Ving lanserar nytt innovativt barnklubbskoncept på Casa Cook "Montessori by the Beach"

I sommar öppnar Vings första familjevänliga Casa Cook-hotell, i Chania på Kreta. På det nya hotellet är det även premiär för ett nytt barnklubbskoncept för de allra yngsta hotellgästerna. Den Montessori-inspirerade barnklubben erbjuder allt från övernattning i tipi-tält och matlagningskurser till pedagogiska lekar och utomhusbio.

Casa Cook Chania barnklubb, illustration Ving

- Som en kontrast till det digitala och uppkopplade är det många som idag efterfrågar det autentiska, det enkla och det småskaliga, såväl vuxna som barn. Casa Cook’s nya barnklubbskonceptet fångar verkligen upp den trenden och blir en typ av ”Montessori by the Beach”, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Hotellet på Kreta blir det första familjevänliga Casa Cook-hotellet och den internationella barnklubben erbjuder många inspirerande, lekfulla och pedagogiska upplevelser. Barnen delas in i olika åldersgrupper, från 4 månader-3 år, 4-6 år, 7-9 år samt 10 år och uppåt. Barn mellan 4-9 år erbjuds aktiviteter som exempelvis utomhusbio, fotografering, ansiktsmålning, miniyoga på stranden, inlärning av enklare grekiska fraser, bowling med återvunna vattenflaskor, enklare trädgårdskurser, origami samt matlagning där man tillagar allt från vego-pizza till olivbröd. För äldre barn och tonåringar finns aktiviteter som exempelvis beach volleyboll, enklare arkitekttävlingar, läsning samt workshops där de kan lära sig allt från hur man gör en drömfångare och egna smycken till att tillaga veganska bakverk och delta i musikklasser.*

Hälsosamma snacks och fräscha juicer erbjuds i barnklubben och i restaurangen serveras allt från gröt till rätter från det lokala kretensiska köket till de yngsta hotellgästerna. Hotellet kan även erbjuda barnpassning och övernattning i tipi-tält. Personalen är engelskspråkig. Barnklubben och aktiviteterna kan bokas antingen till paketpris eller per gång. Priset varierar beroende på ålder och antal tillfällen som bokas.

Casa Cook Chania öppnar i början av sommaren och precis som föregångarna på Kos och Rhodos lockar även detta hotell med minimalistisk arkitektur, bohemchic atmosfär, noga utvald inredning från såväl kända skandinaviska och internationella designmärken och handplockade detaljer från världens alla hörn. Här finns även restaurang, pool, träningsmöjligheter och inredningsbutik. Förutom barnklubben har hotellet även en anpassad barnpool.

*Med reservation för eventuella förändringar i programmet.

Prisexempel barnklubb: 25 euro per tillfälle á 4 timmar (4-9 år), 65 euro per heldagspaket (4-9 år).

Läs mer om Casa Cook Chania här: https://www.ving.se/grekland/chania-stad/casa-cook-chania

Casa Cook Chania barnklubb, illustration Ving
Casa Cook Chania, foto Brechenmacher & Baumann, Ving

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Ving och Nordic Choice lanserar semester med Lollo & Bernie i Sverige i sommar20.5.2020 07:30:00 CESTPressmeddelande

I väntan på att barnfamiljer ska kunna resa utomlands till Vings populära familjehotell Sunwing Family Resorts så får de populära maskotarna Lollo & Bernie komma till Sverige istället. Nu lanserar Ving i samarbete med Nordic Choice en ny satsning där Lollo & Bernie kommer att finnas på tre utvalda hotell i Stockholm, Göteborg och Malmö i sommar. På plats erbjuds efterlängtade aktiviteter för de allra minsta med barnklubb och Teen Lounge för de lite äldre barnen.

Vings samtliga gäster hemma i kväll – 23 500 nordiska gäster hemtagna inom drygt en vecka25.3.2020 13:38:56 CETPressmeddelande

Ikväll den 25 mars cirka kl 21.00 landar Vings sista svenska charterresenärer, som befann sig utomlands i samband med UD:s reseavrådan, från Thailand på Arlanda Airport, Stockholm. I och med det avslutas den mest omfattande hemtagningsoperationen som Ving har hanterat där drygt 23 500 resenärer i Norden har tagits hem från 55 olika länder i alla världsdelar, undantaget Antarktis. Allt detta inom loppet av lite drygt en vecka.