Ving arrangerar yogaresor till Aruba i samarbete med Yoga Girl

Aruba är ett av Vings mest populära resmål i Karibien och som enda svenska researrangör kan Ving erbjuda direktflyg direkt till paradisön. Till vintern lanseras nu unika yogaresor till Aruba där man bland annat får yoga med ”Yoga Girl”, Rachel Brathen. Resorna arrangeras vid två tillfällen under vintern, en i januari och en i mars 2019.

Yoga Girl, Rachel Brathen

Ving har sedan flera år tillbaka arrangerat yogaresor till Medelhavet, men för första gången tar man nu denna form av arrangerade träningsresa till Karibien. Resorna är två veckor långa med ett träningsprogram på sju dagar. Totalt ingår 14 yogapass, varav tre pass är med Rachel Brathen, som på några år fått över två miljoner följare på Instagram.

- Jag är både stolt och glad att få denna möjlighet tillsammans med Ving. Aruba är idag mitt hem och att få välkomna fler hit från Sverige gör mig väldigt glad. Att dessutom få yoga tillsammans gör att dessa resor kopplar ihop allt det bästa; Sverige, Aruba och yoga, säger Rachel Brathen.

På plats arrangeras två yogapass per dag i Rachels studio Island Yoga, där man bla utför Vinyasa flow och Yin yoga för alla nivåer. Deltagarna får även prova på SUP-yoga (yoga på surfingbräda. Den träningsledda veckan avslutas sedan med ett längre pass på stranden under fullmånens sken tillsammans med Rachel.

- Allt fler av våra resenärer efterfrågar unika upplevelser, även när det kommer till träning på semestern, och vi gläder oss åt att vi nu kan erbjuda våra kunder dessa unika resor där de både får yoga i olika former, får träffa Rachel och dessutom har möjlighet att utforska Arubas vackra och berömda paradisstränder, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Läs mer om resan här: https://www.ving.se/traningsresor/yogaresa-aruba-yogagirl

Prisexempel

Yogaresa Aruba, två veckor varav 7 dagars träningsprogram. Avresa 13-27 januari eller 10-24 mars 2019. Boende på hotell Divi Aruba All Inclusive (VVVV) eller Divi Dutch Village (VVVV), från 23 915 kronor per person.

Aruba, fotograf Nicholas Pitt
Yoga Girl, Rachel Brathen

Ving ökar volymen till Turkiet och börja flyga direkt till Gazipasa17.9.2018 09:50Pressmeddelande

Efter några års nedgång har efterfrågan på resor till Turkiet ökat ordentligt. Redan till sommaren 2018 ökade Ving volymen med 40 procent och till nästa sommar börjar Ving flyga direkt från Stockholm till flygplatsen i Gazipasa med det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia. Det förkortar restiden med nära två timmar för alla som ska semestra i Alanya. Sedan tidigare flyger Ving till Gazipasa från Köpenhamn.

Fler än 650 000 svenskar besökte Kanarieöarna, där Gran Canaria fortfarande är mest populärt6.9.2018 13:28Pressmeddelande

Kanarieöarna har lockat semestrande svenskar sedan 1960-talet. Med många soldagar och behaglig värme året om är det många som återvänt flera gånger till de populära öarna. Enligt Vings resepanel, där 12 433 svenskar svarat på frågor om Kanarieöarna har 9 av 10 (92,7 procent) någon gång rest till Kanarieöarna på semester. Populärast är Gran Canaria följt av Teneriffa och Lanzarote.

7 av 10 höstlovsresor är redan bokade hos Ving - Kanarieöarna lockar flest5.9.2018 08:20Pressmeddelande

Skolorna har börjat, kvällarna blir allt mörkare och temperaturerna faller - hösten är här. Men sommarlovet har inte mer än tagit slut innan det är dags att boka in nästa ledighet, och många är ute i god tid. Redan nu är 71 procent av Vings höstlovsresor bokade. Fler än hälften väljer en resa till Kanarieöarna och då främst till Gran Canaria och Teneriffa. Men även Kap Verde, Cypern, Egypten och Turkiet samt långväga resmål som Thailand och Aruba lockar.