Ving i samarbete med Lidingöloppet

Researrangören Ving går in som officiell partner till TCS Lidingöloppshelgen. Samarbetet sker på flera plan, där Ving ska hjälpa till att sprida varumärket Lidingöloppet och lyfta löpning som motionsform bland annat genom att arrangera löparresor till Vings resmål.

Foto Vings bildarkiv, fotograf Dan Kullberg

Det här är ett mycket spännande samarbete där vi kan visa upp Lidingöloppet och våra olika lopp för en träningsintresserad målgrupp. Tillsammans ska vi inspirera fler att hitta till löpningen som träningsform, säger Lidingöloppets generalsekreterare Tomas Hoszek.

Ving satsar på aktivitetsbaserad semester och erbjuder många hotell med bra träningsmöjligheter. Sedan tidigare har Ving ett samarbete med En Svensk Klassiker.

–  Vi har Klassiker-certifierat flera av våra hotell. Det innebär att det finns extra goda förutsättningar för träning i de fyra klassikergrenarna; löpning, cykling, simning och skidåkning. Vi vet att många av våra gäster passar på att träna på semestern, och tillsammans med Lidingöloppet ser vi nu fram emot att nå ut till ännu fler som ser träningen som en viktig del av sin semester. Vi kommer också att arrangera inspirerande löparresor under året, säger Anna Dahlberg, produktchef för sport- och träningsresor på Ving.

Det kommer även att bli möjligt att seeda sig inför TCS Lidingöloppet på några av Vings utvalda destinationer.

För ytterligare information, kontakta:
Anna Dahlberg, produktchef för sport- och träningsresor på Ving, tel.  08-555 130 69
anna.dahlberg@thomascook.se

Tomas Hoszek, generalsekreterare Lidingöloppet, tel. 070-513 44 88, TomasH@lidingoloppet.se

Foto Vings bildarkiv, fotograf Dan Kullberg. För högupplöst bild, kontakta charlotte.hallencreutz@ving.se

Ving stärker ställningen i Grekland i sommar20.6.2018 10:15Pressmeddelande

Vings närvaro i Grekland sträcker sig tillbaka ändå till 1960-talet och i programmet kan man hitta 15 öar, 76 olika resmål och ett brett hotellutbud. Till sommaren befäster Ving tillsammans med moderbolaget Thomas Cook Group sin ställning ytterligare på den grekiska marknaden genom att lansera flera nya koncepthotell, däribland nyheten Cook’s Club och det första familjevänliga Casa Cook-hotellet, båda på Kreta.