Ving ökar volymen till Turkiet och börja flyga direkt till Gazipasa

Efter några års nedgång har efterfrågan på resor till Turkiet ökat ordentligt. Redan till sommaren 2018 ökade Ving volymen med 40 procent och till nästa sommar börjar Ving flyga direkt från Stockholm till flygplatsen i Gazipasa med det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia. Det förkortar restiden med nära två timmar för alla som ska semestra i Alanya. Sedan tidigare flyger Ving till Gazipasa från Köpenhamn.

Sunprime Alanya Beach Foto: Pia Heed Borén, Ving

Alanya är tillsammans med Side de två största resmålen i Turkiet, båda på den vackra turkiska sydkusten. I Alanya har Ving ett stort antal hotell, bland annat tre mycket omtyckta Sunprime Hotels, Vings vuxenkoncept, och många populära familjehotell.

- Det känns väldigt roligt att kunna erbjuda direktflyg till Gazipasa. Det förkortar transferresan till Alanya med runt två timmar vilket blir ett stort plus, inte minst för barnfamiljerna. Sedan tidigare har sydsvenskarna kunnat flyga till Gazipasa men från nästa sommar flyger vi dit även från Arlanda. Efterfrågan på resor till Turkiet ökar och den billiga turkiska liran gör det väldigt billigt att leva på plats, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Sommaren 2019 flyger Ving till Turkiet från 10 flygplatser runtom i Sverige samt från Köpenhamn. Från sex av flygplatserna med det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia*.

Till Gazipasa flyger Ving från Stockholm varje söndag under perioden 19 maj – 22 september och från Köpenhamn varje onsdag under perioden 26 juni – 31 juli samt varje torsdag under perioden 27 juni – 10 oktober.

Se Vings alla avgångar nästa sommar här: https://www.ving.se/flygavgangar-nasta-sommar

Prisexempel: Flyg t/r Stockholm – Gazipasa med avresa 19 maj 2019. Boende en vecka på Sunprime Alanya Beach i en enrumssvit med balkong. Pris 5 700: -/person inklusive frukost.

För bilder och ytterligare information kontakta: Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving/Thomas Cook Northern Europe, tel 0709 513124, fredrik.henriksson@thomascook.se

*Thomas Cook Airlines Scandinavia var ett av de första flygbolagen i världen att bli ISO 14001-certifierat . De har de senaste 15 åren minskat bränsleförbrukningen med över 20 procent och fortsätter därmed att minska de klimatpåverkande utsläppen.

Sunprime Alanya Beach Foto: Pia Heed Borén, Ving
Alanya Foto: Kajsa Fagerström, Ving

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.