Ving i samarbete med Lidingöloppet

Researrangören Ving går in som officiell partner till TCS Lidingöloppshelgen. Samarbetet sker på flera plan, där Ving ska hjälpa till att sprida varumärket Lidingöloppet och lyfta löpning som motionsform bland annat genom att arrangera löparresor till Vings resmål.

Foto Vings bildarkiv, fotograf Dan Kullberg

Det här är ett mycket spännande samarbete där vi kan visa upp Lidingöloppet och våra olika lopp för en träningsintresserad målgrupp. Tillsammans ska vi inspirera fler att hitta till löpningen som träningsform, säger Lidingöloppets generalsekreterare Tomas Hoszek.

Ving satsar på aktivitetsbaserad semester och erbjuder många hotell med bra träningsmöjligheter. Sedan tidigare har Ving ett samarbete med En Svensk Klassiker.

–  Vi har Klassiker-certifierat flera av våra hotell. Det innebär att det finns extra goda förutsättningar för träning i de fyra klassikergrenarna; löpning, cykling, simning och skidåkning. Vi vet att många av våra gäster passar på att träna på semestern, och tillsammans med Lidingöloppet ser vi nu fram emot att nå ut till ännu fler som ser träningen som en viktig del av sin semester. Vi kommer också att arrangera inspirerande löparresor under året, säger Anna Dahlberg, produktchef för sport- och träningsresor på Ving.

Det kommer även att bli möjligt att seeda sig inför TCS Lidingöloppet på några av Vings utvalda destinationer.

För ytterligare information, kontakta:
Anna Dahlberg, produktchef för sport- och träningsresor på Ving, tel.  08-555 130 69
anna.dahlberg@thomascook.se

Tomas Hoszek, generalsekreterare Lidingöloppet, tel. 070-513 44 88, TomasH@lidingoloppet.se

Foto Vings bildarkiv, fotograf Dan Kullberg. För högupplöst bild, kontakta charlotte.hallencreutz@ving.se

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.