Ving i samarbete med Lidingöloppet

Researrangören Ving går in som officiell partner till TCS Lidingöloppshelgen. Samarbetet sker på flera plan, där Ving ska hjälpa till att sprida varumärket Lidingöloppet och lyfta löpning som motionsform bland annat genom att arrangera löparresor till Vings resmål.

Foto Vings bildarkiv, fotograf Dan Kullberg

Det här är ett mycket spännande samarbete där vi kan visa upp Lidingöloppet och våra olika lopp för en träningsintresserad målgrupp. Tillsammans ska vi inspirera fler att hitta till löpningen som träningsform, säger Lidingöloppets generalsekreterare Tomas Hoszek.

Ving satsar på aktivitetsbaserad semester och erbjuder många hotell med bra träningsmöjligheter. Sedan tidigare har Ving ett samarbete med En Svensk Klassiker.

–  Vi har Klassiker-certifierat flera av våra hotell. Det innebär att det finns extra goda förutsättningar för träning i de fyra klassikergrenarna; löpning, cykling, simning och skidåkning. Vi vet att många av våra gäster passar på att träna på semestern, och tillsammans med Lidingöloppet ser vi nu fram emot att nå ut till ännu fler som ser träningen som en viktig del av sin semester. Vi kommer också att arrangera inspirerande löparresor under året, säger Anna Dahlberg, produktchef för sport- och träningsresor på Ving.

Det kommer även att bli möjligt att seeda sig inför TCS Lidingöloppet på några av Vings utvalda destinationer.

För ytterligare information, kontakta:
Anna Dahlberg, produktchef för sport- och träningsresor på Ving, tel.  08-555 130 69
anna.dahlberg@thomascook.se

Tomas Hoszek, generalsekreterare Lidingöloppet, tel. 070-513 44 88, TomasH@lidingoloppet.se

Foto Vings bildarkiv, fotograf Dan Kullberg. För högupplöst bild, kontakta charlotte.hallencreutz@ving.se

Ving ökar volymen till Turkiet och börja flyga direkt till Gazipasa17.9.2018 09:50Pressmeddelande

Efter några års nedgång har efterfrågan på resor till Turkiet ökat ordentligt. Redan till sommaren 2018 ökade Ving volymen med 40 procent och till nästa sommar börjar Ving flyga direkt från Stockholm till flygplatsen i Gazipasa med det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia. Det förkortar restiden med nära två timmar för alla som ska semestra i Alanya. Sedan tidigare flyger Ving till Gazipasa från Köpenhamn.

Fler än 650 000 svenskar besökte Kanarieöarna, där Gran Canaria fortfarande är mest populärt6.9.2018 13:28Pressmeddelande

Kanarieöarna har lockat semestrande svenskar sedan 1960-talet. Med många soldagar och behaglig värme året om är det många som återvänt flera gånger till de populära öarna. Enligt Vings resepanel, där 12 433 svenskar svarat på frågor om Kanarieöarna har 9 av 10 (92,7 procent) någon gång rest till Kanarieöarna på semester. Populärast är Gran Canaria följt av Teneriffa och Lanzarote.

7 av 10 höstlovsresor är redan bokade hos Ving - Kanarieöarna lockar flest5.9.2018 08:20Pressmeddelande

Skolorna har börjat, kvällarna blir allt mörkare och temperaturerna faller - hösten är här. Men sommarlovet har inte mer än tagit slut innan det är dags att boka in nästa ledighet, och många är ute i god tid. Redan nu är 71 procent av Vings höstlovsresor bokade. Fler än hälften väljer en resa till Kanarieöarna och då främst till Gran Canaria och Teneriffa. Men även Kap Verde, Cypern, Egypten och Turkiet samt långväga resmål som Thailand och Aruba lockar.