Ving öppnar nytt vuxenhotell i natursköna omgivningar på Mallorca

Vackra Pollensa-bukten blir platsen för Vings nya tillskott – Sunprime Pollensa Bay, som blir det 14:e hotellet i ordningen inom ramen för vuxenkonceptet Sunprime Hotels och det andra på Mallorca. Hotellet är redan idag ett hotell i Vings program, men genomgår nu en renovering och uppfräschning, för att öppna upp som ett Sunprime-hotell i april 2022. Förutom läcker och modern design kommer hotellet bland annat att locka med närproducerad och vegetarisk mat, enkelrum för singelresenärer, gym med havsutsikt och ett exemplariskt läge för dem som vill utforska Mallorcas nordkust.

Sunprime Pollensa Bay. Bilden är en illustration (med reservation för ändringar)

Intresset för anpassade hotellkoncept är stort, vilket även märks i sökningarna som görs på ving.se efter resor till Vings Sunprime-hotell.

-  Att resa till ett vuxenhotell blir allt mer efterfrågat och jämfört med innan pandemin, 2019, så har andelen besökare på vår webb som söker just efter ett vuxenhotell ökat med 17 procent i år. Därför känns det extra roligt att vi lagom till sommarsäsongen drar igång kan utöka vårt omtyckta vuxenkoncept med ett nytt hotell på Mallorca. Denna gång med ett läckert och modernt hotell på norra sidan, som ligger lugnt och avskilt i natursköna miljöer med närhet till såväl restaurangstråk och utflyktsmål som aktiviteter och äventyr. Det perfekta läget direkt vid havet gör att många av rummen samt de allmänna ytorna har storslagen utsikt, bla från gymmet där man kan träna och samtidigt njuta av att blicka ut över havet, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Hotellet, som redan idag är ett befintligt hotell i Vings program, renoveras nu delvis och genomgår en uppfräschning för en modern känsla med inbjudande umgängesytor, poolområde och tidsmässig design med färgnyanser i jordnära kulörer. Bakom designen står designbyrån BAS som tillsammans med Ving även har varit med och tagit fram design och konceptualisering för många av de andra omtyckta koncepthotellen; Sunwing, Sunprime och Ocean Beach Club.

Sunprime Pollensa Bay blir exklusivt för Vings nordiska gäster och hotellet har sedan tidigare varit uppskattat bland både svenskar och övriga nordbor. Det nya hotellet kommer att erbjuda både SPA samt gym och träningsledda klasser med SATS-instruktörer. Vings tidigare satsning på närproducerad mat och vegetariska rätter fortsätter även på detta hotell, med välsmakande rätter från både det internationella och lokala köket.

Hotellet erbjuder 161 rum. De lite lyxigare Prime Room Suites får stora balkonger med loungekänsla. På hotellet kommer även ett flertal prisvärda enkelrum att erbjudas för de resenärer som reser på egen hand. Samtliga rum får balkonger.

Närhet till både restaurangsstråk, aktiviteter och utflyktsmål

Sunprime Pollensa Bay är beläget i ett lugnt bostadsområde med direkt access till den natursköna stranden och nedanför hotellet finns en strandpromenad som lämpar sig ypperligt för en morgonpromenad eller joggingtur. Ett stenkast från hotellet ligger även Alcudias gamla stadskärna med många trevliga bar- och restaurangsstråk, shopping, den historiska ringmuren och pittoreska små gator och torg. Pollensa-bukten inbjuder annars till såväl vind- som kitesurfing som andra vattensporter eller cykling. Strax ovanför Port de Pollensa reser sig det mäktiga bergsmassivet Tramuntana med halvön Formentor, dit man på slingriga bergsvägar kan ta sig för antingen vandring eller för att njuta av utsikten och de spektakulära solnedgångarna över Medelhavet och bergen, som är något utöver det vanliga.

Easy Travel - smidig hemresa med incheckning direkt på hotellet

På Sunprime Pollensa Bay kommer Ving, precis som på övriga Sunprime-hotell, att kunna erbjuda Easy Travel vilket innebär att gäster redan på hotellet kan checka in och lämna bagage inför hemresan. Väl på flygplatsen kan man sedan gå direkt till säkerhetskontrollen, utan att behöva stå i långa incheckningsköer.

Om Sunprime

Konceptet lanserades 2007 och är Vings skräddarsydda hotell för vuxna som reser utan barn och har sedan starten var en succé. Här kan man njuta av tysta poolområden, sköna spabehandlingar, delta på SATS-ledda träningspass och äta god mat i lugna omgivningar. Hotellen har en åldersgräns på 16 år. Idag finns Sunprime på ett flertal destinationer vid Medelhavet som Cypern, Kreta, Mallorca och Rhodos samt på Kanarieöarna, i Gambia, Thailand och Turkiet.

Fredrik HenrikssonKommunikations- och hållbarhetschef Nordic Leisure Travel Group (Ving-gruppen)

Nordic Leisure Travel Group (Spies, Ving, Tjäreborg och Sunclass Airlines)

Tel:+46709513124fredrik.henriksson@ving.se

Sunprime Pollensa Bay
Pollensa-bukten
Sunprime Pollensa Bay.  Restaurangen. Bilden är en illustration (med reservation för ändringar)
Sunprime Pollensa Bay. Restaurangen. Bilden är en illustration (med reservation för ändringar)
Pollensa-bukten

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Skogsbad, crossfit och seniorträning bland nyheterna när Ving lanserar träningsresor för 20224.10.2021 09:26:02 CEST | Pressmeddelande

Intresset för att kombinera semester och träning ökar och för första gången släpper nu Ving alla träningsresor vid samma tillfälle. För 2022 lanseras ett bredare utbud än någonsin tidigare för den som vill ha en aktiv semester. Bland nyheterna finns allt från skogsbad/naturretreat på Mallorca och Crossfit Camp i Marbella till simläger med Therese Alshammar på Cypern och seniorträning på Kreta.

Hävd reseavrådan får svenskarna att boka resor27.9.2021 13:13:50 CEST | Pressmeddelande

I fredags, den 24 september, hävde UD reseavrådan för resor utanför EU. Därmed är det fritt för svenskar att från och med den 1 oktober även resa till långväga resmål. Och det råder inga tvivel om att beskedet vara efterlängtat. Hos Ving ökade antalet bokningar av charterresor med över 50 procent under helgen jämfört med för två veckor sedan, med Kap Verde i topp som ökade med 270 procent. Samtidigt bokade svenskarna rekordmånga resor med reguljärflyg hos Ving, där cityresmålen ökade allra mest (170 %), men också resor till resmål som Maldiverna.

Vings succé med Icehotel fortsätter – nu lanseras paketresor från Köpenhamn21.9.2021 08:57:52 CEST | Pressmeddelande

För knappt ett år sedan lanserade Ving i Sverige paketresor till det spektakulära ishotellet i Jukkasjärvi i norra Sverige som en exotisk nyhet på hemmaplan. Lanseringen blev en succé och till vintern fortsätter samarbetet i Sverige med resor från Stockholm och Göteborg med SAS och Norwegian. I år expanderar Ving ytterligare och kan nu även erbjuda resor från Köpenhamn till Icehotel. Resorna från Köpenhamn kan bokas både med Ving och med det danska systerbolaget Spies.