Ving arrangerar yogaresor till Aruba i samarbete med Yoga Girl

Aruba är ett av Vings mest populära resmål i Karibien och som enda svenska researrangör kan Ving erbjuda direktflyg direkt till paradisön. Till vintern lanseras nu unika yogaresor till Aruba där man bland annat får yoga med ”Yoga Girl”, Rachel Brathen. Resorna arrangeras vid två tillfällen under vintern, en i januari och en i mars 2019.

Yoga Girl, Rachel Brathen

Ving har sedan flera år tillbaka arrangerat yogaresor till Medelhavet, men för första gången tar man nu denna form av arrangerade träningsresa till Karibien. Resorna är två veckor långa med ett träningsprogram på sju dagar. Totalt ingår 14 yogapass, varav tre pass är med Rachel Brathen, som på några år fått över två miljoner följare på Instagram.

- Jag är både stolt och glad att få denna möjlighet tillsammans med Ving. Aruba är idag mitt hem och att få välkomna fler hit från Sverige gör mig väldigt glad. Att dessutom få yoga tillsammans gör att dessa resor kopplar ihop allt det bästa; Sverige, Aruba och yoga, säger Rachel Brathen.

På plats arrangeras två yogapass per dag i Rachels studio Island Yoga, där man bla utför Vinyasa flow och Yin yoga för alla nivåer. Deltagarna får även prova på SUP-yoga (yoga på surfingbräda. Den träningsledda veckan avslutas sedan med ett längre pass på stranden under fullmånens sken tillsammans med Rachel.

- Allt fler av våra resenärer efterfrågar unika upplevelser, även när det kommer till träning på semestern, och vi gläder oss åt att vi nu kan erbjuda våra kunder dessa unika resor där de både får yoga i olika former, får träffa Rachel och dessutom har möjlighet att utforska Arubas vackra och berömda paradisstränder, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Läs mer om resan här: https://www.ving.se/traningsresor/yogaresa-aruba-yogagirl

Prisexempel

Yogaresa Aruba, två veckor varav 7 dagars träningsprogram. Avresa 13-27 januari eller 10-24 mars 2019. Boende på hotell Divi Aruba All Inclusive (VVVV) eller Divi Dutch Village (VVVV), från 23 915 kronor per person.

Aruba, fotograf Nicholas Pitt
Yoga Girl, Rachel Brathen

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.