Ving - Sveriges bästa researrangör i Grand Travel Award 2020

För sjunde året i rad kammade Ving igår hem priset som Sveriges bästa researrangör i Grand Travel Award 2020, på galan som ägde rum på Grand Hôtel i Stockholm.

Ving - Sveriges bästa researrangör 2020. Fotograf Anna Hagberg

- Vi är oerhört stolta och glada över att återigen vinna priset som Sveriges bästa researrangör. Extra fint känns det med priset efter det turbulenta år som vi lämnar bakom oss där våra kunders, partners och återförsäljares stöd och alla kollegors enorma engagemang gör att vi står här idag. Vi är starkare än någonsin och det här priset är ett viktigt bevis på vad vi som företag gör och vad vårt varumärke står för, säger Johnny Nilsen, VD Ving Sverige.

Vings vinst kammades hem genom en process där juryns nominerade företag i kategorin betygssattes av Sveriges resebyråer utifrån tre olika områden: Service och support, produktkvalitet och produktutveckling samt marknadsföring/branschaktiviteter.

Ving vann med följande nominering:

Vings varumärke är ett av de absolut starkaste i reseindustrin. Trots att man 2019 har varit med om den mest dramatiska resan i företagets historia behåller Ving sin position som Sveriges bästa researrangör. Och nu när Ving har tappat sin brittiska barlast och fått ny ägare i Petter Stordalen och två riskkapitalbolag står bolaget starkare än någonsin. Färden mot de bästa veckorna på året har bara börjat och vi vet alla att det är de små detaljerna som gör stunden i paradiset gyllene.

Nominerade i kategorin ”Bästa researrangör” var även TUI, Apollo, Solresor, Detur, Rolfs flyg & buss samt Airtours.

Ving - Sveriges bästa researrangör 2020. Fotograf Anna Hagberg

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Ving lyfter igen – sommarprogrammet 2020 är här!26.6.2020 10:20:54 CESTPressmeddelande

Från den 25 juli kan soltörstande svenskar åter igen resa till Medelhavet med Ving. Sedan reseavrådan släpptes har företaget jobbat intensivt med att få flyg och hotell redo för ”take off”. Parallellt har ett arbete gjorts med utökade säkerhetsrutiner för tryggt resande under pandemin samt generösare villkor vid nybokningar. Semesterpaket med reguljärflyg är möjligt från och med den 1 juli.

Ving och Nordic Choice lanserar semester med Lollo & Bernie i Sverige i sommar20.5.2020 07:30:00 CESTPressmeddelande

I väntan på att barnfamiljer ska kunna resa utomlands till Vings populära familjehotell Sunwing Family Resorts så får de populära maskotarna Lollo & Bernie komma till Sverige istället. Nu lanserar Ving i samarbete med Nordic Choice en ny satsning där Lollo & Bernie kommer att finnas på tre utvalda hotell i Stockholm, Göteborg och Malmö i sommar. På plats erbjuds efterlängtade aktiviteter för de allra minsta med barnklubb och Teen Lounge för de lite äldre barnen.