VillaFönster - Kvalitetsfönster med oslagbar leveranstid

Fönster och dörrar är i många fall tillverkningsvaror, därmed får du som kund räkna med att vänta i många veckor på dina produkter. VillaFönster valde att bygga ett stort lager i Varberg för att sedan lagerhålla de 500 vanligaste modellerna, vilket innebär omgående leverans på en stor del av sortimentet. För några år sedan byggdes även en Expressverkstad i samband med lagret för att erbjuda de vanliga tillvalen direkt på lagerprodukterna, så som spröjs, spaltventil, borrning för handtag mm.

Som komplement till lagret finns även en fönsterfabriken i Småland. Därifrån erbjuds svensktillverkade nyproducerade fönster för levereras inom 3 veckor. Detta oavsett om det gäller aluminiumbeklädnad, allmogefräsning, spaltventiler eller energibesparande fönster med U-värde Eco 0,9.

Om villafönster

I vårt sortiment hittar du produkter till ditt hem med hög kvalitet till konkurrenskraftiga priser. Oavsett om det gäller nybyggnad, tillbyggnad eller renovering så kan vi alltid erbjuda ett passande alternativ. Vi har unikt snabba leveranser då vi i Varberg har Sveriges bredaste lager med 1000-tals fönster och fönsterdörrar samt en mängd olika varianter och storlekar av ytter-, innerdörrar och lyftglidpartier. Om det du behöver inte finns i lager - då beställer vi med kortast möjliga leveranstid och med bästa kvalitet hos våra duktiga leverantörer.

Försäljning sker via vår webshop, telefon eller genom besök i vår utställning i anslutning till lagret i Varberg. Vi säljer våra produkter över hela Sverige, både till privatkunder och till företag.

• En del av Varbergs Trä AB
  • Etablerat 2008
  • 250.000 fönster levererade sedan starten
  • Nära samarbete med våra leverantörer & tillverkare