Ving släpper sommarresor till Mallorca från Karlstad Airport

Majoriteten av nästa sommars resor hos Ving är nu uppsläppta till försäljning. Och redan nu är det många som solsäkrar semestern med en resa utomlands. Ving kommer nu med det glädjande beskedet att det återigen blir möjligt att resa direkt från Karlstad Airport till Mallorca under sommaren 2021. Förutom Mallorca finns även avgångar till Rhodos i Vings program från Karlstad.

Cala San Vicente, Mallorca

Det råder inga tvivel om att det finns ett uppdämt resesug bland svenskarna just nu. Att ha en resa inbokad är något man prioriterar högt och då är det också extra viktigt för många att boka med en säker och trygg arrangör. Vi vet hur uppskattat det är att resa direkt från sin regionalflygplats. Vi är därför väldigt glada över att återigen kunna återuppta trafiken från Karlstad Airport med resor till två av våra populäraste destinationer nästa sommar, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Resorna till Mallorca från Karlstad kommer att ske under perioden 10 augusti-5 oktober 2021 med Vings egna flygbolag Sunclass Airlines. Förutom det kommer även ett antal resor till Rhodos att genomföras i början samt i slutet av sommaren.

-Vi är jätteglada att charterresorna med Ving kommer igång och Mallorca är ett av värmlänningarnas absoluta favoritresmål! Trots det läge vi nu befinner oss i så ser vi positivt på framtiden. Det är många som längtar ut i världen igen och det finns flera härliga resmål att se fram emot, direkt från Karlstad, säger Camilla Sperling vd på Karlstad Airport.

Vings sommarprogram

I Vings program för sommaren 2021 finns, förutom de destinationer som erbjuds från Karlstad, en rad olika resmål att välja mellan från de större avreseflygplatserna - från de fem mest populära destinationerna; Mallorca, Rhodos, Cypern, Kreta och Turkiet till mindre resmål i Grekland och på Balkan, som Skiathos, Parga, Lefkas och Kroatien. I utbudet finns ett stort utbud av hotell att välja mellan där de allra populäraste är Vings egna koncepthotell med familjehotellen Sunwing Family Resorts och Ocean Beach Club samt vuxenhotellen Sunprime Hotels, som bland annat återfinns på Mallorca och Rhodos.

Safe Travel – tryggt och säkert resande

När man bokar en resa med Ving ingår Safe Travel, Vings program för ett tryggt och säkert resande – både före, under och efter resan med bland annat utökade säkerhetsrutiner på hotellen och på flygen. Därutöver innebär ett tryggt resande med Ving bla nedan.

• Återbetalningsgaranti - pengarna tillbaka inom 7 dagar vid inställd resa
  • Fri avbokning fram till 60 dagar före avresa, oavsett anledning
  • Gratis av- och ombokningsskydd vid bokning av en resa
  • Möjlighet till obegränsat antal ombokningar fram till 30 dagar före avresa.

Cala San Vicente, Mallorca

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Allt fler väljer trygghet genom en paketresa21.1.2021 12:09:06 CETPressmeddelande

Efter snart ett år med coronavirus och nedstängningar finns en ökad optimism om att det kan bli möjligt att komma iväg på en semesterresa under 2021, det märks i bokningarna av resor till sommaren. Med osäkerhet kring resandet har samtidigt paketresan blivit mer relevant än någonsin när många vill boka tryggt. Det visar Vings resepanel där 43 procent svarar att de är mer benägna eller ganska benägna att boka en paketresa idag jämfört med för ett år sedan.

Vings nya sommarkampanj fokuserar på välmående och personliga upplevelser23.12.2020 09:40:51 CETPressmeddelande

Med start den 26 december drar Ving igång årets sommarkampanj där fokus, precis som i Vings nya varumärkesidentitet, läggs på välmående och personliga upplevelser. Vad som är välmående skiljer sig dock från olika personer och olika tillfällen. Det nya manéret ”Find your wave” handlar om att manifestera detta och att varje kund ska ges möjligheter att hitta just sin ”wave”, sin resa och upplevelse.

Högt tryck på bokningarna när Ving släpper vinterresorna för 2021/2222.12.2020 09:34:31 CETPressmeddelande

I onsdags släppte Ving upp försäljningen av nästa vinters resor och bara efter några dagar ser Ving en fördubbling på vinterresorna jämfört med samma period i fjol. Mest populära är resorna till Gran Canaria och Teneriffa, men även till Thailand ökar efterfrågan. Gemensamt är att man på de destinationerna kan hitta flera av Vings mest populära koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B.C by Sunwing, och många säkrar sina favorithotell redan nu. Förutom Kanarieöarna och Thailand finns även resor till bland annat Gambia, Kap Verde och Madeira bokningsbara.

Workation på Gran Canaria – Ving satsar på hotellrum för distansarbete i kombination med semesterkänsla18.12.2020 09:27:27 CETPressmeddelande

I tider av distansarbete och restriktioner arbetar många svenskar hemifrån samtidigt som reslusten är stor. Nu lanserar Ving en unik möjlighet att kombinera distansarbete och semester med ett ”Workation-paket” på vuxenhotellet Sunprime Atlantic View på Gran Canaria. Med paketet får man tillgång till alla de nödvändigheter man kan tänkas behöva för att hotellrummet ska bli till det perfekta distanskontoret.

Padelsatsning hos Ving 202115.12.2020 11:33:32 CETPressmeddelande

I förra veckan lanserade Ving en ny varumärkesidentitet med fokus på fler personliga upplevelser. Ving storsatsar sig ur krisen och lanserar nu padelresor, bygger nya padelbanor på sina hotell och fokuserar på fler hotell med padel som den första nyheten i raden av många framöver. Padel har tagit Sverige och världen med storm och få träningsformer har sett en sådan ökning de senaste åren. Ving lanserar nu 8 arrangerade padelresor till 2021 och gör det samtidigt enklare för kunderna att hitta just det hotell och de resmål där de kan spela padel. Totalt kommer 50-100 hotell med padelmöjligheter världen över att erbjudas, bland annat Vings egna koncepthotell.