Ving öppnar nytt Casa Cook på Ibiza

Efter succén med det bohemchica hotellkonceptet Casa Cook i Grekland tar Ving och moderbolaget Thomas Cook Group nu sikte på Spanien. Förutom sommarens nyhet med det första familjevänliga hotellet på Kreta, som precis har öppnat upp sina portar, lanseras nu ännu en designoas. Denna gång på Ibiza, i Cala Gració strax utanför San Antonio på öns västkust.

Vego-menyer, yoga, spa och läcker design på Vings nya Casa Cook Ibiza

Precis som föregångarna på Rhodos och Kos är Casa Cook Ibiza en designdröm. Här blandas minimalistisk arkitektur i form av betongväggar och råa material med varma toner, naturmaterial, trä och trendiga designdetaljer. För att knyta an till Ibiza har designteamet bakom Casa Cook denna gång anlitat arkitekten Miguel Garcia Quetglas, som bla är skaparen bakom några av Ibizas mest ikoniska institutioner som Café del Mar och Pikes Hotel samt nattklubbarna DC10, Amnesia och Es Paradis.

- Det känns väldigt roligt att vi äntligen kan erbjuda barfotalyx och vårt populära hotellkoncept även på Ibiza som med sin avslappnade atmosfär och vackra natur är den perfekta destinationen för ännu ett Casa Cook-hotell, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Hotellet ligger vid Cala Gració-stranden i San Antonio på öns västkust, där det läckra hotellet smälter väl in i naturen. På hotellområdet, som består av tre olika byggnader med 80 rum, finns bla ett snyggt poolområde och träningsmöjligheter. I en separat del av trädgården kan man utöva yoga och härifrån kan man också via en liten stig ta sig ner till stranden. Casa Cook Ibiza har två restauranger, en med fokus på veganskt kök och där den andra erbjuder rätter med både lokal och internationell touch. Casa Cook’s populära frukostbuffé ingår i priset för alla gäster.

Uppmärksammad design

Den karaktäristiska Casa Cook- stilen har blivit mycket uppmärksammad sedan lanseringen av det första hotellet på Rhodos 2016. Hotellen på Rhodos och Kos har sedan dess vunnit flertalet priser och utmärkelser och blivit omnämnda i stora designmagasin och tidningar världen över, bl a omskrev brittiska The Telegraph Casa Cook Kos som ”One of the hottest hotel openings in 2017”. Samma hotell fick också sex priser på Hotel Design Awards, bl a som bästa hotell.

Casa Cook Ibiza öppnar i juli 2019 och har en åldersgräns på 16 år.

Prisexempel:
En vecka på Casa Cook Ibiza (VVVV+). Avresa den 14 september 2019 från Stockholm via Paris. Boende i dubbelrum inklusive frukostbuffé. Frånpris 15 125 kronor per person.

Fredrik HenrikssonKommunikationschef Thomas Cook Northern Europe/Ving

Vego-menyer, yoga, spa och läcker design på Vings nya Casa Cook Ibiza

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.