Ving släpper fotbollsbiljetterna till Premier League 2018/2019

Idag släpps höstens och vinterns matchbiljetter i Premier League upp till försäljning hos Ving. En nyhet för i år är att Ving kan erbjuda biljetter till alla Arsenals hemmamatcher på Emirates Stadium i London. Populäraste laget i Vings fotbollsprogram i Premier League är fortsatt Manchester United, följt av Liverpool FC och Tottenham.

Anfield Beat Lounge, Liverpool. Foto Ving.

- Intresset för fotboll är minst sagt stort bland svenskarna, kanske i synnerhet nu med rådande VM-feber. Därför känns det extra roligt att vi redan nu kan släppa nästa säsongs fotbollsresor till de åtråvärda Premier League-matcherna. Genom vårt systerföretag Thomas Cook Sport kan vi erbjuda mycket prisvärda fotbollspaket där både matchbiljetter och hotell ingår, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

I Vings Premier League-program finns resor till några av de allra populäraste lagens hemmamatcher, såsom Manchester United på Old Trafford, Liverpool FC på Anfield, Tottenham i London, Chelsea på Stamford Bridge, Arsenal på Emirates Stadium och Manchester City på Etihad Stadium.

Vings fotbollspaket till Manchester Uniteds hemmamatcher är de allra mest populära bland de svenska kunderna. På andra respektive tredjeplats kommer Liverpool FC och Tottenham. Förutom Premier League kan Ving även erbjuda fotbollsresor till spanska La Liga med populära lag som Real Madrid, FC Barcelona, och Atletico Madrid.

Bokar man en fotbollsresa med Ving ingår såväl matchbiljetter och hotell. Flyg tur och retur tillkommer och köps till separat.

- Eftersom Ving är officiell partner till klubbarna vi samarbetar med är det tryggt, enkelt och smidigt att boka en resa med oss. Det är inga mellanhänder och skulle matcherna mot förmodan flyttas mer än 36 timmar och man inte kan resa, får man alltid tillbaka pengarna om man har köpt ett fotbollspaket hos Ving, avslutar Fredrik Henriksson.

Prisexempel:
Boende 2 nätter för två personer i dubbelrum inkl frukost den 10 och 11 augusti på hotell Premier Inn City Centre Arena Printworks samt matchbiljett till Manchester United – Leicester, lördag 11 augusti. Pris 5 992 kr för två personer.

Fler prisexempel och information om Vings fotbollsresor finns här https://www.ving.se/fotbollsresor

För ytterligare information, kontakta:
Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving/Thomas Cook Northern Europe, 0709-513124, fredrik.henriksson@thomascook.se

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.