Ving inför återbetalningsgaranti på 7 dagar samt ännu bättre villkor för av- och ombokning av resor

Som enda svenska researrangör kan Ving nu garantera att kunder som avbokar eller får en inställd resa får tillbaka sina pengar inom 7 dagar. Sedan tidigare har Ving även förbättrat av- och ombokningsvillkoren där kunder bland annat har möjlighet att omboka sin charterresa ett obegränsat antal gånger fram till 30 dagar före avresa. Från och med idag har även möjligheten till avbokning kortats ned till 60 dagar före avresa.

Med Vings nya återbetalningsgaranti kommer kunderna att få tillbaka sina pengar inom 7 dagar (istället för inom 14 dagar som paketreselagen kräver).

Vi vet att det finns en stor längtan efter att kunna resa utomlands just nu. Samtidigt finns en viss osäkerhet att boka under rådande omständigheter och möjligen funderingar över när man får sin återbetalning vid avbokning eller inställd resa. Vi vill att man ska känna sig trygg när man bokar sin semesterresa med oss och har nu valt att göra bokningsvillkoren än mer generösa med nya av- och ombokningsvillkor samt återbetalningsgaranti inom sju dagar, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Bättre av- och ombokningsvillkor

Förutom återbetalningsgarantin har Ving även förbättrat villkoren för av- och ombokning. Nu kan kunder avboka sin charterresa fram till 60 dagar innan avresa mot en administrativ avgift på 200 kr per person.

Sedan tidigare erbjuder Ving även samtliga kunder gratis av- och ombokningsskydd vid bokning av en charterresa. Kunder som köper en charterresa kan bland annat omboka sin resa obegränsat antal gånger fram till 30 dagar innan avresa.

Av- och ombokningsreglerna för charterresor gäller för alla nya bokningar från och med idag med avresor fram till 30 september, 2021 med anledning av Coronapandemin. Återbetalningsgarantin om 7 dagar gäller för samtliga resor inklusive bokningar med reguljärflyg.

Safe Travel – tryggt och säkert resande

När man bokar en resa med Ving ingår Safe Travel, Vings program för ett tryggt och säkert resande – både före, under och efter resan med utökade säkerhetsrutiner.Utöver fritt av- och ombokningsskydd och striktare säkerhetsrutiner bjuder kanariska myndigheter sedan juli på en gratis covid-19-försäkring när man reser till Kanarieöarna som en extra åtgärd. Idag, 23 oktober, inleds dessutom Vings vinterprogram till Kanarieöarna och smittalen på öarna har gått nedåt de senaste veckorna.

Läs mer här om Vings återbetalningsgaranti >>>

Fredrik HenrikssonKommunikations- och hållbarhetschef Nordic Leisure Travel Group (Ving-gruppen)

Nordic Leisure Travel Group (Spies, Ving, Tjäreborg och Sunclass Airlines)

Tel:+46709513124fredrik.henriksson@ving.se

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Ving byter digital öppen spis mot TV-paradis24.2.2021 11:42:33 CETPressmeddelande

Den digitala eldstaden på Youtube kom för många år sedan för att skapa mysstämning i vintermörkret, men många svenskar längtar nu också efter värme, sol, hav och sydligare breddgrader. I väntan på ett ökat resande möter Ving nu svenskarnas reseabstinens genom att lansera ett substitut till den öppna spisen – ett digitalt semesterparadis med exotiska stränder och vågbrus som rullar på Tv:n i 8 timmar.

Ving inför generösare avbokningsvillkor1.2.2021 09:03:08 CETPressmeddelande

Som enda större svenska researrangör erbjuder Ving nu möjligheten att avboka en resa fram till 30 dagar innan avresa under våren och försommaren. De tillfälliga avbokningsvillkoren gäller från och med 29 januari vid nybokningar av charterresor med avresa till och med 15 juni 2021. För att möta behovet av flexibilitet under pandemin erbjuder Ving sedan tidigare även möjligheten till ett obegränsat antal ombokningar fram till 30 dagar innan avresa och en unik återbetalningsgaranti på 7 dagar om en resa ställs in.

Allt fler väljer trygghet genom en paketresa21.1.2021 12:09:06 CETPressmeddelande

Efter snart ett år med coronavirus och nedstängningar finns en ökad optimism om att det kan bli möjligt att komma iväg på en semesterresa under 2021, det märks i bokningarna av resor till sommaren. Med osäkerhet kring resandet har samtidigt paketresan blivit mer relevant än någonsin när många vill boka tryggt. Det visar Vings resepanel där 43 procent svarar att de är mer benägna eller ganska benägna att boka en paketresa idag jämfört med för ett år sedan.

Vings nya sommarkampanj fokuserar på välmående och personliga upplevelser23.12.2020 09:40:51 CETPressmeddelande

Med start den 26 december drar Ving igång årets sommarkampanj där fokus, precis som i Vings nya varumärkesidentitet, läggs på välmående och personliga upplevelser. Vad som är välmående skiljer sig dock från olika personer och olika tillfällen. Det nya manéret ”Find your wave” handlar om att manifestera detta och att varje kund ska ges möjligheter att hitta just sin ”wave”, sin resa och upplevelse.