med våra leverantörer & tillverkare
  • Attraktiva priser och hög kvalité på produkter
  • Eget lager i Varberg med över 8000 fönsterenheter
  • 2 Utställningar i Varberg samt 1 i Falkenberg
  • Försäljning sker över hela landet, direkt till företag och privatpersoner

Varbergs Trä AB

• Grundat 1950, familjeföretag omsätter 200 Mkr, 50 anställda
  • Tre grenar i bolaget:
    • Bygghandel i Varberg
    • Bygghandel i Falkenberg
    • Villafönster.se

Är digitalisering framtiden för evenemang?12.11.2020 21:04:25 CETPressmeddelande

Fram tills tidigare i år har evenemangsindustrin runt om i världen blomstrat. Stora festivaler har år efter år överraskat oss med deras innovativa insatser. Enorma sportevenemang har ständigt arbetat med utveckling och säkerhet för att överträffa sig själva. Konferenser, fester, marknader, konserter och andra stora evenemang har blivit en viktig del av våra liv, i en tid då upplevelser går före materialismen. Men kan dessa upplevelser som många förknippar med glädje, nöje och sociala aktiviteter även göra succés digitalt?

Webbshopping erbjuder säkrare produktval22.10.2020 08:37:45 CESTPressmeddelande

Webbutikerna ökar lavinartat och allt fler väljer att handla direkt över nätet. Att köpa sina varor direkt via en webbutik är enkelt och man slipper exempelvis att gå ut i snöoväder eller regn. För att inte tala om en mängd andra fördelar, som gör det mer förmånligt för kunder att fortsättningsvis också köpa sina produkter online. Det finns samtidigt inga tecken på att webbutikerna ska försvinna. Vi ser istället tecken på att dessa utvecklas. Nu senast har man börjat introducera live shopping. Men vilka fler fördelar finns det med att handla på nätet?

Escapeaway, den bästa resebyrån.15.10.2020 10:33:47 CESTPressmeddelande

Escapeaway är en hemsida som har olika resor att erbjuda, vem vill inte resa liksom? Escapeaway har resor till ca 25 olika länder. Några av de är USA, Spanien, Frankrike, Kroatien, Turkiet och massa fler. Escapeaway har också massa olika hotelltyper som man kan välja det finns tex All inClusive, endast för vuxna osv. Det finns också en kategori som är “restema” och några exempel där är badsemester, familjesemester, bra till unga osv.

Hur dödar ozongeneratorer mögel?14.10.2020 15:11:00 CESTPressmeddelande

HUR GÖR OZONGENERATORER OZON FÖR ATT DÖDA MÖGEL? Ozongeneratorer producerar gas i tillräckligt stora mängder för att förändra organiska föroreningar och det resulterar till att gasen förändras så att mögel inte längre blir farligt eller irriterande. Eftersom ozon består av tre syremolekyler kan det kombinera sig med saker som mögel och mögelsporer. VAD ÄR OZON? Ozon är huvudelementet i ozonskiktet, som fångar upp solens värme och är väsentligt för livet på jorden. Till skillnad från andningsbara, stabila syremolekyler, som består av två syreatomer, består ozon av tre. Den tredje syreatomen i ozon kan lätt lossna från ozonmolekylen och återfästas till andra ämnen och förändra deras kemi. VAD PRODUCERAR OZON? För att kunna använda ozon för att döda mögel måste du börja med en ozongenerator. Ozongeneratorer producerar avsiktligt den giftiga gasozon och säljs som luftrenare för kommersiella och bostadsapplikationer. Specifikt annonseras de för att deodorisera, desinficera, döda eller ta bo