Ving släpper sommarresor till Mallorca från Jönköping Airport

Majoriteten av nästa sommars resor hos Ving är nu uppsläppta till försäljning. Och redan nu är det många som solsäkrar semestern med en resa utomlands. Ving kommer nu med det glädjande beskedet att det återigen blir möjligt att resa direkt från Jönköping Airport till Mallorca sommaren 2021. Förutom Mallorca finns även två avgångar till Turkiet i Vings program från Jönköping.

Cala San Vicente, Mallorca

Det råder inga tvivel om att det finns ett uppdämt resesug bland svenskarna just nu. Att ha en resa inbokad är något man prioriterar högt och då är det också extra viktigt för många att boka med en säker och trygg arrangör. Vi vet hur uppskattat det är att resa direkt från sin regionalflygplats. Vi är därför väldigt glada över att återigen kunna återuppta trafiken från Jönköping Airport med resor till två av våra populäraste destinationer i början av nästa sommar, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Resorna till Mallorca från Jönköping kommer att ske under perioden 8 juni till 3 augusti med Vings egna flygbolag Sunclass Airlines. Förutom det kommer även två avresor till Turkiet att genomföras i början av sommaren.

Vi är såklart jätteglada att Ving åter satsar på Jönköpingsregionen. Det kan för vissa säkert kännas avlägset med utlandsresor nu, men vi hoppas att corona-pandemin har avtagit så pass att det åter känns tryggt att resa till sommaren. Ving är ju dessutom mycket generösa med sina av- och ombokningsregler. Förhoppningsvis upptäcker också fler fördelarna med att resa från mindre flygplatser med betydligt färre andra resenärer att trängas med, säger Henrik Älverdal, Marknadschef Jönköping Airport.

Vings sommarprogram

I Vings program för sommaren 2021 finns, förutom de destinationer som erbjuds från Jönköping, en rad olika resmål att välja mellan från de större avreseflygplatserna - från de fem mest populära destinationerna; Mallorca, Rhodos, Cypern, Kreta och Turkiet till mindre resmål i Grekland och på Balkan, som Skiathos, Parga, Lefkas och Kroatien. I utbudet finns ett stort utbud av hotell att välja mellan där de allra populäraste är Vings egna koncepthotell med familjehotellen Sunwing Family Resorts och Ocean Beach Club samt vuxenhotellen Sunprime Hotels, som bland annat återfinns på Mallorca och i Turkiet.

Safe Travel – tryggt och säkert resande

När man bokar en resa med Ving ingår Safe Travel, Vings program för ett tryggt och säkert resande – både före, under och efter resan med bland annat utökade säkerhetsrutiner på hotellen och på flygen. Därutöver innebär ett tryggt resande med Ving bla nedan.

• Återbetalningsgaranti - pengarna tillbaka inom 7 dagar vid inställd resa
  • Fri avbokning fram till 60 dagar före avresa, oavsett anledning
  • Gratis av- och ombokningsskydd vid bokning av en resa
  • Möjlighet till obegränsat antal ombokningar fram till 30 dagar före avresa.

Cala San Vicente, Mallorca

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Vings nya sommarkampanj fokuserar på välmående och personliga upplevelser23.12.2020 09:40:51 CETPressmeddelande

Med start den 26 december drar Ving igång årets sommarkampanj där fokus, precis som i Vings nya varumärkesidentitet, läggs på välmående och personliga upplevelser. Vad som är välmående skiljer sig dock från olika personer och olika tillfällen. Det nya manéret ”Find your wave” handlar om att manifestera detta och att varje kund ska ges möjligheter att hitta just sin ”wave”, sin resa och upplevelse.

Högt tryck på bokningarna när Ving släpper vinterresorna för 2021/2222.12.2020 09:34:31 CETPressmeddelande

I onsdags släppte Ving upp försäljningen av nästa vinters resor och bara efter några dagar ser Ving en fördubbling på vinterresorna jämfört med samma period i fjol. Mest populära är resorna till Gran Canaria och Teneriffa, men även till Thailand ökar efterfrågan. Gemensamt är att man på de destinationerna kan hitta flera av Vings mest populära koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B.C by Sunwing, och många säkrar sina favorithotell redan nu. Förutom Kanarieöarna och Thailand finns även resor till bland annat Gambia, Kap Verde och Madeira bokningsbara.

Workation på Gran Canaria – Ving satsar på hotellrum för distansarbete i kombination med semesterkänsla18.12.2020 09:27:27 CETPressmeddelande

I tider av distansarbete och restriktioner arbetar många svenskar hemifrån samtidigt som reslusten är stor. Nu lanserar Ving en unik möjlighet att kombinera distansarbete och semester med ett ”Workation-paket” på vuxenhotellet Sunprime Atlantic View på Gran Canaria. Med paketet får man tillgång till alla de nödvändigheter man kan tänkas behöva för att hotellrummet ska bli till det perfekta distanskontoret.

Padelsatsning hos Ving 202115.12.2020 11:33:32 CETPressmeddelande

I förra veckan lanserade Ving en ny varumärkesidentitet med fokus på fler personliga upplevelser. Ving storsatsar sig ur krisen och lanserar nu padelresor, bygger nya padelbanor på sina hotell och fokuserar på fler hotell med padel som den första nyheten i raden av många framöver. Padel har tagit Sverige och världen med storm och få träningsformer har sett en sådan ökning de senaste åren. Ving lanserar nu 8 arrangerade padelresor till 2021 och gör det samtidigt enklare för kunderna att hitta just det hotell och de resmål där de kan spela padel. Totalt kommer 50-100 hotell med padelmöjligheter världen över att erbjudas, bland annat Vings egna koncepthotell.

Ving storsatsar sig ur krisen och lanserar ny varumärkesidentitet10.12.2020 08:01:11 CETPressmeddelande

Det tuffaste året någonsin för resebranschen närmar sig snart sitt slut. Ving, Nordens ledande semesterföretag med Petter Stordalens Strawberry och Altor som största ägare, blickar nu framåt mot en tid efter pandemin där längtan efter att resa är stor. Idag skriver företaget ett nytt spännande kapitel i sin över 60-åriga historia genom att lansera en helt ny identitet och varumärkesstrategi som fokuserar på fler personliga upplevelser, större valfrihet och enkelhet, men fortfarande med den trygghet som kommer med att resa med Ving.