Ving flyger rosa i oktober

Under oktober månad genomför piloterna på Vings flygbolag, Thomas Cook Airlines Scandinavia, en aktion för att uppmärksamma bröstcancer. Piloternas axelklaffar byts ut från guld till rosa och ett av planen, en Airbus 321, pryds med Rosa bandet-loggan.

Kapten Fredrik Edvinsson har valt att flyga rosa i oktober

Aktionen är en del av det globala initiativet FlyPink som syftar till att uppmärksamma bröstcancer och supporta organisationer världen över. Aktionen genomförs parallellt med den internationella Rosa bandet-kampanjen vars primära syfte är att sprida kunskap om cancerprevention och bröstcancer.

Det är ett fantastiskt initiativ som piloterna tagit. De bekostar till och med själva sina rosa axelklaffar och pengarna som inkommer går till bröstcancerforskning , säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Thomas Cook Airlines Scandinavia med sina cirka 230 piloter deltar i kampanjen tillsammans med systerbolagen Condor i Tyskland och Thomas Cook Airlines i England och Belgien. Sammanlagt kommer omkring 2 000 pilotaxlar att prydas av rosa ränder under oktober.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.