Ving inför återbetalningsgaranti på 7 dagar samt ännu bättre villkor för av- och ombokning av resor

Som enda svenska researrangör kan Ving nu garantera att kunder som avbokar eller får en inställd resa får tillbaka sina pengar inom 7 dagar. Sedan tidigare har Ving även förbättrat av- och ombokningsvillkoren där kunder bland annat har möjlighet att omboka sin charterresa ett obegränsat antal gånger fram till 30 dagar före avresa. Från och med idag har även möjligheten till avbokning kortats ned till 60 dagar före avresa.

Med Vings nya återbetalningsgaranti kommer kunderna att få tillbaka sina pengar inom 7 dagar (istället för inom 14 dagar som paketreselagen kräver).

Vi vet att det finns en stor längtan efter att kunna resa utomlands just nu. Samtidigt finns en viss osäkerhet att boka under rådande omständigheter och möjligen funderingar över när man får sin återbetalning vid avbokning eller inställd resa. Vi vill att man ska känna sig trygg när man bokar sin semesterresa med oss och har nu valt att göra bokningsvillkoren än mer generösa med nya av- och ombokningsvillkor samt återbetalningsgaranti inom sju dagar, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Bättre av- och ombokningsvillkor

Förutom återbetalningsgarantin har Ving även förbättrat villkoren för av- och ombokning. Nu kan kunder avboka sin charterresa fram till 60 dagar innan avresa mot en administrativ avgift på 200 kr per person.

Sedan tidigare erbjuder Ving även samtliga kunder gratis av- och ombokningsskydd vid bokning av en charterresa. Kunder som köper en charterresa kan bland annat omboka sin resa obegränsat antal gånger fram till 30 dagar innan avresa.

Av- och ombokningsreglerna för charterresor gäller för alla nya bokningar från och med idag med avresor fram till 30 september, 2021 med anledning av Coronapandemin. Återbetalningsgarantin om 7 dagar gäller för samtliga resor inklusive bokningar med reguljärflyg.

Safe Travel – tryggt och säkert resande

När man bokar en resa med Ving ingår Safe Travel, Vings program för ett tryggt och säkert resande – både före, under och efter resan med utökade säkerhetsrutiner.Utöver fritt av- och ombokningsskydd och striktare säkerhetsrutiner bjuder kanariska myndigheter sedan juli på en gratis covid-19-försäkring när man reser till Kanarieöarna som en extra åtgärd. Idag, 23 oktober, inleds dessutom Vings vinterprogram till Kanarieöarna och smittalen på öarna har gått nedåt de senaste veckorna.

Läs mer här om Vings återbetalningsgaranti >>>

Fredrik HenrikssonKommunikations- och hållbarhetschef Nordic Leisure Travel Group (Ving-gruppen)

Nordic Leisure Travel Group (Spies, Ving, Tjäreborg och Sunclass Airlines)

+46709513124fredrik.henriksson@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Ving släpper sommarresor till Mallorca från Jönköping Airport23.11.2020 14:06:49 CETPressmeddelande

Majoriteten av nästa sommars resor hos Ving är nu uppsläppta till försäljning. Och redan nu är det många som solsäkrar semestern med en resa utomlands. Ving kommer nu med det glädjande beskedet att det återigen blir möjligt att resa direkt från Jönköping Airport till Mallorca sommaren 2021. Förutom Mallorca finns även två avgångar till Turkiet i Vings program från Jönköping.

Ving släpper sommarresor till Mallorca från Örebro Airport23.11.2020 11:05:16 CETPressmeddelande

Majoriteten av nästa sommars resor hos Ving är nu uppsläppta till försäljning. Och redan nu är det många som solsäkrar semestern med en resa utomlands. Ving kommer nu med det glädjande beskedet att det återigen blir möjligt att resa direkt från Örebro Airport till Mallorca under sommaren 2021. Förutom Mallorca finns även avgångar till Cypern och Rhodos i Vings program från Örebro.

Ving inför gratis covid-19 test för resenärer till Kanarieöarna4.11.2020 09:50:14 CETPressmeddelande

Smittalen på Kanarieöarna har haft en nedåtgående trend de senaste veckorna, men som en extra säkerhetsåtgärd, har myndigheterna nu infört krav på att man ska kunna visa upp ett negativt covid-19-test vid ankomst. Ett negativt testresultat krävs från den 13 november för gäster som bor på hotell eller turistanläggning. Ving kan nu i samarbete med Vaccina erbjuda ett gratis antigen-test, ett snabbtest som lever upp till myndigheternas krav, till alla kunder med en inbokad resa till Kanarieöarna under vintersäsongen.