Ving fortsätter flyga från Jönköping till Mallorca sommaren 2022

Den här sommaren är Ving åter tillbaka på Jönköping Airport och erbjuder direktflyg till Mallorca och till vintern finns resor bokningsbara till Gran Canaria under perioden oktober till april. Redan nu planeras det även för resor sommaren 2022 med avgångar till Mallorca från april till augusti.

Cala d'Or, Mallorca. Fotograf Joakim Borén, Ving

-Vi är väldigt glada över att återuppta trafiken från Jönköping Airport med resor till en av våra mest populära Medelhavsdestinationer, Mallorca, nu i sommar och även till Gran Canaria i vinter. Ytterligare ett glädjebesked är att vi i år har släppt nästa års sommarresor tidigare än normalt då vi ser en ökad efterfrågan både i närtid och längre fram. Nu kan alla semestersugna Jönköpingsbor boka nästa års sommarresa till Mallorca med Ving, säger Fredrik Henriksson, Kommunikationschef Ving.

Årets sommarresor till Mallorca direkt från Jönköping Airport går på tisdagar under perioden 22 juni - 3 augusti och till vintersäsongen erbjuds resor till Gran Canaria på torsdagar från den 28 oktober fram till 14 april nästa år. För sommaren 2022 går resor till Mallorca under perioden 26 april – 2 augusti 2022.

-Vi i ser verkligen fram emot att åter få välkomna Ving till Jönköping igen. Vi vet att det är populärt i hela vår region att kunna resa smidigt och enkelt från vår flygplats. Att charterarrangörerna fortsätter att satsa på Jönköping är mycket glädjande och att vi till hösten ser ut att kunna vara tillbaka på normala nivåer igen känns väldigt hoppfullt. Det är också väldigt positivt att Ving redan nu satsar på direktflyg nästa sommar, säger Henrik Älverdal, Marknadschef för Jönköping Airport.

Se Vings resor från Jönköping Airport här.

Cala d'Or, Mallorca. Fotograf Joakim Borén, Ving

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Fullbokade charterflyg när Ving drar igång sommarsäsongen5.5.2021 07:43:19 CEST | Pressmeddelande

Nu på morgonen lyfter Vings första flyg för sommarsäsongen från Arlanda och avgången, som går till Gran Canaria, är helt fullbokad. Och trenden fortsätter även de närmaste veckorna där de kommande tre avgångarna är så gott som fulla. På övriga flyg senare i maj finns fortsatt platser kvar, men det gäller att vara snabb då platserna går åt snabbt. Gran Canaria är först ut att öppna av Vings sommarresmål, därefter kommer Mallorca, Kreta och Rhodos, följt av övriga Medelhavsdestinationer.

EU:s Covid-19-certifikat öppnar för resor i sommar30.4.2021 13:45:58 CEST | Pressmeddelande

Den 29 april 2021, röstade EU-parlamentet igenom förslaget om ett gemensamt certifikat inom EU för att möjliggöra ökat rörlighet inom unionen. Ving välkomnar det nya certifikatet som i tillägg till företagets omfattande trygghetsprogram, Safe Travel, möjliggör för ett säkert och tryggt resande för alla resenärer i sommar. Vaccinutrullningen och att allt fler länder nu öppnar upp ger också ett tydligt uppsving i bokningarna hos Ving.

Sverigesuccén fortsätter – Vings maskotar Lollo & Bernie ger sig ut på turné27.4.2021 07:30:00 CEST | Pressmeddelande

När många barnfamiljer i fjol fick semestra på hemmaplan, lanserade Ving ”Hemester med Lollo & Bernie” i samarbete med Nordic Choice. Satsningen blev en succé och i sommar blir maskotarna och deras populära Kids Club fasta inslag på tre hotell i Stockholm, Göteborg och Malmö där Ving erbjuder prisvärda hotellpaket för hela familjen. I tillägg lanseras även ”Lollo & Bernie On Tour” där maskotarna ger sig ut på Sverigeturné med besök på ett tiotal Quality-hotell från norr till söder.

Ving utökar tillgängligheten av egna Lollo & Bernie-produkter genom nytt partnerskap8.4.2021 10:14:25 CEST | Pressmeddelande

Genom ett licenssamarbete med Teddykompaniet blir Vings populära maskotar Lollo & Bernie nu mer tillgängliga än någonsin tidigare. Förutom i Vings egen Lollo & Bernie-shop kommer bla pussel, kramdjur och handdukar att finnas till försäljning hos stora återförsäljare som Jollyroom, Babyland, Boozt, Adlibris, Babyland samt i utvalda leksaksbutiker. Ving planerar även för fler nya och spännande produkter på hyllorna inom kort med fler licenspartners.

Ving förlänger samarbetet med TCS Lidingöloppet6.4.2021 10:17:22 CEST | Pressmeddelande

Ving satsar stort på aktiv semester och det står nu klart att researrangören fortsätter som officiell leverantör till TCS Lidingöloppet i ytterligare tre år. Samarbetet sker på flera plan, där Ving ska hjälpa till att sprida varumärket TCS Lidingöloppet och lyfta löpning som motionsform bland annat genom att arrangera löparresor. Ving kommer även aktivt att delta som en viktig partner under Lidingöloppen.