Ving förlänger samarbetet med TCS Lidingöloppet

Ving satsar stort på aktiv semester och det står nu klart att researrangören fortsätter som officiell leverantör till TCS Lidingöloppet i ytterligare tre år. Samarbetet sker på flera plan, där Ving ska hjälpa till att sprida varumärket TCS Lidingöloppet och lyfta löpning som motionsform bland annat genom att arrangera löparresor. Ving kommer även aktivt att delta som en viktig partner under Lidingöloppen.

Fotograf Ted Lindholm, Ving

Ving fortsätter att bredda programmet med fler personliga upplevelser och välmående där varje kund ska ges möjligheter att hitta just sin resa och upplevelse. Aktiv semester är en prioriterad del och med det förlängda samarbetet med TCS Lidingöloppet vill Ving nå ut till fler träningssugna resenärer som vill träna på varmare breddgrader.

TCS Lidingöloppet är världens största terränglopp och en del av En Svensk Klassiker, som Ving sedan tidigare har ett samarbete med.

Vi är väldigt glada för vårt fortsatta samarbete med TCS Lidingöloppet. Vivet att många vill träna under sin resa och flera av våra hotell är också Klassiker-certifierade, vilket innebär att det finns extra goda förutsättningar för träning i de fyra klassikergrenarna; löpning, cykling, simning och skidåkning. I samarbete med TCS Lidingöloppet kommer vi under året att arrangera flera inspirerande löparresor i Sverige för att senare satsa på fler löparresor utomlands längre fram, säger Anna Dahlberg, produktchef för sport- och träningsresor på Ving.

Under 2021 arrangeras TCS Lidingöloppsveckan där alla lopp sprids ut under fler dagar för att öka säkerheten och tryggheten för löparna. TCS Lidingöloppsvecken innebär i praktiken att alla lopp sprids ut under en förlängd vecka från fredagen den 24 september till söndagen den 3 oktober. Veckan består av fler olika lopp för både unga, gamla, elitidrottare och motionärer.Ving deltar på plats i olika arrangemang. Bland annat står träningsinstruktörerna från Vings egna hotell för uppvärmningen inför loppet.

Träningsresor är ett bra sätt att öka motivationen och ladda inför TCS Lidingöloppet. Tillsammans med Ving jobbar vi också på flera plan för att öka folkhälsan genom att få fler människor att röra på sig och ha ett aktivt liv, säger Cecilia Gyldén, generalsekreterare för TCS Lidingöloppet.

För den som vill träna och vara aktiv under sin resa kan Ving erbjuda ett brett utbud av träningsmöjligheter, bland annat på de egna koncepthotellen Sunwing Family Resort, O.B.C. by Sunwing och Sunprime Hotels, där fem av dem är Klassiker-certifierade. Dessa återfinns på Mallorca, Cypern och Gran Canaria. Innan jul kunde Ving även presentera en storsatsning på padelresor, både med arrangerade resor samt padelbanor på hotell. Därutöver lanserades nyligen sju yogaresor där bland annat yoga kombineras med kitesurfing och klättring. I Vings program finns också många andra former av träningsresor samt upplevelsebaserade aktiviteter.

Läs mer om Vings Klassiker-certifierade hotell

Fotograf Anna Bengtsdotter, Ving
Fotograf Dan Kullberg, Ving
Fotograf Joakim Borén, Ving

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Ving utökar tillgängligheten av egna Lollo & Bernie-produkter genom nytt partnerskap8.4.2021 10:14:25 CEST | Pressmeddelande

Genom ett licenssamarbete med Teddykompaniet blir Vings populära maskotar Lollo & Bernie nu mer tillgängliga än någonsin tidigare. Förutom i Vings egen Lollo & Bernie-shop kommer bla pussel, kramdjur och handdukar att finnas till försäljning hos stora återförsäljare som Jollyroom, Babyland, Boozt, Adlibris, Babyland samt i utvalda leksaksbutiker. Ving planerar även för fler nya och spännande produkter på hyllorna inom kort med fler licenspartners.

Ving släpper sommarresorna för 202225.3.2021 10:53:36 CET | Pressmeddelande

Om drygt en månad drar Vings sommarsäsong igång, men det är inte bara årets sommarresor som finns bokningsbara. Redan nu är siktet inställt på sommaren 2022 och från och med idag går det att boka nästa års sommarresa på Ving.se till de mest populära destinationerna vid Medelhavet. Först ut är Vings egna koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B. C by Sunwing, samt ett antal andra omtyckta hotell. Fler bokningsbara hotell släpps upp löpande framöver.

Nu vill pensionärerna ut och resa17.3.2021 14:26:08 CET | Pressmeddelande

Till nästa vinter har Ving redan nu fler inbokade resor än ett normalt år och ressuget är stort. I takt med att allt fler blir vaccinerade ökar lusten att åter upptäcka världen och många passar då på att boka sin drömresa. Och det är de äldre åldersgrupperna som sticker ut jämfört med snittet. I åldersgruppen 65 år och uppåt har bokningarna hos Ving ökat med 30 procent jämfört med i fjol, då vinterbokningarna vid samma tid låg i linje med ett ”normalt år”. Störst ökning står dock 50-64-åringarna för, där bokningarna har ökat med över 40 procent.