Ving släpper fotbollsbiljetterna till Premier League 2018/2019

Idag släpps höstens och vinterns matchbiljetter i Premier League upp till försäljning hos Ving. En nyhet för i år är att Ving kan erbjuda biljetter till alla Arsenals hemmamatcher på Emirates Stadium i London. Populäraste laget i Vings fotbollsprogram i Premier League är fortsatt Manchester United, följt av Liverpool FC och Tottenham.

Anfield Beat Lounge, Liverpool. Foto Ving.

- Intresset för fotboll är minst sagt stort bland svenskarna, kanske i synnerhet nu med rådande VM-feber. Därför känns det extra roligt att vi redan nu kan släppa nästa säsongs fotbollsresor till de åtråvärda Premier League-matcherna. Genom vårt systerföretag Thomas Cook Sport kan vi erbjuda mycket prisvärda fotbollspaket där både matchbiljetter och hotell ingår, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

I Vings Premier League-program finns resor till några av de allra populäraste lagens hemmamatcher, såsom Manchester United på Old Trafford, Liverpool FC på Anfield, Tottenham i London, Chelsea på Stamford Bridge, Arsenal på Emirates Stadium och Manchester City på Etihad Stadium.

Vings fotbollspaket till Manchester Uniteds hemmamatcher är de allra mest populära bland de svenska kunderna. På andra respektive tredjeplats kommer Liverpool FC och Tottenham. Förutom Premier League kan Ving även erbjuda fotbollsresor till spanska La Liga med populära lag som Real Madrid, FC Barcelona, och Atletico Madrid.

Bokar man en fotbollsresa med Ving ingår såväl matchbiljetter och hotell. Flyg tur och retur tillkommer och köps till separat.

- Eftersom Ving är officiell partner till klubbarna vi samarbetar med är det tryggt, enkelt och smidigt att boka en resa med oss. Det är inga mellanhänder och skulle matcherna mot förmodan flyttas mer än 36 timmar och man inte kan resa, får man alltid tillbaka pengarna om man har köpt ett fotbollspaket hos Ving, avslutar Fredrik Henriksson.

Prisexempel:
Boende 2 nätter för två personer i dubbelrum inkl frukost den 10 och 11 augusti på hotell Premier Inn City Centre Arena Printworks samt matchbiljett till Manchester United – Leicester, lördag 11 augusti. Pris 5 992 kr för två personer.

Fler prisexempel och information om Vings fotbollsresor finns här https://www.ving.se/fotbollsresor

För ytterligare information, kontakta:
Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving/Thomas Cook Northern Europe, 0709-513124, fredrik.henriksson@thomascook.se

Ving ökar volymen till Turkiet och börja flyga direkt till Gazipasa17.9.2018 09:50Pressmeddelande

Efter några års nedgång har efterfrågan på resor till Turkiet ökat ordentligt. Redan till sommaren 2018 ökade Ving volymen med 40 procent och till nästa sommar börjar Ving flyga direkt från Stockholm till flygplatsen i Gazipasa med det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia. Det förkortar restiden med nära två timmar för alla som ska semestra i Alanya. Sedan tidigare flyger Ving till Gazipasa från Köpenhamn.

Fler än 650 000 svenskar besökte Kanarieöarna, där Gran Canaria fortfarande är mest populärt6.9.2018 13:28Pressmeddelande

Kanarieöarna har lockat semestrande svenskar sedan 1960-talet. Med många soldagar och behaglig värme året om är det många som återvänt flera gånger till de populära öarna. Enligt Vings resepanel, där 12 433 svenskar svarat på frågor om Kanarieöarna har 9 av 10 (92,7 procent) någon gång rest till Kanarieöarna på semester. Populärast är Gran Canaria följt av Teneriffa och Lanzarote.

7 av 10 höstlovsresor är redan bokade hos Ving - Kanarieöarna lockar flest5.9.2018 08:20Pressmeddelande

Skolorna har börjat, kvällarna blir allt mörkare och temperaturerna faller - hösten är här. Men sommarlovet har inte mer än tagit slut innan det är dags att boka in nästa ledighet, och många är ute i god tid. Redan nu är 71 procent av Vings höstlovsresor bokade. Fler än hälften väljer en resa till Kanarieöarna och då främst till Gran Canaria och Teneriffa. Men även Kap Verde, Cypern, Egypten och Turkiet samt långväga resmål som Thailand och Aruba lockar.