Ving lanserar mat- och träningsresa till Mallorca tillsammans med ICA, Friskis & Svettis och En Svensk Klassiker

I samarbete med ICA, Friskis & Svettis och En Svensk Klassiker satsar Ving på fyra träningsresor i april som innehåller träning och inspiration för hur man kan leva hälsosamt samt komma igång med eller förbättra sin vardagsträning.

På Sunprime Waterfront, Mallorca, finns  gott om träningsmöjligheter både på och utanför hotellet i kombination med skön avkoppling efter träningspassen. Foto: Ving
På Sunprime Waterfront, Mallorca, finns gott om träningsmöjligheter både på och utanför hotellet i kombination med skön avkoppling efter träningspassen. Foto: Ving

De bästa veckorna på året kan för vissa vara sol, bad och lata dagar. För andra handlar det om att kombinera ledigheten med både avkoppling, träning och hälsa. Vårens träningsresor är extra spännande med experter inom mat, träning och hälsa från ICA, Friskis & Svettis och En Svensk Klassiker som bjuder på kunskap och aktiviteter för både nybörjare som vill komma igång med träningen samt för mer träningsvana deltagare som vill höja sig till en ny nivå, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

En Svensk Klassikers erfarna coacher håller i temadagar med fokus på simning, cykling och löpning. Man kan lära sig att crawla och träna teknik för cykling och löpning. Allting sker på tre olika nivåer så att alla kan vara med oavsett om man är nybörjare eller vill avancera sin träning.

Under veckan kommer Friskis & Svettis att bjuda på ett brett träningsprogram där man kan välja mellan pass som; Core, Flex, Yoga, Jympa, Dans fusion, Dans explode, Modus. En stor del av träningen kommer att ske utomhus, på stranden nedanför hotellet eller på hotellets härliga takterrass med fantastisk utsikt ut över havet. Det finns träningspass för alla nivåer - från nybörjare till träningsvana deltagare.

Med på resan finns också ICA med två dietister som kommer bjuda på inspirerande föreläsningar om mat och hälsa. De lär ut vad vi ska göra för att stärka våra egna friskfaktorer och hitta rätt i balansen mellan mat och träning för att främja både prestation och välmående. Varje eftermiddag bjuds det också på mellanmål och small talks med experterna om mat och hälsa.

Sunprime Waterfront erbjuder högklassigt boende och en perfekt träningsmiljö både på och utanför hotellet samt närheten till Palma stad med sitt myllrande stadsliv. Det finns mycket man kan göra på egen hand. Boka in sig på hotellets härliga spa eller göra utflykter på Mallorca. På hotellet finns också en personlig tränare, cykeluthyrning och digitalt utmärkta löp- och gångrutter. Utöver träningen finns alltid solsängarna, poolen och stranden till gästernas förfogande.

Fakta om resan
Träningsresorna går 10, 16, 17 och 20 april, 2021 från Stockholm, Göteborg och Malmö. Pris från 10 575 kr per person med del i dubbelrum och boende på Vings vuxenhotell Sunprime Waterfront Mallorca under 1 vecka, inklusive frukost. I priset ingår även av- och ombokningsskydd. Mer information om träningsresan här.

Safe Travel – utökade säkerhetsrutiner
I spåren av Covid-19 görs extra insatser med utökade rutiner för att gästerna ska känna sig så trygga och säkra som möjligt, bl a i restaurangen, vid städning och kring aktiviteterna på hotellet. Läs mer om Vings ”Safe Travel” här.

Foto: Ving
Foto: En Svensk Klassiker
Foto: En Svensk Klassiker
Sunprime Waterfront, Mallorca. Foto: Ving
Sunprime Waterfront, Mallorca. Foto: Ving

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Ving byter digital öppen spis mot TV-paradis24.2.2021 11:42:33 CETPressmeddelande

Den digitala eldstaden på Youtube kom för många år sedan för att skapa mysstämning i vintermörkret, men många svenskar längtar nu också efter värme, sol, hav och sydligare breddgrader. I väntan på ett ökat resande möter Ving nu svenskarnas reseabstinens genom att lansera ett substitut till den öppna spisen – ett digitalt semesterparadis med exotiska stränder och vågbrus som rullar på Tv:n i 8 timmar.

Ving inför generösare avbokningsvillkor1.2.2021 09:03:08 CETPressmeddelande

Som enda större svenska researrangör erbjuder Ving nu möjligheten att avboka en resa fram till 30 dagar innan avresa under våren och försommaren. De tillfälliga avbokningsvillkoren gäller från och med 29 januari vid nybokningar av charterresor med avresa till och med 15 juni 2021. För att möta behovet av flexibilitet under pandemin erbjuder Ving sedan tidigare även möjligheten till ett obegränsat antal ombokningar fram till 30 dagar innan avresa och en unik återbetalningsgaranti på 7 dagar om en resa ställs in.

Allt fler väljer trygghet genom en paketresa21.1.2021 12:09:06 CETPressmeddelande

Efter snart ett år med coronavirus och nedstängningar finns en ökad optimism om att det kan bli möjligt att komma iväg på en semesterresa under 2021, det märks i bokningarna av resor till sommaren. Med osäkerhet kring resandet har samtidigt paketresan blivit mer relevant än någonsin när många vill boka tryggt. Det visar Vings resepanel där 43 procent svarar att de är mer benägna eller ganska benägna att boka en paketresa idag jämfört med för ett år sedan.

Vings nya sommarkampanj fokuserar på välmående och personliga upplevelser23.12.2020 09:40:51 CETPressmeddelande

Med start den 26 december drar Ving igång årets sommarkampanj där fokus, precis som i Vings nya varumärkesidentitet, läggs på välmående och personliga upplevelser. Vad som är välmående skiljer sig dock från olika personer och olika tillfällen. Det nya manéret ”Find your wave” handlar om att manifestera detta och att varje kund ska ges möjligheter att hitta just sin ”wave”, sin resa och upplevelse.