Ving lanserar nytt innovativt barnklubbskoncept på Casa Cook "Montessori by the Beach"

I sommar öppnar Vings första familjevänliga Casa Cook-hotell, i Chania på Kreta. På det nya hotellet är det även premiär för ett nytt barnklubbskoncept för de allra yngsta hotellgästerna. Den Montessori-inspirerade barnklubben erbjuder allt från övernattning i tipi-tält och matlagningskurser till pedagogiska lekar och utomhusbio.

Casa Cook Chania barnklubb, illustration Ving

- Som en kontrast till det digitala och uppkopplade är det många som idag efterfrågar det autentiska, det enkla och det småskaliga, såväl vuxna som barn. Casa Cook’s nya barnklubbskonceptet fångar verkligen upp den trenden och blir en typ av ”Montessori by the Beach”, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Hotellet på Kreta blir det första familjevänliga Casa Cook-hotellet och den internationella barnklubben erbjuder många inspirerande, lekfulla och pedagogiska upplevelser. Barnen delas in i olika åldersgrupper, från 4 månader-3 år, 4-6 år, 7-9 år samt 10 år och uppåt. Barn mellan 4-9 år erbjuds aktiviteter som exempelvis utomhusbio, fotografering, ansiktsmålning, miniyoga på stranden, inlärning av enklare grekiska fraser, bowling med återvunna vattenflaskor, enklare trädgårdskurser, origami samt matlagning där man tillagar allt från vego-pizza till olivbröd. För äldre barn och tonåringar finns aktiviteter som exempelvis beach volleyboll, enklare arkitekttävlingar, läsning samt workshops där de kan lära sig allt från hur man gör en drömfångare och egna smycken till att tillaga veganska bakverk och delta i musikklasser.*

Hälsosamma snacks och fräscha juicer erbjuds i barnklubben och i restaurangen serveras allt från gröt till rätter från det lokala kretensiska köket till de yngsta hotellgästerna. Hotellet kan även erbjuda barnpassning och övernattning i tipi-tält. Personalen är engelskspråkig. Barnklubben och aktiviteterna kan bokas antingen till paketpris eller per gång. Priset varierar beroende på ålder och antal tillfällen som bokas.

Casa Cook Chania öppnar i början av sommaren och precis som föregångarna på Kos och Rhodos lockar även detta hotell med minimalistisk arkitektur, bohemchic atmosfär, noga utvald inredning från såväl kända skandinaviska och internationella designmärken och handplockade detaljer från världens alla hörn. Här finns även restaurang, pool, träningsmöjligheter och inredningsbutik. Förutom barnklubben har hotellet även en anpassad barnpool.

*Med reservation för eventuella förändringar i programmet.

Prisexempel barnklubb: 25 euro per tillfälle á 4 timmar (4-9 år), 65 euro per heldagspaket (4-9 år).

Läs mer om Casa Cook Chania här: https://www.ving.se/grekland/chania-stad/casa-cook-chania

Casa Cook Chania barnklubb, illustration Ving
Casa Cook Chania, foto Brechenmacher & Baumann, Ving

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Info kring "Proposed recapitalisation of Thomas Cook Group"12.7.2019 08:27:48 CESTPressmeddelande

Idag meddelade Vings ägare, Thomas Cook att företaget är i samtal med Fosun Tourism, vår idag största aktieägare, och de utlånande bankerna kring att tillföra nytt kapital om 750 miljoner GBP i verksamheten. Efter genomförandet av detta förslag skulle researrangörsdelen vara majoritetsägd av Fosun Tourism som även äger Club Med, medan flygbolaget skulle ägas av Thomas Cook Group plc., utlånande banker och kreditgivare. Flygbolaget och researrangören kommer att fortsätta att arbeta nära tillsammans, som de gör idag. Semesterresor med Ving/Thomas Cook kommer inte att påverkas och kommer att fortsätta att fungera som vanligt. Alla våra semesterresor är skyddade av resegarantin som vanligt och våra kunder kan tryggt boka och resa på semester med oss.

Nu släpps Vings Semesterrapport19.6.2019 10:57:33 CESTPressmeddelande

Nu presenteras 2019 års upplaga av Semesterrapporten som i år för första gången är nordisk. Rapporten visar bland annat att designhotell blir allt viktigare för destinationer, och så även hotellens restaurangkoncept. Hållbarhet är viktigt och den moderna paketresan är mer rätt än någonsin. Rapporten visar också att för Gen Z och Millenals är trenden att många väljer bort solbränna och festande till förmån för lokala upplevelser och tid för återhämtning.