Ving lanserar sommarresorna för 2021

Idag lanserar Ving nästa sommars resor till de mest populära destinationerna vid Medelhavet, däribland Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Därmed blir majoriteten av Vings omtyckta koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B.C by Sunwing, samt ett 30-tal andra hotell bokningsbara på Ving.se. Fler hotell släpps upp löpande framöver.

Sunwing Alcudia Beach, Mallorca. Foto Ving

De destinationer som blir bokningsbara i ett första skede med utvalda hotell till nästa sommar är Turkiet, Kreta, Rhodos, Cypern, Mallorca, Gran Canaria, Skiathos och Madeira.

- Vi ser fram emot att få hälsa våra gäster välkomna igen. Vi ser i både egna och externa undersökningar att det finns en stor längtan efter att få resa igen och självklart ska man då känna sig trygg när man bokar sin framtida semester med oss. Därför har vi infört utökade rutiner  för säkert resande ”Safe Travel” på hotell, flyg, transfer och genom hela resan. Precis som tidigare får man som kund även ett Trygghetspaket med gratis ombokningsmöjligheter när man bokar en resa med oss, säger Fredrik Henriksson, Kommunikationschef Ving.

Res tryggt och säkert med Ving

Att resa tryggt känns för många extra viktigt i tider av Corona. Ving har därför lanserat en handlingsplan ”Safe Travel” med tydliga riktlinjer för ett säkert resande, vilket bl a innebär att säkerställa att samtliga hygien- och säkerhetsrutiner lever upp till högsta nivå genom hela resan, såväl på flygen, transferbussarna, hotellen och alla andra aktiviteter under semestern.

På Vings koncepthotell införs bland annat utökade städrutiner, restriktioner kring antal gäster som vistas i restauranger samtidigt och anpassning av aktiviteter. För transferbussarna sker anpassning enligt lokala krav samt utökade hygienkontroller. Detsamma gäller för Vings utflykter och aktiviteter, som i viss mån begränsas.

Även ombord på Vings flygbolag, Sunclass Airlines, införs nya säkerhetsrutiner som följer krav från myndigheter här hemma och EASA (The European Authority for Aviation Safety). Vings flygbolag jobbar även nära lokala samarbetspartners på flygplatserna. I möjligaste mån ska så mycket bagage som möjligt checkas in och resenärer uppmanas att checka in via Vings app istället för över disk för att begränsa sociala kontakter på flygplatsen. Såväl passagerare som kabinbesättningen ska bära ansiktsmask. Ombord anpassas servicen och följer de föreskrifter som gäller kring bland annat hygien. Alla Sunclass Airlines flyg är utrustade med ett sk HEPA-filter om säkerställer att 99,6 procent av alla dammpartiklar och luftburna föroreningar som virus och bakterier renas. Den konstanta luftreningen, som sker var 2-3e minut, minskar därmed risken för kontaminering.

Obegränsat antal ombokningstillfällen

För att man som kund ska känna sig trygg och flexibel att resa med Ving erbjuds fritt av- och ombokningsskydd vid bokning av en resa. Vill man som kund boka om sin resa erbjuds obegränsat antal ombokningstillfällen inom ramen för de villkor som gäller.

Matnyheter på våra koncepthotell

För den som gillar mat finns mycket att se fram emot på våra koncepthotell. Nytt tema till buffén på Sunwing är streetfood, med influenser från olika delar av världen. Förutom Sunwings nya spännande streetfood-meny, har kocken Johan Åkerberg även skapat nya vegetariska rätter som återfinns på våra egna hotell Sunwing, Sunprime och O.B.C. Det är en del av Vings tidigare mycket populära satsning på mer vegatiskt som nu utökas med fler rätter. Till recepten >>>

Sunwing Alcudia Beach, Mallorca. Foto Ving
Ocean Beach Club, Kreta. Foto Ving
Ny street food-meny på Vings hotell. Foto Pelle Lundberg

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Ving lyfter igen – sommarprogrammet 2020 är här!26.6.2020 10:20:54 CESTPressmeddelande

Från den 25 juli kan soltörstande svenskar åter igen resa till Medelhavet med Ving. Sedan reseavrådan släpptes har företaget jobbat intensivt med att få flyg och hotell redo för ”take off”. Parallellt har ett arbete gjorts med utökade säkerhetsrutiner för tryggt resande under pandemin samt generösare villkor vid nybokningar. Semesterpaket med reguljärflyg är möjligt från och med den 1 juli.

Ving och Nordic Choice lanserar semester med Lollo & Bernie i Sverige i sommar20.5.2020 07:30:00 CESTPressmeddelande

I väntan på att barnfamiljer ska kunna resa utomlands till Vings populära familjehotell Sunwing Family Resorts så får de populära maskotarna Lollo & Bernie komma till Sverige istället. Nu lanserar Ving i samarbete med Nordic Choice en ny satsning där Lollo & Bernie kommer att finnas på tre utvalda hotell i Stockholm, Göteborg och Malmö i sommar. På plats erbjuds efterlängtade aktiviteter för de allra minsta med barnklubb och Teen Lounge för de lite äldre barnen.

Vings samtliga gäster hemma i kväll – 23 500 nordiska gäster hemtagna inom drygt en vecka25.3.2020 13:38:56 CETPressmeddelande

Ikväll den 25 mars cirka kl 21.00 landar Vings sista svenska charterresenärer, som befann sig utomlands i samband med UD:s reseavrådan, från Thailand på Arlanda Airport, Stockholm. I och med det avslutas den mest omfattande hemtagningsoperationen som Ving har hanterat där drygt 23 500 resenärer i Norden har tagits hem från 55 olika länder i alla världsdelar, undantaget Antarktis. Allt detta inom loppet av lite drygt en vecka.