Ving lanserar padel weekends i nytt samarbete med Big Padel

För ett halvår sedan presenterade Ving sin storsatsning på padel och nu växlas padelsatsningen upp ytterligare. Ving inleder ett nytt samarbete med Big Padel, Sveriges nya plattform och webbshop för padel. Tillsammans med Big Padel kommer bland annat gemensamma weekendresor att arrangeras, där en resa till Mallorca blir först ut till hösten.

Foto Ving

Ving fortsätter att satsa stort på padel – med allt från padelresor för både erfarna spelare och nybörjare till ökat fokus på padelbanor på eller i anslutning till Vings egna koncepthotell. Under året arrangeras flera padelresor, bla till Mallorca och Kroatien, och nu lanseras även padel weekends.

Intresset för padel blir allt större, därför känns det extra roligt att vi nu kan utöka vårt utbud ytterligare tillsammans med Big Padel, som ger oss möjlighet att nå ut till ännu fler entusiaster. Lanseringen av padel weekends tror vi kan vara ett efterlängtat tillskott för dem som vill iväg över en helg. Vi kommer även att lansera fler spännande resor inom kort, bla en padel weekend i Sverige, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Vings första padel weekend går den 18-21 november 2021 till Palma, på Mallorca. I tre hela dagar får deltagarna möjlighet att träna padel på fina utomhusbanor i ett soligt och behagligt klimat samtidigt som man utvecklar sitt spel, träffar likasinnade och tävlar i sk Americano-spel och lagturnering. På plats finns representanter från Big Padel, varav en tränare. Bor gör man på hotell Isla Mallorca & Spa med centralt läge inne i Palma. I weekendpaketet ingår flyg, transfer, boende med halvpension och tre tävlings- och träningsdagar med instruktör och ledare.

Big Padel är en ny plattform för alla padelentusiaster och har som målsättning att skapa Sveriges bredaste utbud av allt från padelprodukter som rackets, tillbehör och kläder till arrangerade resor, personliga tränare, tävlingar och mycket mer.

Det finns en otrolig potential i vårt samarbete. Ving kan allt som har med resor att göra. Vi kan allt som har med padel att göra. En spännande kombination som bäddar för många minnesvärda och utvecklande resor framöver, både i Sverige och utomlands, säger Stefan Bondesson, VD för Big Padel.

Ving och Big Padel kommer inom kort att presentera ytterligare weekend-resor, bland annat i Sverige och till Portugal.

Prisexempel: Padel weekend till Mallorca 18-21 november, 2021, med avresa från Arlanda, Stockholm. Boende på hotell Isla Mallorca & Spa, med del i dubbelrum inklusive halvpension, från 9 995 kronor/person.

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Danskarna bokar resor i rekordfart19.5.2021 11:15:25 CEST | Pressmeddelande

När Danmark i fredags inledde fas tre i återöppnandet av samhället och reserestriktionerna till bland annat Kanarieöarna och Mallorca lyftes ökade efterfrågan på resor enormt. Under helgen sålde Vings systerbolag Spies rekordmånga resor, med en ökning på drygt 160 % jämfört med samma tid för två år sedan, som var ett ”normalår”. Efterfrågan på resor är nu så pass stor att ett större flygplan från Vings flygbolag Sunclass Airlines sätts in under maj och de första veckorna i juni för att kunna flyga ännu fler resesugna svenskar och danskar från Köpenhamn till Mallorca.

Fullbokade charterflyg när Ving drar igång sommarsäsongen5.5.2021 07:43:19 CEST | Pressmeddelande

Nu på morgonen lyfter Vings första flyg för sommarsäsongen från Arlanda och avgången, som går till Gran Canaria, är helt fullbokad. Och trenden fortsätter även de närmaste veckorna där de kommande tre avgångarna är så gott som fulla. På övriga flyg senare i maj finns fortsatt platser kvar, men det gäller att vara snabb då platserna går åt snabbt. Gran Canaria är först ut att öppna av Vings sommarresmål, därefter kommer Mallorca, Kreta och Rhodos, följt av övriga Medelhavsdestinationer.

EU:s Covid-19-certifikat öppnar för resor i sommar30.4.2021 13:45:58 CEST | Pressmeddelande

Den 29 april 2021, röstade EU-parlamentet igenom förslaget om ett gemensamt certifikat inom EU för att möjliggöra ökat rörlighet inom unionen. Ving välkomnar det nya certifikatet som i tillägg till företagets omfattande trygghetsprogram, Safe Travel, möjliggör för ett säkert och tryggt resande för alla resenärer i sommar. Vaccinutrullningen och att allt fler länder nu öppnar upp ger också ett tydligt uppsving i bokningarna hos Ving.