Vimla inleder samarbete med Svenska Basketbollförbundet

Idag presenterar Vimla och Svenska Basketbollförbundet ett nytt samarbete. Starten av samarbetet kommer fokusera på USM Final Four och Streetbasket. – Eftersom Vimla är en lekfull och nytänkande operatör som riktar sig mot unga och deras föräldrar så tycker vi att ett samarbete är helt perfekt, säger Steve Dippel, kommersiell chef på Svenska Basketbollförbundet.

Samarbetet innebär att Vimla blir officiell samarbetspartner till SBBF och stundande Ungdoms SM Final Four 2022 (13-15 maj) samt Streetbasket Challenge (sommaren 2022). Detta innebär att Vimla kommer att vara med och sprida basketglädje och schyssta erbjudanden på många ställen runt om i basketsverige under de kommande månaderna.

– Vi ser verkligen fram emot detta samarbete som tillför mycket energi och förstärker svensk ungdomsbasket nu när vi kommer i gång ordentligt efter två pandemiår. Vimla har telekombranschens mest lojala användare och har vunnit Årets Operatör de senaste fem åren. Eftersom Vimla är en lekfull och nytänkande operatör som riktar sig bl.a. mot unga och deras föräldrar så tycker vi att ett samarbete runt USM Final Four och Streetbasket Challenge är helt perfekt, säger Steve Dippel, kommersiell chef på Svenska Basketbollförbundet.

- Att inleda samarbetet med Svenska Basketbollförbundet känns jättespännande. Det är en sport som är väldigt framåtlutad och har en egen kultur, livsstil och coolhet. Det finns ett naturligt fokus på jämställdhet och mångfald, vilket vi tycker är jätteviktigt på Vimla. Så kort och gott är det en bra match med våra värderingar och även målgrupp säger Catharina Kulldorff, marknadschef på Vimla.

Alla som deltar vid USM Final Four i Uppsala 13-15 maj och sommarens Streetbasket Challenge på cirka 50-60 platser runtom i Sverige kommer få träffa Vimla på ett eller annat sätt.

Håll dig uppdaterad med nyheter från Vimla via @vimla_se på Instagram.

För ytterligare information, kontakta:
Catharina Kulldorff
Marknadschef, Vimla
Email: catharina@vimla.se

Mats Elsnitz
Verksamhetsutvecklare, Svenska Basketbollförbundet
Email: mats.elsnitz@basket.se

Stephen Dippel
Kommersiell chef, Svenska Basketbollförbundetoch
Email: stephen.dippel@basket.se

Damlandslaget samlas för juniläger10.5.2022 14:22:31 CEST | Pressmeddelande

Årets första damlandslagstrupp kallas till läger 11-15 juni, och förbundscoacherna har valt att ta ut en ung trupp som ska få chansen att visa upp sig inför fortsättningen av EM-kvalet. – Det är en mix av collegespelare, SBL-spelare och några yngre utlandsproffs som varit med tidigare. Att vi inte har några kvalmatcher i sommar ger oss nu chansen att få jobba med dessa spelare och se vilka som kan slå sig in i truppen i november, säger förbundscoach Ira Otamiri.