Ving lanserar padel weekend på hemmaplan

Ving fortsätter storsatsningen på padel och för första gången erbjuds nu en padel weekend på hemmaplan. Den 8-10 oktober arrangerar Ving tillsammans med Big Padel en fullspäckad helg med padel på schemat på Aronsborgs konferenshotell och i Bålsta padelhall utanför Stockholm.

I början av juni inledde Ving ett samarbete med Big Padel och framöver kommer flera spännande resor att lanseras tillsammans. Först ut blir dock nyheten med padelhelgen i Sverige som äger rum på redan i början av oktober.

Intresset för padel fortsätter att öka explosionsartat bland svenskarna och därför känns det väldigt roligt att vi, förutom våra populära padelresor utomlands, nu även kan erbjuda alla padelentusiaster en weekend i Sverige. En perfekt möjlighet om man vill samla kompisgänget eller ta med sin spelpartner på en aktiv minisemester på hemmaplan, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Under helgen erbjuds padelspel med matcher och coaching av Albin Lyckåsen som i fjol blev utsedd till årets tränare på svenska padelgalan. Efter inledande spel på fredagen blir det under lördagen och söndagen lagturnering ”Lag Americano” där deltagarna matchas mot likasinnade spelare. Helgen passar för dem som spelar Matchi nivå 5-7 (medel/erfaren).

Matcherna spelas i Bålsta padelhall, en kort bilresa från Aronsborg konferenshotell där alla deltagare bor i natursköna omgivningar vid Mälarens strand. Boende och helpension med frukost, lunch och middag ingår i resans pris. Hotellet erbjuder även en relaxavdelning med bastu och uppvärmd pool med jacuzzi för avkoppling efter de fullspäckade matchdagarna.

Förutom padelhelgen på Aronsborg erbjuder Ving ett stort utbud av padel i programmet, såväl med möjlighet till spel på hotellen ute på resmålen utomlands som renodlade padelresor med välrenomerade arrangörer. Under hösten arrangerar Ving fyra veckolånga padelresor, två till Mallorca och två till Kroatien. Och fler resor planeras redan inför 2022.

Prisexemel: Padelweekend på Aronsborg, 8-10 oktober 2021, inklusive helpension, boende och padelspel med coaching. Boende i dubbelrum, från 4 180 kronor per person.

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Vings succé med Icehotel fortsätter – nu lanseras paketresor från Köpenhamn21.9.2021 08:57:52 CEST | Pressmeddelande

För knappt ett år sedan lanserade Ving i Sverige paketresor till det spektakulära ishotellet i Jukkasjärvi i norra Sverige som en exotisk nyhet på hemmaplan. Lanseringen blev en succé och till vintern fortsätter samarbetet i Sverige med resor från Stockholm och Göteborg med SAS och Norwegian. I år expanderar Ving ytterligare och kan nu även erbjuda resor från Köpenhamn till Icehotel. Resorna från Köpenhamn kan bokas både med Ving och med det danska systerbolaget Spies.

Skolstart får svenska barnfamiljer att boka höstlovsresor18.8.2021 12:11:33 CEST | Pressmeddelande

I veckan börjar skolorna igen för höstterminen och även om sommarlovet precis är över är det många barnfamiljer som redan nu blickar framåt mot höstlovet. Vecka 44 är en av de mest populära semesterveckorna på året och hos Ving är redan nu hälften av resorna bokade. Och höstlovsresorna bokas upp snabbt, bara den senaste veckan har bokningarna ökat med 20 procent jämfört med veckan innan.

Förenklat resande ger uppsving i resebokningarna hos Ving6.7.2021 13:36:50 CEST | Pressmeddelande

Den 1 juli infördes EU:s Covidbevis, vilket underlättar för resandet inom Europa. Det i kombination med att allt fler regioner i Sverige nu klassas som ”gröna” samt att många länder godkänner snabbtester för Covid-19 har gett effekt på bokningarna hos Ving. Mellan den 1-4 juli fördubblades antalet bokningar i sommar jämfört med helgen innan och sett till enbart bokningar med avresa i juli månad ökade försäljningen med mer än 120 procent.