Ving lyfter igen – sommarprogrammet 2020 är här!

Från den 25 juli kan soltörstande svenskar åter igen resa till Medelhavet med Ving. Sedan reseavrådan släpptes har företaget jobbat intensivt med att få flyg och hotell redo för ”take off”. Parallellt har ett arbete gjorts med utökade säkerhetsrutiner för tryggt resande under pandemin samt generösare villkor vid nybokningar. Semesterpaket med reguljärflyg är möjligt från och med den 1 juli.

Ving har valt att släppa upp resor till några av de mest populära destinationerna i Grekland, Spanien och Kroatien med start i slutet av juli, men redan från 1 juli går det att resa samt boka paketresor med reguljärflyg.

- Vi ser positivt på att UD lättat på reseavrådan och att länderna inom EU börjar samordna allt mer. Vi vet att det finns ett stort sug efter att resa och är glada över att nu kunna lansera vårt sommarprogram till våra mest populära destinationer och hotell som Sunwing med Lollo och Bernie eller Sunprime eller O.B.C. som är vårt designhotell för familjer. Vi lägger också stor vikt vid och har jobbat intensivt med att säkerställa utökade säkerhetsrutiner genom hela resan för ett tryggt resande ombord på våra flyg, transfers och våra hotell i förhållande till de riktlinjer som råder, säger Magnus Wikner, Koncernchef på Ving/Vinggruppen i Norden.

Vings sommarprogram 2020
Den 25 juli går de första resorna med Ving till Mallorca, Kroatien och Parga i Grekland. Fler destination släpps sedan upp löpande under sommaren och hösten.

Spanien

Från 25 juli: Mallorca (ARN, GOT)

Från 2 september: Gran Canaria (ARN)

Från 25 september: Mallorca (MMA)

Grekland

Från 25 juli: Parga (ARN, GOT)

Från 26 juli: Rhodos (ARN, GOT), Skiathos (ARN)

Från 30 juli: Kreta (HER) från ARN, GOT

Från 1 augusti: Kreta (CHQ) från ARN

Från 12 augusti: Rhodos (UME)

Från 3 september: Kreta (HER) från MMA

Kroatien

Från 25 juli: Split (ARN)

Cypern:

Från 31 augusti: Cypern – förutsatt att man släpper på inreseförbudet för svenskar)

Generösa villkor samt utökade säkerhetsrutiner har införts
De senaste månaderna har inneburit stora utmaningar för branschen där över 100 000 kunder fått sina resor inställda bara hos Ving i Sverige. Samtidigt visar Vings resepanel att det finns ett stort sug efter att resa när restriktionerna lättar. För extra trygghet har generösare villkor för av- och ombokning införts för kunder som bokar nya resor.

-Vi vill att kunderna ska känna sig trygga när de bokar en resa med Ving och villkoren innebär bland annat att våra kunder kan omboka så många gånger de vill upp till 30 dagar innan avresa. Vi såg en positiv effekt inte minst när vi nyligen släppte upp nästa års sommarresor. Det finns en stor efterfrågan att boka resor och vi ser en ökning med 50 procent inför nästa sommar jämfört med försäljningen i fjol vid samma tid för innevarande sommar, fortsätter Magnus Wikner.

För mer information om Vings resor i sommar >>>

Läs mer om Safe Travel >>>

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Ving och Nordic Choice lanserar semester med Lollo & Bernie i Sverige i sommar20.5.2020 07:30:00 CESTPressmeddelande

I väntan på att barnfamiljer ska kunna resa utomlands till Vings populära familjehotell Sunwing Family Resorts så får de populära maskotarna Lollo & Bernie komma till Sverige istället. Nu lanserar Ving i samarbete med Nordic Choice en ny satsning där Lollo & Bernie kommer att finnas på tre utvalda hotell i Stockholm, Göteborg och Malmö i sommar. På plats erbjuds efterlängtade aktiviteter för de allra minsta med barnklubb och Teen Lounge för de lite äldre barnen.

Vings samtliga gäster hemma i kväll – 23 500 nordiska gäster hemtagna inom drygt en vecka25.3.2020 13:38:56 CETPressmeddelande

Ikväll den 25 mars cirka kl 21.00 landar Vings sista svenska charterresenärer, som befann sig utomlands i samband med UD:s reseavrådan, från Thailand på Arlanda Airport, Stockholm. I och med det avslutas den mest omfattande hemtagningsoperationen som Ving har hanterat där drygt 23 500 resenärer i Norden har tagits hem från 55 olika länder i alla världsdelar, undantaget Antarktis. Allt detta inom loppet av lite drygt en vecka.