Ving lanserar TakeAway-mat online för Sunwing-gäster

Dagarna då man behövde stå i kö och vänta på sin tur för att beställa TakeAway-mat på Vings hotell kan nu vara ett minne blott. I alla fall på familjehotellet Sunwing Fañabe Beach på Teneriffa där Ving lanserar möjligheten för gästerna att förbeställa mat från restaurangen direkt från mobilen utan extra kostnad.

Fotograf Anna Malmberg, Ving

- Med den nya digitala tjänsten tar vi bort det som skaver och utnyttjar de möjligheter som tekniken ger oss för att minska matköerna på hotellet. Vi börjar med pilotprojektet på Sunwing Fañabe Beach på Teneriffa, men vår ambition är sedan att lansera tjänsten på fler av våra populära familje- och vuxenhotell framöver. Vi har redan efter ett par dagar fått väldigt positiva reaktioner från våra gäster, säger Fredrik Henriksson, nordisk kommunikationschef Ving.

Med TakeAway online kan gästerna luta sig tillbaka, koppla av och välja sin favoritmat direkt genom funktionen på MyHotel (hotellets egen sajt som kan nås via gästernas mobiler eller annan mobil enhet samt från hotellets datorer) under öppettiderna för hotellrestaurangen Vicentes Kitchen & Grill. Efter beställningen får gästen ett bekräftelsemail med en uppskattad upphämtningstid. Därefter kan maten hämtas direkt från köket. Det tillkommer inga extra kostnader för tjänsten.

På menyn finns en stor variation av rätter, från pizza och sallader, till burgare och lokala rätter. Från och med förra sommaren erbjuds även ett antal vego-rätter på menyn, däribland bowls. Fler vego-rätter kommer att tillkomma på menyn under sommaren 2020.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Ving lyfter igen – sommarprogrammet 2020 är här!26.6.2020 10:20:54 CESTPressmeddelande

Från den 25 juli kan soltörstande svenskar åter igen resa till Medelhavet med Ving. Sedan reseavrådan släpptes har företaget jobbat intensivt med att få flyg och hotell redo för ”take off”. Parallellt har ett arbete gjorts med utökade säkerhetsrutiner för tryggt resande under pandemin samt generösare villkor vid nybokningar. Semesterpaket med reguljärflyg är möjligt från och med den 1 juli.

Ving och Nordic Choice lanserar semester med Lollo & Bernie i Sverige i sommar20.5.2020 07:30:00 CESTPressmeddelande

I väntan på att barnfamiljer ska kunna resa utomlands till Vings populära familjehotell Sunwing Family Resorts så får de populära maskotarna Lollo & Bernie komma till Sverige istället. Nu lanserar Ving i samarbete med Nordic Choice en ny satsning där Lollo & Bernie kommer att finnas på tre utvalda hotell i Stockholm, Göteborg och Malmö i sommar. På plats erbjuds efterlängtade aktiviteter för de allra minsta med barnklubb och Teen Lounge för de lite äldre barnen.

Vings samtliga gäster hemma i kväll – 23 500 nordiska gäster hemtagna inom drygt en vecka25.3.2020 13:38:56 CETPressmeddelande

Ikväll den 25 mars cirka kl 21.00 landar Vings sista svenska charterresenärer, som befann sig utomlands i samband med UD:s reseavrådan, från Thailand på Arlanda Airport, Stockholm. I och med det avslutas den mest omfattande hemtagningsoperationen som Ving har hanterat där drygt 23 500 resenärer i Norden har tagits hem från 55 olika länder i alla världsdelar, undantaget Antarktis. Allt detta inom loppet av lite drygt en vecka.