Ving lanserar padel weekends i nytt samarbete med Big Padel

För ett halvår sedan presenterade Ving sin storsatsning på padel och nu växlas padelsatsningen upp ytterligare. Ving inleder ett nytt samarbete med Big Padel, Sveriges nya plattform och webbshop för padel. Tillsammans med Big Padel kommer bland annat gemensamma weekendresor att arrangeras, där en resa till Mallorca blir först ut till hösten.

Foto Ving

Ving fortsätter att satsa stort på padel – med allt från padelresor för både erfarna spelare och nybörjare till ökat fokus på padelbanor på eller i anslutning till Vings egna koncepthotell. Under året arrangeras flera padelresor, bla till Mallorca och Kroatien, och nu lanseras även padel weekends.

Intresset för padel blir allt större, därför känns det extra roligt att vi nu kan utöka vårt utbud ytterligare tillsammans med Big Padel, som ger oss möjlighet att nå ut till ännu fler entusiaster. Lanseringen av padel weekends tror vi kan vara ett efterlängtat tillskott för dem som vill iväg över en helg. Vi kommer även att lansera fler spännande resor inom kort, bla en padel weekend i Sverige, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Vings första padel weekend går den 18-21 november 2021 till Palma, på Mallorca. I tre hela dagar får deltagarna möjlighet att träna padel på fina utomhusbanor i ett soligt och behagligt klimat samtidigt som man utvecklar sitt spel, träffar likasinnade och tävlar i sk Americano-spel och lagturnering. På plats finns representanter från Big Padel, varav en tränare. Bor gör man på hotell Isla Mallorca & Spa med centralt läge inne i Palma. I weekendpaketet ingår flyg, transfer, boende med halvpension och tre tävlings- och träningsdagar med instruktör och ledare.

Big Padel är en ny plattform för alla padelentusiaster och har som målsättning att skapa Sveriges bredaste utbud av allt från padelprodukter som rackets, tillbehör och kläder till arrangerade resor, personliga tränare, tävlingar och mycket mer.

Det finns en otrolig potential i vårt samarbete. Ving kan allt som har med resor att göra. Vi kan allt som har med padel att göra. En spännande kombination som bäddar för många minnesvärda och utvecklande resor framöver, både i Sverige och utomlands, säger Stefan Bondesson, VD för Big Padel.

Ving och Big Padel kommer inom kort att presentera ytterligare weekend-resor, bland annat i Sverige och till Portugal.

Prisexempel: Padel weekend till Mallorca 18-21 november, 2021, med avresa från Arlanda, Stockholm. Boende på hotell Isla Mallorca & Spa, med del i dubbelrum inklusive halvpension, från 9 995 kronor/person.

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Vings succé med Icehotel fortsätter – nu lanseras paketresor från Köpenhamn21.9.2021 08:57:52 CEST | Pressmeddelande

För knappt ett år sedan lanserade Ving i Sverige paketresor till det spektakulära ishotellet i Jukkasjärvi i norra Sverige som en exotisk nyhet på hemmaplan. Lanseringen blev en succé och till vintern fortsätter samarbetet i Sverige med resor från Stockholm och Göteborg med SAS och Norwegian. I år expanderar Ving ytterligare och kan nu även erbjuda resor från Köpenhamn till Icehotel. Resorna från Köpenhamn kan bokas både med Ving och med det danska systerbolaget Spies.

Skolstart får svenska barnfamiljer att boka höstlovsresor18.8.2021 12:11:33 CEST | Pressmeddelande

I veckan börjar skolorna igen för höstterminen och även om sommarlovet precis är över är det många barnfamiljer som redan nu blickar framåt mot höstlovet. Vecka 44 är en av de mest populära semesterveckorna på året och hos Ving är redan nu hälften av resorna bokade. Och höstlovsresorna bokas upp snabbt, bara den senaste veckan har bokningarna ökat med 20 procent jämfört med veckan innan.