Ving i samarbete med Lidingöloppet

Researrangören Ving går in som officiell partner till TCS Lidingöloppshelgen. Samarbetet sker på flera plan, där Ving ska hjälpa till att sprida varumärket Lidingöloppet och lyfta löpning som motionsform bland annat genom att arrangera löparresor till Vings resmål.

Foto Vings bildarkiv, fotograf Dan Kullberg

Det här är ett mycket spännande samarbete där vi kan visa upp Lidingöloppet och våra olika lopp för en träningsintresserad målgrupp. Tillsammans ska vi inspirera fler att hitta till löpningen som träningsform, säger Lidingöloppets generalsekreterare Tomas Hoszek.

Ving satsar på aktivitetsbaserad semester och erbjuder många hotell med bra träningsmöjligheter. Sedan tidigare har Ving ett samarbete med En Svensk Klassiker.

–  Vi har Klassiker-certifierat flera av våra hotell. Det innebär att det finns extra goda förutsättningar för träning i de fyra klassikergrenarna; löpning, cykling, simning och skidåkning. Vi vet att många av våra gäster passar på att träna på semestern, och tillsammans med Lidingöloppet ser vi nu fram emot att nå ut till ännu fler som ser träningen som en viktig del av sin semester. Vi kommer också att arrangera inspirerande löparresor under året, säger Anna Dahlberg, produktchef för sport- och träningsresor på Ving.

Det kommer även att bli möjligt att seeda sig inför TCS Lidingöloppet på några av Vings utvalda destinationer.

För ytterligare information, kontakta:
Anna Dahlberg, produktchef för sport- och träningsresor på Ving, tel.  08-555 130 69
anna.dahlberg@thomascook.se

Tomas Hoszek, generalsekreterare Lidingöloppet, tel. 070-513 44 88, TomasH@lidingoloppet.se

Foto Vings bildarkiv, fotograf Dan Kullberg. För högupplöst bild, kontakta charlotte.hallencreutz@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Info kring "Proposed recapitalisation of Thomas Cook Group"12.7.2019 08:27:48 CESTPressmeddelande

Idag meddelade Vings ägare, Thomas Cook att företaget är i samtal med Fosun Tourism, vår idag största aktieägare, och de utlånande bankerna kring att tillföra nytt kapital om 750 miljoner GBP i verksamheten. Efter genomförandet av detta förslag skulle researrangörsdelen vara majoritetsägd av Fosun Tourism som även äger Club Med, medan flygbolaget skulle ägas av Thomas Cook Group plc., utlånande banker och kreditgivare. Flygbolaget och researrangören kommer att fortsätta att arbeta nära tillsammans, som de gör idag. Semesterresor med Ving/Thomas Cook kommer inte att påverkas och kommer att fortsätta att fungera som vanligt. Alla våra semesterresor är skyddade av resegarantin som vanligt och våra kunder kan tryggt boka och resa på semester med oss.

Nu släpps Vings Semesterrapport19.6.2019 10:57:33 CESTPressmeddelande

Nu presenteras 2019 års upplaga av Semesterrapporten som i år för första gången är nordisk. Rapporten visar bland annat att designhotell blir allt viktigare för destinationer, och så även hotellens restaurangkoncept. Hållbarhet är viktigt och den moderna paketresan är mer rätt än någonsin. Rapporten visar också att för Gen Z och Millenals är trenden att många väljer bort solbränna och festande till förmån för lokala upplevelser och tid för återhämtning.