Ving inför fri av- och ombokning samt reseförsäkring för nybokningar

Med anledning av Coronavirusets spridning är det många kunder som hör av sig om av- och ombokningsvillkor. Ving lanserar därför idag ett automatiskt tillägg som innebär en möjlighet till fri av- och ombokning samt en extra reseförsäkring utan kostnad till alla kunder som bokar en charterresa med avresa fram till och med 31 oktober 2020. Erbjudandet gäller endast nybokningar.

Foto: Vings bildarkiv

Vi kan nu erbjuda våra kunder som går i bokningstankar, men som känner sig tveksamma pga Coronaviruset, en extra reseförsäkring och fri av- och ombokning när de ska boka sin efterlängtade resa. Detta ger exempelvis kunderna möjlighet att göra flera ombokningar, fram till 30 dagar innan avresa. Vi vill även ge våra kunder en kompletterande reseförsäkring som extra skydd, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Vid bokning av en ny resa behöver kunderna själv inte lägga till någon extra försäkring. Ving ombesörjer för att detta läggs till automatiskt.

Fakta i korthet

• Tillägget gäller nybokningar av resor inom Vings ordinarie charterprogram under perioden från 6 mars och tillsvidare.
  • Gäller för avresor fram till och med 31 oktober 2020.
  • Med reseförsäkringen får man ersättning från första kronan, hjälp att komma ikapp resan, ersättning för förlorade semesterdagar och en ny resa om du blir sjuk mer än halva tiden, helt utan självrisk.
  • Tilläggspaketet ger obegränsat antal ombokningar fram till 30 dagar innan avresa, max 6 månader från ordinarie avresedatum.
  • Vid karantän innan avresa, även om man inte själv är sjuk, ersätts kunden om läkarintyg finns.
  • Vid karantän under resan ersätter försäkringen kostnad för hotell, nya flygbiljetter hem samt merkostnad för mat.  Detta gäller upp till 14 dagar efter ordinarie hemresedatum.

Läs mer om Vings Trygghetspaket här >>

Foto: Vings bildarkiv

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Ving lyfter igen – sommarprogrammet 2020 är här!26.6.2020 10:20:54 CESTPressmeddelande

Från den 25 juli kan soltörstande svenskar åter igen resa till Medelhavet med Ving. Sedan reseavrådan släpptes har företaget jobbat intensivt med att få flyg och hotell redo för ”take off”. Parallellt har ett arbete gjorts med utökade säkerhetsrutiner för tryggt resande under pandemin samt generösare villkor vid nybokningar. Semesterpaket med reguljärflyg är möjligt från och med den 1 juli.

Ving och Nordic Choice lanserar semester med Lollo & Bernie i Sverige i sommar20.5.2020 07:30:00 CESTPressmeddelande

I väntan på att barnfamiljer ska kunna resa utomlands till Vings populära familjehotell Sunwing Family Resorts så får de populära maskotarna Lollo & Bernie komma till Sverige istället. Nu lanserar Ving i samarbete med Nordic Choice en ny satsning där Lollo & Bernie kommer att finnas på tre utvalda hotell i Stockholm, Göteborg och Malmö i sommar. På plats erbjuds efterlängtade aktiviteter för de allra minsta med barnklubb och Teen Lounge för de lite äldre barnen.

Vings samtliga gäster hemma i kväll – 23 500 nordiska gäster hemtagna inom drygt en vecka25.3.2020 13:38:56 CETPressmeddelande

Ikväll den 25 mars cirka kl 21.00 landar Vings sista svenska charterresenärer, som befann sig utomlands i samband med UD:s reseavrådan, från Thailand på Arlanda Airport, Stockholm. I och med det avslutas den mest omfattande hemtagningsoperationen som Ving har hanterat där drygt 23 500 resenärer i Norden har tagits hem från 55 olika länder i alla världsdelar, undantaget Antarktis. Allt detta inom loppet av lite drygt en vecka.