Ving lanserar sommarresorna för 2021

Idag lanserar Ving nästa sommars resor till de mest populära destinationerna vid Medelhavet, däribland Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Därmed blir majoriteten av Vings omtyckta koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B.C by Sunwing, samt ett 30-tal andra hotell bokningsbara på Ving.se. Fler hotell släpps upp löpande framöver.

Sunwing Alcudia Beach, Mallorca. Foto Ving

De destinationer som blir bokningsbara i ett första skede med utvalda hotell till nästa sommar är Turkiet, Kreta, Rhodos, Cypern, Mallorca, Gran Canaria, Skiathos och Madeira.

- Vi ser fram emot att få hälsa våra gäster välkomna igen. Vi ser i både egna och externa undersökningar att det finns en stor längtan efter att få resa igen och självklart ska man då känna sig trygg när man bokar sin framtida semester med oss. Därför har vi infört utökade rutiner  för säkert resande ”Safe Travel” på hotell, flyg, transfer och genom hela resan. Precis som tidigare får man som kund även ett Trygghetspaket med gratis ombokningsmöjligheter när man bokar en resa med oss, säger Fredrik Henriksson, Kommunikationschef Ving.

Res tryggt och säkert med Ving

Att resa tryggt känns för många extra viktigt i tider av Corona. Ving har därför lanserat en handlingsplan ”Safe Travel” med tydliga riktlinjer för ett säkert resande, vilket bl a innebär att säkerställa att samtliga hygien- och säkerhetsrutiner lever upp till högsta nivå genom hela resan, såväl på flygen, transferbussarna, hotellen och alla andra aktiviteter under semestern.

På Vings koncepthotell införs bland annat utökade städrutiner, restriktioner kring antal gäster som vistas i restauranger samtidigt och anpassning av aktiviteter. För transferbussarna sker anpassning enligt lokala krav samt utökade hygienkontroller. Detsamma gäller för Vings utflykter och aktiviteter, som i viss mån begränsas.

Även ombord på Vings flygbolag, Sunclass Airlines, införs nya säkerhetsrutiner som följer krav från myndigheter här hemma och EASA (The European Authority for Aviation Safety). Vings flygbolag jobbar även nära lokala samarbetspartners på flygplatserna. I möjligaste mån ska så mycket bagage som möjligt checkas in och resenärer uppmanas att checka in via Vings app istället för över disk för att begränsa sociala kontakter på flygplatsen. Såväl passagerare som kabinbesättningen ska bära ansiktsmask. Ombord anpassas servicen och följer de föreskrifter som gäller kring bland annat hygien. Alla Sunclass Airlines flyg är utrustade med ett sk HEPA-filter om säkerställer att 99,6 procent av alla dammpartiklar och luftburna föroreningar som virus och bakterier renas. Den konstanta luftreningen, som sker var 2-3e minut, minskar därmed risken för kontaminering.

Obegränsat antal ombokningstillfällen

För att man som kund ska känna sig trygg och flexibel att resa med Ving erbjuds fritt av- och ombokningsskydd vid bokning av en resa. Vill man som kund boka om sin resa erbjuds obegränsat antal ombokningstillfällen inom ramen för de villkor som gäller.

Matnyheter på våra koncepthotell

För den som gillar mat finns mycket att se fram emot på våra koncepthotell. Nytt tema till buffén på Sunwing är streetfood, med influenser från olika delar av världen. Förutom Sunwings nya spännande streetfood-meny, har kocken Johan Åkerberg även skapat nya vegetariska rätter som återfinns på våra egna hotell Sunwing, Sunprime och O.B.C. Det är en del av Vings tidigare mycket populära satsning på mer vegatiskt som nu utökas med fler rätter. Till recepten >>>

Sunwing Alcudia Beach, Mallorca. Foto Ving
Ocean Beach Club, Kreta. Foto Ving
Ny street food-meny på Vings hotell. Foto Pelle Lundberg

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg samt kryssningar. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Ving är branschbäst på service enligt mätningen ServiceScore 202222.11.2022 16:14:00 CET | Pressmeddelande

ServiceScore började 2013 att mäta hur svenska folket upplever att företag bemöter dem som kund och deras förmåga att ge god eller mindre god service utifrån kundernas förväntningar. Mätningen omfattar 21 branscher och inom varje kategori utses en vinnare. Ving rankades som nr 1 i kategorin Resor & Semester, en position som Ving behållit sedan mätningen senast gjordes år 2019.

Ving blir aktiv investerare inom reseindustrins gröna omställning3.10.2022 11:21:05 CEST | Pressmeddelande

Nordic Leisure Travel Group, där Ving ingår, skapar nu en plattform för framtidens gröna omställning av reseindustrin tillsammans med det norska företaget och investeringsrådgivarna, ClimatePoint. Med det nya partnerskapet kommer Ving att investera i företag och projekt som verkar för lösningar inom bland annat klimatförbättrande teknologi. På så sätt kommer Ving att arbeta mer proaktivt för att reducera koldioxidutsläppen, både på kort och lång sikt.