Ving öppnar nytt Casa Cook på Ibiza

Efter succén med det bohemchica hotellkonceptet Casa Cook i Grekland tar Ving och moderbolaget Thomas Cook Group nu sikte på Spanien. Förutom sommarens nyhet med det första familjevänliga hotellet på Kreta, som precis har öppnat upp sina portar, lanseras nu ännu en designoas. Denna gång på Ibiza, i Cala Gració strax utanför San Antonio på öns västkust.

Vego-menyer, yoga, spa och läcker design på Vings nya Casa Cook Ibiza

Precis som föregångarna på Rhodos och Kos är Casa Cook Ibiza en designdröm. Här blandas minimalistisk arkitektur i form av betongväggar och råa material med varma toner, naturmaterial, trä och trendiga designdetaljer. För att knyta an till Ibiza har designteamet bakom Casa Cook denna gång anlitat arkitekten Miguel Garcia Quetglas, som bla är skaparen bakom några av Ibizas mest ikoniska institutioner som Café del Mar och Pikes Hotel samt nattklubbarna DC10, Amnesia och Es Paradis.

- Det känns väldigt roligt att vi äntligen kan erbjuda barfotalyx och vårt populära hotellkoncept även på Ibiza som med sin avslappnade atmosfär och vackra natur är den perfekta destinationen för ännu ett Casa Cook-hotell, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Hotellet ligger vid Cala Gració-stranden i San Antonio på öns västkust, där det läckra hotellet smälter väl in i naturen. På hotellområdet, som består av tre olika byggnader med 80 rum, finns bla ett snyggt poolområde och träningsmöjligheter. I en separat del av trädgården kan man utöva yoga och härifrån kan man också via en liten stig ta sig ner till stranden. Casa Cook Ibiza har två restauranger, en med fokus på veganskt kök och där den andra erbjuder rätter med både lokal och internationell touch. Casa Cook’s populära frukostbuffé ingår i priset för alla gäster.

Uppmärksammad design

Den karaktäristiska Casa Cook- stilen har blivit mycket uppmärksammad sedan lanseringen av det första hotellet på Rhodos 2016. Hotellen på Rhodos och Kos har sedan dess vunnit flertalet priser och utmärkelser och blivit omnämnda i stora designmagasin och tidningar världen över, bl a omskrev brittiska The Telegraph Casa Cook Kos som ”One of the hottest hotel openings in 2017”. Samma hotell fick också sex priser på Hotel Design Awards, bl a som bästa hotell.

Casa Cook Ibiza öppnar i juli 2019 och har en åldersgräns på 16 år.

Prisexempel:
En vecka på Casa Cook Ibiza (VVVV+). Avresa den 14 september 2019 från Stockholm via Paris. Boende i dubbelrum inklusive frukostbuffé. Frånpris 15 125 kronor per person.

Fredrik HenrikssonKommunikationschef Thomas Cook Northern Europe/Ving

Vego-menyer, yoga, spa och läcker design på Vings nya Casa Cook Ibiza

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Info kring "Proposed recapitalisation of Thomas Cook Group"12.7.2019 08:27:48 CESTPressmeddelande

Idag meddelade Vings ägare, Thomas Cook att företaget är i samtal med Fosun Tourism, vår idag största aktieägare, och de utlånande bankerna kring att tillföra nytt kapital om 750 miljoner GBP i verksamheten. Efter genomförandet av detta förslag skulle researrangörsdelen vara majoritetsägd av Fosun Tourism som även äger Club Med, medan flygbolaget skulle ägas av Thomas Cook Group plc., utlånande banker och kreditgivare. Flygbolaget och researrangören kommer att fortsätta att arbeta nära tillsammans, som de gör idag. Semesterresor med Ving/Thomas Cook kommer inte att påverkas och kommer att fortsätta att fungera som vanligt. Alla våra semesterresor är skyddade av resegarantin som vanligt och våra kunder kan tryggt boka och resa på semester med oss.

Nu släpps Vings Semesterrapport19.6.2019 10:57:33 CESTPressmeddelande

Nu presenteras 2019 års upplaga av Semesterrapporten som i år för första gången är nordisk. Rapporten visar bland annat att designhotell blir allt viktigare för destinationer, och så även hotellens restaurangkoncept. Hållbarhet är viktigt och den moderna paketresan är mer rätt än någonsin. Rapporten visar också att för Gen Z och Millenals är trenden att många väljer bort solbränna och festande till förmån för lokala upplevelser och tid för återhämtning.